Vet inte om jag bommat men vad är "receptet" att få igenom bilen som ombyggt fordon?
Byta allt på bilen och göra det rent och fint
Finns liksom inget att klaga över på min bil och kan SFRO killen mera om E36 än jag så blir jag imponerad om han har synpunkter...
Allt går att förklara om var och hur jag har gjort allt...
Jag har för mig att när en bil har den motortypen som orginal så är det "för lite ombyggt",
jag vet ej men tycker det är så svårt att veta vad kravet är....
Bygg om så mycket som möjligt fick jag rådet....
Men minimum är väl bromsar och drivlina och då ska det inte gå med "orginal" motor!?
Alltså om motortypen finns till bilmodellen.
Jag har för mig att när en bil har den motortypen som orginal så är det "för lite ombyggt",
Men minimum är väl bromsar och drivlina och då ska det inte gå med "orginal" motor!?
b20 till b25 ska funka. Men hellre ändra mer än "bolt-on" lösningar. Allt är en tolkningsfråga som just din besiktningsman bestämmer.
b20 till b25 ska funka. Men hellre ändra mer än "bolt-on" lösningar. Allt är en tolkningsfråga som just din besiktningsman bestämmer.
Tack Johan... Allt är bytt så det ska inte vara nån fara tycker jag ...!
Till mig sa dom att det ej går....Är det fyrcylindrig (316-318)och byter till sexan så "kan" det gå,men inte inom samma "motorfamilj".... Är tydligen såhär diffust för att inte "alla" ska bygga om?! Ja ja vi får se hur det går då,lycka till!
Har iofs sett en 528 E39 med M50b25turbo så visst går det,men synd att det är upp till besiktningsorganet så man ej "vet" från början....
Beror tydligen på var man tänkt regbesikta.
Ursäkta att jag är in och "bryr mig" här,men jag skulle också vilja bygga bil men tycker det är så diffust.
Har iofs sett en 528 E39 med M50b25turbo så visst går det,men synd att det är upp till besiktningsorganet så man ej "vet" från början....
Beror tydligen på var man tänkt regbesikta.
Ursäkta att jag är in och "bryr mig" här,men jag skulle också vilja bygga bil men tycker det är så diffust.
Jag byter till :
Från
M50b20 - M50b25 Turbo
Bromsar orginal - D2 runt om
Hbc - Orginal till - M3 3.0
Bakvagn Framvagn orginal till - m3 3.0
Växellåda orginal 5 petad - 6 växlad m3 3,2
Kardan orginal lilla hardyn till - m3 3.2 kardan