För att uppdatera lite så väntar jag fortfarande på mina powerflexbussningar och 540 bromsok bak som jag köpt. Hoppas man får det imorgon så det blir lite skruva i helgen
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Pga tändföljden är 1-5-3-6-2-4. Man vill dra nytta utav motorns pulser, då vill man att pulsen från cyl 1 ska slå i ena entryn och nästa som blir 5 i andra entryn. Då blir det 1-3-2 till ena entryn och 5-6-4 till andra. Inte bästa förklaringen kanske men hoppas du förstår
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
Ja eftersom att detta är mitt första projekt, så handlar inte om att få ut så mycket effekt som möjligt, utan att lära mig grunderna.. Men hur mycket försämras prestandan egentligen? Handlar det om 5, 10, 20, 50, 100hk? Är det för mycket så får man kanske överväga att bygga om. Men jag har svårt att tro att det kan göra så mycket skillnad
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Okej.. Hoppas det går skapligt ändå, är INTE sugen på att börja kapa i grenröret jag blev så nöjd med... (även om det ser ut som skit )
Men jag har sett på diverse snik-konverteringar där dom kapar och svetsar om originalgrenrör och det verkar fungera.. Så detta kan väl inte vara helt åt hel....e?
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
exakt, man förlorar lite responstid om man inte använder sig utav korrekt pulsdelning (det är en skillnad att köra pulsdelat/icke pulsdelat under exakt samma förutsättningar på maskiner där detta kan implementeras oavsett dynoresultat som folk kan slänga upp ).
Men nej det är inte natt och dag i skillnad.
Finns massor med folk som kört singelentry grenrör på twinentry turbos, så nog kan du köra som det ser ut nu om du inte orkar bygga om..
Ja okej, får helt enkelt testa! När tror ni jag kommer få fullt ladd med min K29a med 14 avgashus? Ska köra med Vipec på sprit. Kanske är svårt och säga, men ni kanske har ett hum om det?
Mvh, och tack för kritiken grabbar. Gör bara så att jag lär mig
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.