Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Chrille wrote:Haha.. nä det går ju inte :)


nepp. så jag tycker du ska måla orange den me ;)
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

oj vad mkt lim du har, nu är det här bilar jag vet, men som utbildad möbelsnickare har man lärt sig att tjockast limfog inte är starkast, tror du ska nöja dig med att spraya packningen.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Hade varit perfekt Konny, men e de inte lite bökigt att skicka från Finland?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
PureSpirit
Posts: 173
Joined: 05 Sep 2006, 09:45
Location: Norrköping

Post by PureSpirit »

Om det är bökigt och eller någe så har jag ett par S50 motorfästen liggandes här i sverige (för det ska väl vara samma) har dock inte kuddar

De är inte blästrade och fina utan ser ut som motorfästen brukar efter några år :P

Skicka Pm om det strular till sig med de andra fästena så du får i maskinen någon gång :wink:
--=BMW 335i E30=-- No more....

Reroute to Remain!

Christoffer Karlsson
070-3487484
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:Hade varit perfekt Konny, men e de inte lite bökigt att skicka från Finland?




De är inga problem att skicka från Åland! kommer på några dar och kostar typ samma som att skicka innom sverige! Har skickat mycket grejer till sverige :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Motorfästen och en kudde är löst, Tack Konny. hoppas dom kommer snart?





Har nu tagigt mig i kragen och lyft ur besiktningsmotorn.

Image
Image


Oljeretur och matning klar... Returen är ju ganska katastrofal men i och med att den är rak en så långbit kommer olja samlas i slangen och trycka på i kröken där nere... Funkade på M20:in så det lär nog gå bra på M50:in också :)


Image





Provade ocks hålla emot polaren ACS 19" are mot min brukis... såg ju rätt fett ut :)

Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

polarn din e inte sugen på att sälja fälgarna mån tro? :D :wink:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

nähä du.. ska nån ha dom se e de fan jag :wink:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Chrille wrote:nähä du.. ska nån ha dom se e de fan jag :wink:


haha :lol:
man kan ju alltid försöka, finns ju knappt några fälgar att få tag på så här års, konstigt. såg riktigt grymma ut dock.

Fortsätt jobba på o drick inte allt för mkt nu, trevlig helg 8)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Tjo, har nu i dag försökt provmontera M50in men det fick åt helvete...

Konny skickade mig 2st E36 325 motorfästen och 1st E28 motorkudde. (Tack Konny)

Jag tänkte att det skulle att gå med en E30 motorkudde på förarsidan och en E28 på passagerarsidan.

Tji fick jag...

Om jag lägger i motorn så att motorfästet är på e30 kudden på förarsidan och sedan släpper ner mer så att motorn blir i M50 lut är det fortfarande 5-10 cm kvar ner till E28 kudden på passagerar sidan... vad gör jag för fel?

Vet att man ska ha e28 kuddar på båda sidor men då borde det bli ännu värre... den skulle ju luta mer än vad den ska göra + att grenröret tar i...


Jag har satt motorfästerna åt rätt håll men börjar filura på om det är meningen att passagerarsidans fäste ska sitta upp och ner?


Rätt håll:

Image


Upp och ner:

Image





Blir tokig på det här...

Vilka hål ska kuddarna sitta i och på vilket håll? Är E28 kuddarna lika dana på båda sidor... är helt yr nu.



Här kommer lite bilder som kanske kan hjälpa till...

Image
Image
Image
Image
Image


Så här satte jag kudden:

Image
Image


Image
Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Visste inte att du extraknäckte på ebay... =)

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-e30-M-technic ... dZViewItem
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

hehe, du ska ha fästerna rätt väg på båda sidor :D den där kudden hade jag på avgassidan. skall vara med styrningen neråt och vriden att de övre (som skruvas fast i fästet) blir längre in mot motorn! alltså andra vägen mot hur du hade satt den :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

okej, men vad hade du för kudde på insugsidan?

Verkar ju som det måste vara en sjukt låg kudde alternativt, ingen alls..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

6,5cm är båda kuddarna. Kika i min tråd, har massor utav bilder på motorfästena, kuddarna osv.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:okej, men vad hade du för kudde på insugsidan?

Verkar ju som det måste vara en sjukt låg kudde alternativt, ingen alls..



Hade 535 kudde där oxå för den sitter där än idag :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Okej, jag har jagat 535-kudde hela dagen idag utan framgång.. får bli att beställa av BMW i morgon..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Vet ikke om dette kan hjelpe deg å løse ditt problem:

www.e3024v.com wrote:It was very hard to get the engine mount arms to line up with the E28 M5 rubber engine mounts and when the engine was finally lowered down onto the mounts it sat at a skewed angle along the front to rear axis of the car. Comparison with other e36 engine mount arms used on an S50 converted E30 showed my nearside arm to be different despite supposedly being the correct arm.

I traced another nearside engine mount arm locally and collected it. Here you can see the difference between my original arm and the replacement. The correct arm has a 'ridge' cast around it's width about 1/3rd of the way down. Strangely both arms had the same BMW part number cast into them.


Image

Det ska vel også vara en spacerskive på førarsidan, det lagger ju koed.dk upp til på sitt "m50 i e30 kit". E28 535 kudder + 1 stk spacerskiva.


http://www.e3024v.com/project6.htm
Post Reply