Page 33 of 63
Posted: 28 Aug 2008, 14:34
by bmw_fredde
94mm å ett par hekto laddtryck till
Posted: 28 Aug 2008, 16:03
by Bäckis
Turbon orkar inte mer, så då måste jag byta lunga också
Nej, det blir nog 94mm för att ha ytterligare marginaler. Jag vill inte skruva mer med den här motorn.
Har beställt en ny 94mm kolv idag, så oavsett om jag ska använda dem eller inte så kan jag annars sälja ett komplett set.
Posted: 28 Aug 2008, 19:12
by Hells racing
Bäckis wrote:Turbon orkar inte mer, så då måste jag byta lunga också
Nej, det blir nog 94mm för att ha ytterligare marginaler. Jag vill inte skruva mer med den här motorn.
Har beställt en ny 94mm kolv idag, så oavsett om jag ska använda dem eller inte så kan jag annars sälja ett komplett set.
Klart du ska skruva, de som e så kul
Posted: 31 Aug 2008, 21:32
by Norwegian performance
Bonje wrote:Som jag misstänkte mao..
Vet du fler än du själv som har fått sprickor på det här viset i S14 motorer?
Jag tänkte på ditt nya EVO 2 block. Du skulle borra till 85mm sa du, för att få 2,5 liter.
Är det inte lite dumt att borra ännu större (även om det blocket har annan gjutning) Har det mer gods runt loppen eller?
Jeg sprakk en S14 blokk i fjor høst.Da kjørte jeg med 94 mm kolver og gt4094 med 2 bar.
Bygd ny motor i vinter med 93,40mm borr.Har hatt mye problemer med MLS pakninger som har gått til helvete.
Har nå satt i pyramidringar og testet i helgen med 2,4 bar,og så langt ser det ut til å holde.
PS.en liten snutt fra Gatebil Mantorp
http://www.youtube.com/watch?v=MreST1i0n5o
http://www.youtube.com/watch?v=Ta2ENFDDLQ4
Posted: 01 Sep 2008, 08:42
by Bonje
Låter ju lagom muntert det här.. Verkar som man ska hålla sig runt MAX 700-750Hk i motorn om man vill att det ska hålla med std blocket.
Om det ens håller då? Det är någe jag ska tänka på iaf när jag väljer turbo till min i framtiden.
Posted: 01 Sep 2008, 09:27
by Bäckis
Ska man köra standardblock skulle jag nog inte ens kört 700. 600 kanske, då borde det hålla.
Utan gördel skulle jag nog fan inte våga det ens
Nu hoppas jag på bättre lycka med delar som förmodligen håller
Posted: 02 Sep 2008, 22:16
by Bäckis
Måste ha tag i komplett huv med gängjärn nu. Skicka PM om ni har. Orkar åka typ 10 mil enkel för att hämta en vettig huv.
Posted: 04 Sep 2008, 21:19
by Bäckis
Huv utan hål med gångjärn och allt fixat idag, och nya Sport Evoloution framskärmarna kom också.
Lite plock med karossdelar sen ska den på lack.
Fraktbolaget ringde idag och vill leverera en pall med bla ett nytt Evoblock också
Spricker tidsplanen för 2009 års säsong så vet jag inte vad jag gör.
Posted: 04 Sep 2008, 21:44
by peppe
Ja lyckas du inte hålla tidsplanen nu så måste jag verkligen beklaga mig
Posted: 05 Sep 2008, 19:16
by r.ivars
hård rock!!!
Kan du rekomendera en sån låda du kör? Eller är det helt värde på mitt åk att uppdatera ifrån ZF?
Posted: 05 Sep 2008, 20:27
by Bäckis
Den du har är specad för ca 300Nm. TKO600 är specad för 814Nm. Många åker turbo V8 med dem i USA, och enda kända probelemt är att man inte ska varva mer än 8000 för då har den svårt att synka.
Det är en mkt bra och lättväxald låda som jag gillar stenhårt!
Posted: 06 Sep 2008, 10:12
by Bonje
Verkar väldigt stabil bekymmersfri!
Men det samtidigt så blir det lite pippad utväxling.. Det kan ju inte vara direkt optimalt att bilen gör typ 100 på 1:an.
Posted: 06 Sep 2008, 11:13
by Bäckis
Jag tycker det är helt OK. Med en 6 cylindrig motor så är det inga bekymmer, och med launch är det inga problem med 4 cyl heller...
Posted: 06 Sep 2008, 20:26
by micke999
kan man inte välja utväxling på dom när man köper dom nya??
Posted: 06 Sep 2008, 20:51
by Bäckis
Jo, men jag har den bästa. Det finns två olika vad jag vet.
Posted: 06 Sep 2008, 20:58
by micke999
okej för fundera på en sån förut jag kostar inte mycke nu när dollarn är låg!!!
Posted: 06 Sep 2008, 21:12
by Bäckis
Kostar runt 2000usd. Frakten går på ca 5000kr med flyg. Alltså 18000kr x 1,29 med moms och tull. 23220kr.
Man kan ju ta med båt om man har tid, men jag flög hem min och så speciellt billigt blev det ju inte som du ser av uträkningen ovan.