Page 4 of 6

Posted: 28 Dec 2006, 22:24
by kallevedlund
Bäckis wrote:Jag ska ju köra S38 i min Mustang :)


Ja just, men ja lär bli ifrånåkt av en gammal räv som dig :roll:

Du får lägga upp en tråd snart så man kan kika lite på chassiekonstruktionen :wink:

Posted: 28 Dec 2006, 23:39
by kallevedlund
nu har man precis beställt en last med uniballs mm från andra sidan sjön... lite prisskillnad..

Posted: 29 Dec 2006, 02:33
by ILiveToRide
skurt wrote:Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...


Du kan ju köra 351W block istället, stabilare botten och resten runt omkring ska väl vara samma som till 302.

Finns ju sädana med rejält med effekt också.

Posted: 29 Dec 2006, 11:31
by Joakim R

Posted: 29 Dec 2006, 11:36
by Bmwandreas
Fyfan en komplett ny 32v maskin för 8000 dollar

Posted: 29 Dec 2006, 11:53
by kallevedlund
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-mus ... dZViewItem

Jäkligt bra pris m tanke på att ddet är låda med oxå....

Men hur mycke pallar en sån motor nån tro, litar inte alls på amerikanarnas siffror. Står 800 hk i annonsen, undrar hur mycke man måste byta för o få den god för 4siffrigt :roll:

Posted: 29 Dec 2006, 11:58
by kallevedlund
ILiveToRide wrote:
skurt wrote:Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...


Du kan ju köra 351W block istället, stabilare botten och resten runt omkring ska väl vara samma som till 302.

Finns ju sädana med rejält med effekt också.


Jo men en sån motor får man betala en del för, o sen åker man på att byta ut typ allt ändå...

Posted: 29 Dec 2006, 12:14
by Bmwandreas
Jag menade longblocket första fiman sålde...

Posted: 29 Dec 2006, 12:34
by kallevedlund
Bmwandreas wrote:Jag menade longblocket första fiman sålde...

japp förstod d :wink:

Posted: 29 Dec 2006, 16:02
by Joakim R
Nyttig link med bra "mod motor" info: http://www.sullivanperformance.com/YVS450/tech/tech.htm

Her finns mye turbo mod-motor info:
http://www.turbomustangs.com/smf/index.php?board=32.0

Posted: 06 Jan 2007, 18:46
by kallevedlund
eftersom buren från GUSS inte är klar än så vill jag inte kapa bort mer utan att staga upp med nytt, Ska köpa lite mer profiler och rör på måndag så ska jag börja med bakramen iaf. När buren kommer ryker golvet helt.
Har även kapat ren min 9"are från gammla infästningar så jag kan lämna iväg den på kortning.

Flyttade ne karossen från ställningen och pallade upp den på vanliga pallbockar. Kunde inte låta bli att oussla ihop lite delar och se hur d kommer se ut på ett ungefär...

Image
Image
Image

Skärmkanterna ska dock upp drygt 10cm, som d e nu så ser den ju utt att vara en deltagare i dakarrallyt :roll:

Posted: 09 Jan 2007, 20:22
by kallevedlund
GUSS ringde igår, buren väntas anlända imorn! Så nu finns inga ursäkter att få lite resultat :roll:

Posted: 09 Jan 2007, 20:51
by Nisse Järnet
Kommer bli jävligt bra med uppflyttade kanter!

Posted: 13 Jan 2007, 01:03
by kallevedlund
lite godis från usa kom hem ida...

Image

buren kom igår så i helgen ska det svetsas!

Posted: 29 Jan 2007, 21:47
by kallevedlund
Har egentligen inte hänt så mycket, men lite bilder kan ja bjuda på...

Axeln är klar för kortning
Image

Tyvär blev buren inte helt bra, får se hur jag löser det... Bocken vid taket är för svag och sen behöver sista biten mot golvet vridas ut mot karossen lite. (jag vet, buren ska vara i bilen)
Image

Va o hämtade en liten projektmotorn igår...
Image

Posted: 29 Jan 2007, 22:04
by johankihl
Fet motor till den feta raggarbilen :) Ser ut att bli bra, hoppas att rörgubben från gustavsberg kan fixa till dina burproblem bara...

Bara att handla grenrör mm till motorn nu då?

Posted: 29 Jan 2007, 22:15
by kallevedlund
johankihl wrote:Fet motor till den feta raggarbilen :) Ser ut att bli bra, hoppas att rörgubben från gustavsberg kan fixa till dina burproblem bara...

Bara att handla grenrör mm till motorn nu då?


Ja precis, du förstår va alla raggare kommer va sura 8)
Får se lite hur jag gör med buren... Antingen så skiter jag i att vinkeln vid taket är fel och kapar röret vid instrumentpanelen, vrider det och skarvar med rörbit innuti... Eller så får jag fixa iordning dessa rör så dom passar som jag vill ha dom o åka till den lokala rörknäckaren o fixa nya...

Annar kanske man kan dra fixa takböjen med en så maskin som ni hade till toyotan? e ju inte så mycke som ska knäckas så d lär ju inte synas....