Igår fortsatte vi monteringen av bottendelen... men stötte på problem igen.
Fick dit veven hur fint som helst men när kolvarna skulle på platts så både tabbar vi oss samt inser att kolvringarna inte är i skick.
Hade naivt nog tänkt låta bli att byta dessa då ekonomin sagt stopp.
Men nu blir det så i alla fall och jag ska förhoppningsvis hämta ut nya (och rätt..) ringar på Smekonomen imorgon..
Slänger upp bilder ikväll då jag sitter på jobbet nu.
Receptet ser ut så här i dagens läge:
Motor
M20B25
Nya Ramlager
Nya Vevlager
Nya packningar och tätningar till allt
Samt toppbultar, kamrem osv.
Oringad toppdekat block
Svarvade kolvar
Nya kolvringar
M50 stakar
"Filad" topp
Rengjorda och inslipade ventiler
Nya ventiltätningar.
Ombyggt insug med dubbla spridarrader
Bränsle och Tändning
Megasqirt II v3.0 styrsystem
Separata tändsteg
6st Racetema spolar och några fina siliconkablar.
352x2cc spridar =704cc/Cyl
Wallbrokopia soppapump
Övrigt
Ajdénbyggt grenrör (tyvvär med fel storlek på krökar)
Ajdénbyggd wastegate
Ajdénbyggd IC från 2st Saab Cellpaket.
Tryckrör samt avgassystem i rostfritt (inte byggda ännu)
618 tryckplatta 4-puck sinter
Oljetemp/oljetryck/vattentemp/laddtryck mätare i kupén.
Shiftlight
Kylare från E36 M3 (tror vi)
Vidare kanske det blir en ZF låda.
Och bakvagn när jag kört sönder det som sitter nu...
Kommer nog mer men det är vad jag kommer på nu.