525i -90 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- kallevedlund
vad har du för wastegate? om du bara har en anslutning på den så ska du koppla en slan mellan kompressordelen och wgn, på denna slang sätter du ett t-kors som leder till din pysventil. klart
om du har 2 anslutningar på wgn kopplar du en slang från kompressorn till undersidan på wgn. Sen kopplar du en slang från insuget till ovansidan av wgn, på denna slang sätter du sedan t-korset till pysventilen
om du har 2 anslutningar på wgn kopplar du en slang från kompressorn till undersidan på wgn. Sen kopplar du en slang från insuget till ovansidan av wgn, på denna slang sätter du sedan t-korset till pysventilen
- kallevedlund
Nu efter ett tags uppebåll har jag börjat pilla lite igen..
Mätarna är inkopplade och klara, laddtryckstyrningen monterad (förhoppningsvis rätt ), tryckrören färdiga, batteriet flyttat till under baksätet, kylledningarna till servot moterat..
De som e kvar att göra nu är:
- Svetsa downpipe
- Göra de nya anslutningarna för kallstartsventilen mm. till böjen efter insuget (istället för den gamla gummibäljen)
- Byta packboxen på utgående axeln på vxllådan.
- Vrida på nyckeln
Mätarna är inkopplade och klara, laddtryckstyrningen monterad (förhoppningsvis rätt ), tryckrören färdiga, batteriet flyttat till under baksätet, kylledningarna till servot moterat..
De som e kvar att göra nu är:
- Svetsa downpipe
- Göra de nya anslutningarna för kallstartsventilen mm. till böjen efter insuget (istället för den gamla gummibäljen)
- Byta packboxen på utgående axeln på vxllådan.
- Vrida på nyckeln
Men du är ju nästan klar??? Sätt i hop kärran så vi får se resultet innan du säljer.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
mja. jo de gör jag nog.
Har haft lite tråkigt här i lumpen så jag har gjort en fläns åt downpipen..
tänkte fixa klart bilen nu när jag kommer hem, om jag hinner
Ganska bra här faktiskt. man har massa verktyg som man inte har hemma och de bästa är ju att alla stackars skattebetalare pröjsar material mm.. hehe
om de är någon som vill ha något fräst eller svarvat så hojta till så har jag något att göra går vakt nu och de e bara jag och 5 pers till här på båten.
Men om ni vill att jag ska göra något så måste ni säga de under dagen idag, samt behöver jag alla mått.. i materialväg finns det stål, alu, mässing..
Har haft lite tråkigt här i lumpen så jag har gjort en fläns åt downpipen..
tänkte fixa klart bilen nu när jag kommer hem, om jag hinner
Ganska bra här faktiskt. man har massa verktyg som man inte har hemma och de bästa är ju att alla stackars skattebetalare pröjsar material mm.. hehe
om de är någon som vill ha något fräst eller svarvat så hojta till så har jag något att göra går vakt nu och de e bara jag och 5 pers till här på båten.
Men om ni vill att jag ska göra något så måste ni säga de under dagen idag, samt behöver jag alla mått.. i materialväg finns det stål, alu, mässing..