Page 4 of 4
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 09 May 2015, 10:29
by Danneeandersson
Skrivfel av mig! Samma vev sitter i s52b32 som i m54b30. S52b32 har svängningsdämpare med trigger.
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 09 May 2015, 11:13
by RoDe
Två olika vibrationsdämpare på m54b30. Fram till sep. -02 och efter sep. -02.
Fram till sep. -02 med art.nr. som slutar på 995 kan hittas på följande bilar:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11231438995" onclick="window.open(this.href);return false;
Efter sep. -02 med art.nr. som slutar på 862 kan hittas på följande bilar:
http://bmwfans.info/parts-catalog/11237513862" onclick="window.open(this.href);return false;
Då behöver man ta reda på vilket år veven kommer ifrån och vilka utav motorerna på listan som har triggerpunkter på vibrationsdämparen.
S52 us m3 har samma vev, men inte samma vibrationsdämpare.
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 09 May 2015, 12:51
by Danneeandersson
Ingen av de svängningsdämparna har trigger punkter, iallafall om man ska lita på bilderna man får fram om man googlar art numren
Som sagt så har ju s52b32 likadan vev som m54b30 och på s52 US modellen efter 96 sitter denna dämpare: 11231738620
http://marcallisparts.en.gasgoo.com/aut ... 87763.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är en lista där svängningsdämparen sitter på.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E36" onclick="window.open(this.href);return false;
Och där är s52 US med SOM har samma vev som m54b30
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 09 May 2015, 16:29
by ylindgren
Om man bruker org M54B30, med kun arp og kobber pakning. Hvor mye trykk kan man da kjøre tro ?
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 23 Jun 2015, 16:57
by Danneeandersson
Väcker liv i trådfan igen.
Skulle det gå att svarva av tanddelen på m50 hjulet för att sedan svetsa fast det på m54 hjulet?? Storleksmässigt så går det, men blir vikten tokig då? Isåfall kan man ju svarva av lika mycket som man sätter dit på m54 hjulet?!
Invändningar till varför det inte skulle funka?
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 05 Jul 2015, 19:57
by m50b30
før du legger så mye arbeid i å tilpasse m54 demperen, må du tenke på at m54b30 har akkurat dette problemet på høyt turtall.
oljepumperas og knekt sporkile er visstnok ikke så uvanlig.
Re: M50b28 vs m50b30
Posted: 07 Jul 2015, 14:53
by Danneeandersson
Ras? Är det inte bara axeln som går av?