Re: E30 Zender Widebody M54B30 Turbo SFRO
Posted: 08 Apr 2015, 17:29
Ingen aning, men den bör ju oavsett balanseras ihop med en ny tryckplatta.JockE28 wrote:Gick väl ett här för 2500 för ett tag sedan
Är ppfs balanserad och klara?
Ingen aning, men den bör ju oavsett balanseras ihop med en ny tryckplatta.JockE28 wrote:Gick väl ett här för 2500 för ett tag sedan
Är ppfs balanserad och klara?
Nä precis, alla kör ju M50 nu.. Men det blir nog ballt! Ofan coolt, ja jag hoppas kunna uppnå 700whp runt 1,7-1,8 bar men jag kommer köra på originalinsug som förmodligen stryper en del.. Körde du med plenum eller?_Kalle_ wrote:Kul med m20, inte så vanligt nu för tiden!
Jag hade en liknande m20 som din spec. 2009. Dock 2,8l. Den gav 600whp vid 1,2 bar & 716whp vid 1,8 med en gt4088
Nu känns du lite negativ haha Nä men har toppen hållt i 3 år bör den hålla för mig med som ska köra med mindre mos än tidigare ägare..JockE28 wrote:Hoppas den håller!
Kul o höra! Polarn var i kontakt med killen som tillverkade dom, kan säkert ordna fram ett om du är sugen? PM:a isf!Joachim wrote:Ballt med m20! vart köpte ni spakställen?
Nope, originalinsug med original spjällhusDSK08 wrote: Nä precis, alla kör ju M50 nu.. Men det blir nog ballt! Ofan coolt, ja jag hoppas kunna uppnå 700whp runt 1,7-1,8 bar men jag kommer köra på originalinsug som förmodligen stryper en del.. Körde du med plenum eller?
Kul att fler tycker det blir rätt ballt ändå, haha jadå det skadar ju aldrigPerformance wrote:Schysst som fan med m20 bra val! kämpa på nu fan, säg till om du behöver hjälp
Ofyfan, då kanske jag lyckas nå 700whp på typ 1,7-1,8bar ändå då föfhoppningsvis!_Kalle_ wrote:Nope, originalinsug med original spjällhusDSK08 wrote: Nä precis, alla kör ju M50 nu.. Men det blir nog ballt! Ofan coolt, ja jag hoppas kunna uppnå 700whp runt 1,7-1,8 bar men jag kommer köra på originalinsug som förmodligen stryper en del.. Körde du med plenum eller?
O satan, med vad för turbo och laddtryck och hur preppad topp? Originalinsug verkar vara trevligare än förväntat!rockker wrote:Min nuvarande m20b28 är bromsad hos förra ägaren till 800whp med standardinsug och 3" accufab spjäll och ca 820whp med plenum men då med myyyycket sämre kurva vad gäller vridmoment jämfört med standard insuget..
Så jag skulle säga att plenum är för att jaga toppeffekt, men körbarhet så är det standardinsug som gäller.
Minns inte exakt vilken turbo han hade, men tror det var en precision 6766 eller liknande och körde 2,4 bar, själv kör jag en liten 6265aO satan, med vad för turbo och laddtryck och hur preppad topp? Originalinsug verkar vara trevligare än förväntat!
Okey! Min turbo är snäppet större än en 6766 då den är 67,9mm in och 69mm ut sen är den ju kullagrad också. Dock kommer jag köra på originalspjäll, vet inte hur mycket effekt ett accufabspjäll kan ge jämfört mot original? Min topp är såpass preppad som den kan bli så det är nog snarlikt på den fronten också, dock vet jag inte om jag kommer våga varva 8000rpm eller om jag ska nöja mig med 7500rpm.. Men har för mig toppeffekten på Z58 kammen ligger mellan 7-9000rpm så det kanske är värt att sträcka sig till 8000rpm..rockker wrote:Minns inte exakt vilken turbo han hade, men tror det var en precision 6766 eller liknande och körde 2,4 bar, själv kör jag en liten 6265aO satan, med vad för turbo och laddtryck och hur preppad topp? Originalinsug verkar vara trevligare än förväntat!
Insug har moddas så det sitter 3" accufabspjäll, toppen är tillsnyggad i kanalerna samt matchportad med insug. Oversizeventiler från supertech och Ppf steg3 ventilfjädrarkit, z58 turbokam. Varvar 8000.
Ja jag ser då ingen mening med att köra något annat än originalinsug
Tackar! Din E28 är ju också rätt frän må jag säga..Emppu wrote:Tokfrän e30 säger jag!!