erikjakan wrote:Laddtrycksstyrningen fick jobba fint där
Haha

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
erikjakan wrote:Laddtrycksstyrningen fick jobba fint där
Fredro wrote:Blir fränt! Sen får man komma på något så man får åka fort lagligt oxå
Du har pm !Fido85 wrote:Tjena! Riktit skön bil du har byggt dighar du tänkt Besikta den som ombyggt fordon med en liten fön eller?
hur är reglerna med det i sverige? vad behövs för intyg förutom bromspapperintyg? Väldigt fint jobb du gjort! har ett eget också men har stått stilla i många år pga. vissa saker som skett så söker motivation att börja igen...
H Christoffer
Tjena, jag e nog dum eller trög, kanske lite av varje men den första delen i ditt inlägg är skrivet av någon här på forumet och du svarade med resterande efter "Hej Gustaf..."? För isf fattar jag, anledningen till att jag frågar är för att jag håller på med samma projekt som du, men jag har haft en sfro gubbe från Malmö och gjort en byggbesiktning på min kärra och där va inga ledsamheter över vad jag hade för prylar i motorn, jag menar för tillfället sitter det visserligen 630 spridare och en Box med fekzen chip i men han såg ju att de låg 1200 spridare o ett vipec på bänken som ska i och iom att både du och jag får ligga på typ 300 hk lagligt så kan jag tycka som du att de e skit samma vad motorn är god för när man kan visa papper på effekt som är tillåten och det höll han med om som gjorde byggbesiktningen, hör med nån annan som håller på med sfro kanske, verkar som man kan få väldigt olika bud av dom.TreLingon wrote:Balle..... Det kan ta lite tid nu men skam den som ger sig !!
Återkommer med resultatet !
Hej Peter
Tyvärr så reagerade min kontakt inom sfro på din motor.
För stor turbo för den effekten, för lågt laddtryck (min 0,6bar från ca 2000 rpm och uppåt) och för stora spridare (ca 400 är lämpligt till din effekt).
Enl honom så är din bil god för 900+ hk i ditt utförande.
Dom fick följande svar tebx från mig !
Hej Gustaf....
Turbon fungerar ju bevisligen perfekt vilket du vet om !
Och jag har ju ett perfekt laddtryck i mina ögon på 0,5 bar.
En kollega till dig skriv :
Det finns inga fasta regler för just överladdning men det handlar (som jag väl nämnt tidigare) om att uppgiven, och uppmätt effektsiffra ska vara rimlig i förhållande till motorspecen. Vi vill se minst nånstans runt 0,2-0,3 bars laddtryck och det ger normalt sett minst 20-30% effektökning. Moderna motorer kommer sällan under 30%.
Spridarna sa jag till dig att dom är stora. Men att dom sitter på husbilar, bruksbilar Amerikanare osv.
Jag har dom endast för att få en fin tomgång. Om han säger 400 spridare så fungerar dom inte till mitt styrsystem som bara klarar av Bosch 1000cc spridare och dom 1700cc jag använder för e85.
Jag har inte ens soppa så det räcker för 900hk. Jag har som du såg själv, orginal soppaledningar 6mm, orginal fuelrail, orginal btr och 1 soppa pump i tanken...
Hur han får det att räcka till 900hk är ju roligt och intressant. Det räcker max till 4-500 i teorin, sen att turbon klarar av mera effekt det gör väl alla turbos i bruksbilar med så det resonemanget köper jag inte heller...
Så du vet ju själv Gustaf vilket jobb och tid detta har tagit nu när man står på mållinjen och snart får åka lagligt.
Hur ska vi gå vidare ?
Mvh En beskymrad Peter