Page 34 of 202
Posted: 21 Jul 2008, 13:29
by Karel021
Chrille wrote:Helvete, att du våga börja ratta i så högfart
hahah :d
inga problem.. coilovers is the shit
eller så saknas de hjärnceller ja vet inte
Posted: 21 Jul 2008, 17:19
by r.ivars
Posted: 21 Jul 2008, 21:28
by r.ivars
dags att hitta på något billigare än nudeldieten, och glömma bort hur fint öl smakar när den kommer ur kylen.
För nu är en ny raceturbo på g, direkt ifrån mitt ursprungsland!
LDS Finland 800hk racing turbo.
Lite ihopkok med bla holset hx50 och garett gt series.
67 in 77 ut
T4 fläns
Så det är ingen herrejösses turbo.. men troligtvis JÄVULSKT optimal för min kärra och för drifting responsen. Förhoppningsvis trivs den ihop med tial 44an så man kan köra 0.8 i ladd också.
Dags att få tag på kocken(peter) så han får visa hur duktig han är på att gnida finskt aluminium.
Nån som har erfaranhet av avancerade prylar så man kan styra laddet på växlar och varv och så vidare? Är det bara farligt ur mappningssynpunkt ifall något börjar strula och mycket jobb? eller är det bara klockrent?
Personligen tycker jag att progressivt laddtryck är att föredra om man vill ha ner effekten i backen, och kunna spara lite på drivlinan så det inte blir fullt ladd direkt som ger nå helvetsiskt med vrid innan allt kommit upp i fart, så det river sönder grejer..
Men samtidigt vill man ju ha sjukt respons ifrån kärran väl uppe i varv..
Posted: 21 Jul 2008, 22:16
by balobas
karel: fan va brudar du fick me mina fälgar
trodde inte det lockade såna fina flugor till en kärra med oxiderad lack
Posted: 21 Jul 2008, 22:17
by johankihl
Laddtryck mot trottelvinkel är trevligt som fan, vet inte hur man kör det i andra system är Nira men det är riktigt roligt att använda. Man kan åka fullös i en kurva och justera effekten linjärt med trottelvinkeln om man har bra respons i turbon.
Posted: 22 Jul 2008, 19:20
by E34 RRT
ditt ursprungsland finland?
vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?
Posted: 22 Jul 2008, 19:27
by ippe
Härligt att det rullar på, verkar finnas gnista!
Skabli kul och se när allt lirar igen, kör hårt!
Posted: 22 Jul 2008, 21:20
by Karel021
en liten rulle gjord av fernis från förra racet..
http://www.youtube.com/watch?v=tMxDkqr9uAE
Posted: 23 Jul 2008, 09:53
by PaparaZZi
E34 RRT wrote:ditt ursprungsland finland?
vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?
turbon kommer från LDS turbo
http://www.lds-turbo.com/ frånbörjan men konny här på forumet sålde den till han troligen är det så.
Posted: 23 Jul 2008, 14:32
by E34 RRT
PaparaZZi wrote:E34 RRT wrote:ditt ursprungsland finland?
vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?
turbon kommer från LDS turbo
http://www.lds-turbo.com/ frånbörjan men konny här på forumet sålde den till han troligen är det så.
oki
Posted: 23 Jul 2008, 22:49
by Karel021
Motorn är i!!
nu är de bara små fix kvar
de roliga
Posted: 23 Jul 2008, 23:11
by Pimplaren
Nice nice, trevligt med bra spool! hoppas det lirar bra.
Posted: 24 Jul 2008, 00:01
by r.ivars
skön dag.. bitarna faller på plats... största strulmomentet innan mantorp nu är turbojäveln jag impulsade på mig.. avgas till den, knåpa till wastegaterör, olja till och UT.. sen hur bilen kommer bete sig, kommer grov ommappning behövas? eller räcker det om man justerar efter med soppan med fismappning eftervägen...
bahh.. anyway =)
passade på att byta urtrampningslagret.. råkade glömma det sist..
lite senare på eftermiddan efter mycket om och men hade john och karel dykt förbi också =)
vips.. så var puffran tillbaks i gemet... inte helt problemfritt men endå
brushän
teamet
eftersom jag har semster får man ju kosta på med årets garageoutfit
johnballong som klev in i gemet
idolbild
sen vart det ut med karels puffra, satan vad kul det är att mörda bmw!!
sen tog jag ett minipass till..
mycket nice att piecen är på plats igen!!
skulle skicka på mina railfästen och när jag skulle skriva loss muttern till insuget kom hela aset upp... gick att skruva ner igen... men nästa urrivning så blir det att gänga upp till m8 och köra lite redigare doningar... känns klent med antal skruvar som det är så man vill gärna lasta på lite..
lite soppa och så på plats igen.. även generator, startmotor, givare, stift mm mm.
big
http://ivars.whost.se/E30/VA-rebuilding/IMG_5247.JPG
Posted: 24 Jul 2008, 00:16
by pelko
Kul att saker börjar hända!
Är det inte apjobbigt att få i motorn om man ska hålla på med lådan samtidigt? Inte lättare och ta ur låda och motor i ett?
Mvh Mathias
Posted: 24 Jul 2008, 00:17
by r.ivars
pelko wrote:Kul att saker börjar hända!
Är det inte apjobbigt att få i motorn om man ska hålla på med lådan samtidigt? Inte lättare och ta ur låda och motor i ett?
Mvh Mathias
hehe jo heeeeeeeeeelt klart!! men men, nu har man ju provat lite av vajre, jag har massa kardanringar ochs kit under som strular till det lite... =)
Posted: 24 Jul 2008, 00:27
by Nobbe
Hmm. Vete fan, men jag känner igen de där isuget av nån anledning, äre robbz gammla?
Posted: 24 Jul 2008, 00:43
by r.ivars
Nobbe wrote:Hmm. Vete fan, men jag känner igen de där isuget av nån anledning, äre robbz gammla?
nä det är en kille på tetrapack som snidit ihop av ppfs matrial.