Page 4 of 15
Posted: 25 Apr 2006, 15:33
by Bäckis
Och ett riktigt värstinglarm är monterat och klart idag också!
Posted: 25 Apr 2006, 15:35
by Zwofurti
fan va fint!
en fråga om när ni bygger insug, bygger ni med trattarna jäms med plenumkanten eller tratten en bit in i plenumet?
hoppas ni förstår hur jag menar.
Posted: 25 Apr 2006, 16:12
by Bäckis
Jäms med.
Posted: 25 Apr 2006, 18:37
by ossie
snyggt. nästan samma färg som jag har på min ventilkåpa. ska ni använda fördelare??
Posted: 25 Apr 2006, 19:50
by _Kalle_
står 5 inlägg upp att dom ska köra med fördelare och MSD6 tändning:)
Posted: 25 Apr 2006, 21:24
by ossie
_Kalle_ wrote:står 5 inlägg upp att dom ska köra med fördelare och MSD6 tändning:)
jag skyller på att jag vart bländat av blänket =)
m3
Posted: 26 Apr 2006, 21:27
by bjørnm3
Pen pent, Hvor tar dere oljen til turboen fra? og hvilken bremseskiver er de?
hvilken gerkasse skal de brukes Og skal den bremses justeres?
Posted: 26 Apr 2006, 21:51
by Bmwandreas
Vi tar oljan bredvid kamkedjesträckaren.
Det är vårat E30 M3 bolt on kit med 325mm skivor.
Vi mappar på gatan och kollar effekten på rullande landsväg.
Re: m3
Posted: 27 Apr 2006, 18:10
by kerish
bjørnm3 wrote:Pen pent, Hvor tar dere oljen til turboen fra? og hvilken bremseskiver er de?
hvilken gerkasse skal de brukes Og skal den bremses justeres?
Blir orginallåda så länge, har inte råd med allt på en gång...

Posted: 27 Apr 2006, 19:42
by Bonje
Hoppas du får den att hålla ett tag... min sa upp sig efter 10 mil med 473Hk och 587Nm

Nu blir det 535 E34 låda.

Posted: 27 Apr 2006, 20:27
by kerish
Bonje wrote:Hoppas du får den att hålla ett tag... min sa upp sig efter 10 mil med 473Hk och 587Nm

Nu blir det 535 E34 låda.

Får hoppas den håller tills jag fått skrapa ihop pengar till en tremec...

turbo
Posted: 27 Apr 2006, 20:27
by bjørnm3
Passer 535 gearkassa rakt på s14 motoren da? Hva blir ca prisen på ein slik turbo konvertering da? blir ein heftig bil må e si.
Posted: 28 Apr 2006, 19:52
by Bonje
Japp den passar bolt on!
Alla lådor från M30/M10 passar. Även M5 lådorna funkar med det är väl ingen nyhet.
Alla dom här har samma hålbild i sprängkåpan.
Posted: 28 Apr 2006, 20:19
by Bäckis
kerish wrote:Bonje wrote:Hoppas du får den att hålla ett tag... min sa upp sig efter 10 mil med 473Hk och 587Nm

Nu blir det 535 E34 låda.

Får hoppas den håller tills jag fått skrapa ihop pengar till en tremec...

Din låda är ju iaf renoverad, så vi får hoppas att den håller bättre.
Posted: 29 Apr 2006, 00:48
by Dinan2.5
Lådan till 535:an, det är ju samma låda som sitter på M3:orna i USA, Gertrag 265. Vissa shoppar här säger att dom håller för 650 Nm...
Det är inte Getrag 260 ni tänker på heller? Den ska ju vara en hel del svagare än 265:an.
gearkasser
Posted: 01 May 2006, 13:40
by bjørnm3
Bonje wrote:Japp den passar bolt on!
Alla lådor från M30/M10 passar. Även M5 lådorna funkar med det är väl ingen nyhet.
Alla dom här har samma hålbild i sprängkåpan.
Passer gearkassene på m3 e36 og? eller hvillken gearkasse anbefaler du?
diff deksel.
Posted: 01 May 2006, 13:44
by bjørnm3
Hvilken diff deksel er de med di kjøleribbene?
Finnes de til 535 e34 og??