Page 33 of 202

Posted: 19 Jul 2008, 01:08
by Karel021
More BAbes :D

Blondinen är inte så dum alls :P.. eller nja de vet ja ju inte
Image


Image

HAHAH!!
Karel> PETER STOPPA DOM JA HÄMTAR KAMERAN
Peter>OkAY !!
Image

synd på tröjan vid midjan :D
Image

Posted: 19 Jul 2008, 11:23
by Insanity
Fan va nice karel..

Hänger nog med nästa år.. :D

Posted: 19 Jul 2008, 11:26
by moonzhine
vad är de för vev,s50?

Posted: 19 Jul 2008, 11:31
by r.ivars
moonzhine wrote:vad är de för vev,s50?


2.8, dom är också behandlade(härdade) på samma vis =) fast inte riktigt samma perfektion balansmässigt som m modellernas...

Posted: 19 Jul 2008, 14:32
by peppe
0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)

Posted: 19 Jul 2008, 21:15
by petta
Härligt r.ivars att du inte ger upp hoppas att allt löser sig nu,jag hoppas på en provtur sen när allt lirar.... :D

Posted: 19 Jul 2008, 22:34
by r.ivars
hände inte så överdrivet mycket idag, tog en tripp till e-tuna och supportade karel som gjorde fint ifrån sig och kom 2:a! Congrats!!

momentdrogbotten och arpade toppen, + lite kringutrustning på..

Image

satte nya oljepumpen i "städet" och masserade till det så det passar mot stödgördeln.. inte årets ingrepp hehe =)

Image

Image

kör 6-puck nu.. blir ju mycket starkare koppling så då kan man snåla lite på greppet med en 6puck och få lite mjukare koppling..

Image

jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor :D tack för tipset andreasT

Image

Posted: 19 Jul 2008, 22:47
by AndreasT
jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor :D tack för tipset andreasT


Vad har jag nu tipsat om som jag inte minns :wink:

Posted: 20 Jul 2008, 00:19
by Karel021
Insanity wrote:Fan va nice karel..

Hänger nog med nästa år.. :D



Ja vafan !!! de va ju de du skulle göra iår... men de är lugnt du är förlåten..

men nästa år då jävlar.. du bor med oss i bussen och dricker våran spolarvätska :D



peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)




hahah Peppe !! kolla bilderna klart man kan :D

Posted: 21 Jul 2008, 09:07
by r.ivars
peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)


antog det då jag inte hittade några markeringar först och det var 120grader mellan varje pinne för att fästa tryckplattan =)

Men kikade lite nogrannare för nån dag sen på alla grejer och då är det uppmärkt med svänghjulet så då var det nog inte tryckplattan som felade så mycket =)



AndreasT wrote:Vad har jag nu tipsat om som jag inte minns :wink:


ooops.. det var bmw_fredde som tipsade om det i en säljes tråd =) Ni bygger för coola bilar båda två så jag råkade visst förväxla er lite.

Posted: 21 Jul 2008, 09:55
by r.ivars
innan dagen smycket spännande aktiviteter tar fart, saker som jag inte alls gjort tidigare iår... så tänkte jag dra till med gårdagens work..

ute i storstan hallsta fräser karel dit lite "loctite" på oljepumpsdrevet... Om den här jävla helvets oljepumpen ger vika också då ska jag lära mig tiga på den.. igenom den...

Image

sen tog han fram nån pinnsvets och meckade flänsen till min nya waste..

Image

yep yep =)

Image

punktad oljepumpsfastsättning

Image

sen fixade han en liten RF plåt och drog igen återlineingen för wastegaten :twisted: blir öppen waste fast rakt ner i backen, brukar fräsa lagom mysigt då..

blev mycket svetsa, allt på en gång =)

Image

jag passade på att låna lite deluxe utrustning när vi ändå var på ett välsorterat verkstadsgolv..

så mitt grenrör som tidigare inte haft världens finaste skruva dit turbo lösningar... m10 på ena sidan med avslipade muttrar för att få plats, och m8or på andra sidan.. *hehe

helicoil

Image

Image

tillbaks i hooden, oljepump dit och tråg snart på

Image

pizza gjorde ett tappert försök för att få bort siliconen jag inte snålat på=)

Image

Image

Image

allt här gick mycket smidigare än förra gången dock =)

Image

kallade även in lite experthjälp ifrån coop bygg

Image

Posted: 21 Jul 2008, 09:58
by bmw_fredde
Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...

Posted: 21 Jul 2008, 10:07
by 3riksson
bmw_fredde wrote:Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...


Been there done that!
Vet inte än idag hur det igentligen gick till, men tror det har att göra med en 2a växel istället för 4e.

http://junk.535twinturbo.com/DSC00764.JPG

Posted: 21 Jul 2008, 10:17
by Turboá
we do it , insurance welding oil pump on a chain wheel,and on an axis.
the nut generally loosens, a strong insurance is needed because of this.
:)

Posted: 21 Jul 2008, 11:29
by Karel021
bmw_fredde wrote:Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...


vi punktade drevet på förra pumpen med miggen.. men de höll ju i en kvart ungefär.

håller väl bättre med tiggen, drevet är väl härdat eller är de yt behandlat bara ?

Posted: 21 Jul 2008, 11:30
by Karel021

Posted: 21 Jul 2008, 12:41
by Chrille
Helvete, att du våga börja ratta i så högfart :D