Page 34 of 63

Posted: 06 Sep 2008, 23:31
by micke999
okej men har annat fraksätt 8)

Posted: 06 Sep 2008, 23:32
by micke999
okej men har annat fraksätt 8)

men ändå 24000 för en låda dom kör 1000hk v8or med hela dagarna är ju inte farligt ändå andra alternativ är sellholm mpg 98000kr specad 1000nm

Posted: 07 Sep 2008, 09:55
by jorgen
23000kr är ju inget när man kollar runt på vad alternativen kostar...

Posted: 08 Sep 2008, 15:27
by Bäckis
Idag kom det nya blocket!

Kör ner det på borrning och pyramidringning nu direkt.

Posted: 09 Sep 2008, 16:23
by Dinan2.5
Vad var ditt intryck på blocket? Har du tänkt att jämna till/sanda gjutningen inuti alls?

Hoppas detta håller nu, så du får ha kul ett tag!

Posted: 09 Sep 2008, 16:39
by Bäckis
Otrolig skillnad gjutningen! Extremt mkt finare.

Att slipa det invändigt tjänar nog inget till...

Posted: 10 Sep 2008, 07:37
by robbz
fy f-n 23k?!!!

puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen :wink:
-kör hårt!!

/mvh

Posted: 11 Sep 2008, 19:18
by PiLlEvAn
robbz wrote:fy f-n 23k?!!!

puh hoppas det håller nu, annars får du satsa på bigblockare igen :wink:
-kör hårt!!

/mvh

Det var v-lådan som kostade så.
blocket var billigare

Posted: 11 Sep 2008, 21:15
by robbz
alright, kollade inte så noga :?

/mvh

Posted: 11 Sep 2008, 21:56
by Bäckis
robbz wrote:alright, kollade inte så noga :?

/mvh


Ha ha, fattade inte vad du menade. Du har ju samma låda själv så den borde du ha koll på ca pris på :)

Posted: 12 Sep 2008, 15:29
by robbz
hehe jo de e sant, blir lätt att man missuppfattar när man bara slummar igenom en tråd ist för att läsa mer ingående.

vad kostade evo blocket btw?
/mvh

Posted: 12 Sep 2008, 16:16
by Bäckis
Jag fick det för ca 10000kr.

Posted: 24 Sep 2008, 07:07
by Konne
Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?

Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.

Posted: 24 Sep 2008, 15:01
by johankihl
Konne wrote:Har jag fattat allt rätt.
Du kommer köra med 95mm i borr?
Har ett nytt sport evo block 95mm (det starkare) och ett begagnat vanligt 94mm, vet inte vilket jag ska använda för turbobyggget?

Har även en ny 2,5 vev men det är väl tveksamt om man ska behöva ha den i turbomotorn för att nå 600hk i motorn som jag tänkt.
Gör nog mer nytta i min sugmotor.


Handlar väl iof mer om vilken motorkaraktär du är ute efter när du väljer slaglängd/volym. I usa kör man 1000cc motorvolym och 1000hk... men frågan är hur registret på en sådan motor ser ut.

Posted: 05 Oct 2008, 18:47
by Bäckis
Hoppas få hämta bilen från lack nästa helg.

Blocket är pyramidringat och ska bara borras. Det blir 95mm, så nu är det frågan om man ska ha en lite större snurra eller om man ska nöja sig med samma effekt och bara få ännu finare register än det sjuka som redan var.

Posted: 05 Oct 2008, 19:13
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Nu är jag klar, tänk vad lite mer volym kan göra:)
Laddtrycket kommer mycket tidigare också..

Image


Satt å jämförde denna kurvan med min. Vilken skillnad med mer volym, trots att jag har mindre turbo som borde ladda tidigare så är det mer effekt hela vägen på bäckis maskin.

Posted: 05 Oct 2008, 23:47
by jorgen
storleken har ingen betydelse det är m3 per minut som räknas :lol: