Här får du några hjulinställningsvärden som jag körde på min(e46) och det funkade förjäkla bra på konbana/bana.
-3-3.5 grader camber fram, ~1.75-2.25 grader bak
Lite Toe in fram, toe out bak. För mycket resulterar i för mycket överstyrning.
Caster vinkel fram körde jag så mycket de bara gick med mina Millway topplagringar.
Har du tänkt köra på R-däck så ska du försöka satsa på -3.5 grader camber fram å -2.25 bak. Annars måste du minska rätt rejält.
Du bör också skaffa justerbara krängningshämmare då du kan kompensera bort överstyrning som blir med toe inställningarna rätt bra där.
Sen är det väldigt mycket upp till föraren hur mycket överstyrning kontra understyrning du vill ha. Understyrning kan vara rätt lättkört på bana till en viss gräns men kan också vara JÄVLIGT irriterande. En för mycket överstyrd bil blir jobbigt i längden när man ska köra konbana/bana då du i grund å botten inte vill köra på tvären.
Men som sagt ställbara krängare är ett måste samt justerbara topplagringar fram och camberstag till bakvagn. Sedan är det solida bussningar som gäller. Jag körde polyuretanbussningar tidigare och bilen smällde å levde jäveln. Bytte till solida alu saker och allting försvann. Det är som att så fort de blir TOTALT stumt så försvinner all möjlig flex och de går rakt ut och sprider sig i karossen. Rätt sjukt men det är vad jag noterade iaf
Ser du har justerbara coilsar. Jag körde mina på 3/4 av vad dom klarade i hårdhet samt sänkte jag så mycket jag bara vågade. Vart lite för mycket nu så här i efterhand då mina innerskärmar fram är non existent samt har jag polerat plåtrent i inre hjulhusen
Att du inte följde med en sväng i bilen min förra året så skulle då fått känt på den lite!