Page 32 of 63
Posted: 17 Aug 2008, 17:35
by Hells racing
Posted: 17 Aug 2008, 17:41
by Bäckis
Länken på mig vs 635 funkar ju inte!
Posted: 17 Aug 2008, 17:45
by E24
Bäckis vs 635...
http://www.youtube.com/watch?v=2HMywTKH6Eg
635? va va de för 635? tog Bäckis honom?
föresten så funkar inte filmen =/
MVH
Posted: 17 Aug 2008, 17:49
by Bäckis
Vafan, länken funkar ju nu?
Posted: 17 Aug 2008, 17:54
by E24
haha nu funkar den
nu såg man lite bättre..
http://www.garaget.org/?car=65780
va de inte denna 635?
Posted: 17 Aug 2008, 20:17
by silverryggen
Nej knappast.
Kaskela har sportigare avgassystem
Du har pm E24!!
Posted: 17 Aug 2008, 21:51
by E24
okej
så du vet vilken bil de e? finns de tråd på den här?
eller man kanske ska inte förstöra Bäckis tråd här.. han fick tävla mot en snygg bil iaf
Posted: 19 Aug 2008, 11:42
by Krillian
fyfan.
Skillnad på 500-700hk bilar som kör på gatan jämnfört me chippade m3or, audis å hondor.
fast de spinner så så går de ändå riktigt undan.
Posted: 21 Aug 2008, 11:43
by PiLlEvAn
Posted: 27 Aug 2008, 14:42
by Bäckis
Maskinen riven.
Det var inget läckge mot toppen utan en 3-4cm lång spricka i en cylinder.
Nya blocket kommer i dagarna och evo 3 framskärmar nästa vecka.
Posted: 27 Aug 2008, 19:38
by Pimplaren
Fan vad du käkar domdär blocken!
Posted: 27 Aug 2008, 19:46
by Bonje
Som jag misstänkte mao..
Vet du fler än du själv som har fått sprickor på det här viset i S14 motorer?
Jag tänkte på ditt nya EVO 2 block. Du skulle borra till 85mm sa du, för att få 2,5 liter.
Är det inte lite dumt att borra ännu större (även om det blocket har annan gjutning) Har det mer gods runt loppen eller?
Posted: 27 Aug 2008, 19:55
by Bäckis
Vet ingen mer än jag som spräckt lopp. En på ett forum i USA hade samma problem med lagerbockarna som på mitt första block.
Tidigare i min tråd är det länkat till en tråd på s14.net där man jämför DTM, Evo2 och standard 2,3(som ska vara samma som Evo2 men jag orkade inte chansa).
DTM blocket suger. Evo 2 har förstärkta lagerbockar, rejält, dessutom 2mm tjockare cylinderväggar. Även med 1mm större borr har jag 1mm tjockare väggar än nu, så det är nog ingen fara.
Jag har köpt Evo 2 block som ska vara här vilken dag som helst nu....
Maskinen ska bli såååå fin nu. Nytt block, nya kolvar och gördel åker såklart på även denna gång.
Posted: 27 Aug 2008, 20:14
by Tingsdalsracer
Blir kalas detta ju
Posted: 27 Aug 2008, 23:44
by M3JONAS
Känner en kille som har spräckt ett block på samma sätt. Han satte ihop en motor med nytt block och satte upp den i bromsbänk. Han trodde också att det var toppackningen som gått men det var blocket där också. Det var ett evo 3 block.
Vid ramarna vet jag ett annat block som spruckit efter flera års användning med mycket effekt.
Tror att nya motorn blir kanon Bäckis. Du får se till att den är hel någon gång så man får sig en åktur så man "tvingas" trimma mera...
Posted: 28 Aug 2008, 12:53
by Bäckis
En av 94mm kolvarna som sitter i var lite skadad tyvärr. Ska beställa hem en ny så satsen blir komplett.
Är osäker om jag ska köra med de 95mm kolvar jag har hemma eller om jag ska köra 94mm och ha skittjocka cylionderväggar.
Posted: 28 Aug 2008, 14:27
by M3JONAS
Känns det inte säkrare att köra med 94mm och ha lite extra marginaler? Så stor skillnad effektmässigt kan det väl inte bli på de 51 extra kubiken?