525i -90 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

kallevedlund

Post by kallevedlund »

vad har du för wastegate? om du bara har en anslutning på den så ska du koppla en slan mellan kompressordelen och wgn, på denna slang sätter du ett t-kors som leder till din pysventil. klart

om du har 2 anslutningar på wgn kopplar du en slang från kompressorn till undersidan på wgn. Sen kopplar du en slang från insuget till ovansidan av wgn, på denna slang sätter du sedan t-korset till pysventilen
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
birro

Post by birro »

ska ena slangen på "kontrollen" tillbaka till insuget eller kan den bara hända fritt? Hur fungerar det, pyser den ut överflödigt med luft eller hur går det till? :)
kallevedlund

Post by kallevedlund »

ena slangen ska vara fri. om det är den lite bättre sorten så sitter det en kula som belastas med en fjäder. beroende på hur hårt man ställer skruven så komme det att börja "läcka" olika tidigt...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
BeEmVe

Post by BeEmVe »

Nu efter ett tags uppebåll har jag börjat pilla lite igen..

Mätarna är inkopplade och klara, laddtryckstyrningen monterad (förhoppningsvis rätt :P), tryckrören färdiga, batteriet flyttat till under baksätet, kylledningarna till servot moterat..

De som e kvar att göra nu är:

- Svetsa downpipe
- Göra de nya anslutningarna för kallstartsventilen mm. till böjen efter insuget (istället för den gamla gummibäljen)
- Byta packboxen på utgående axeln på vxllådan.
- Vrida på nyckeln :D
BeEmVe

Post by BeEmVe »

har bestämmt mig för att sälja den här bilen nu.. ska nämligen flytta till stan och känner att jag inte behöver den där inne. blir nog att skaffa hoj :D

så om de finns någon som ger mig ett bra pris på bilen så e de taget.

någon som e sugen?

ingen? ge mig ett bud..
BeEmVe

Post by BeEmVe »

Ingen?
Chrille

Post by Chrille »

Men du är ju nästan klar??? Sätt i hop kärran så vi får se resultet innan du säljer.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
BeEmVe

Post by BeEmVe »

mja. jo de gör jag nog.

Har haft lite tråkigt här i lumpen så jag har gjort en fläns åt downpipen..
tänkte fixa klart bilen nu när jag kommer hem, om jag hinner :P

Ganska bra här faktiskt. man har massa verktyg som man inte har hemma och de bästa är ju att alla stackars skattebetalare pröjsar material mm.. hehe ;)

om de är någon som vill ha något fräst eller svarvat så hojta till så har jag något att göra :) går vakt nu och de e bara jag och 5 pers till här på båten.

Men om ni vill att jag ska göra något så måste ni säga de under dagen idag, samt behöver jag alla mått.. i materialväg finns det stål, alu, mässing..
BeEmVe

Post by BeEmVe »

Grattis till starten Otto! Den gick bättre än vad jag hade väntat mig!

Ska försöka svetsa den där jävla flänsen nu i veckan och kanske uppstart i helgen :)
birro

Post by birro »

Nu har vi ju lekt lite med min bil, dags att få igång din nu. Får ta och gänga anslutningarna till bromsservot så dom inte skjuts iväg som det gör nu :)

jobba på!
birro

Post by birro »

den här tråden kan nog stängas ned nu.. bilen är till salu

Mvh // Micha (aka BeEmVe)
Post Reply