skurt wrote:Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Du kan ju köra 351W block istället, stabilare botten och resten runt omkring ska väl vara samma som till 302.
Jäkligt bra pris m tanke på att ddet är låda med oxå....
Men hur mycke pallar en sån motor nån tro, litar inte alls på amerikanarnas siffror. Står 800 hk i annonsen, undrar hur mycke man måste byta för o få den god för 4siffrigt
skurt wrote:Har inte gått så långt i planerna.. Funderar över alternativ till gammal v8, vore skoj o jävlas så mycket som möjligt m "raggarna". 302 gillar visst inte överladdning, har en tendens att spricka i kamlagringen då...
Du kan ju köra 351W block istället, stabilare botten och resten runt omkring ska väl vara samma som till 302.
Finns ju sädana med rejält med effekt också.
Jo men en sån motor får man betala en del för, o sen åker man på att byta ut typ allt ändå...
eftersom buren från GUSS inte är klar än så vill jag inte kapa bort mer utan att staga upp med nytt, Ska köpa lite mer profiler och rör på måndag så ska jag börja med bakramen iaf. När buren kommer ryker golvet helt.
Har även kapat ren min 9"are från gammla infästningar så jag kan lämna iväg den på kortning.
Flyttade ne karossen från ställningen och pallade upp den på vanliga pallbockar. Kunde inte låta bli att oussla ihop lite delar och se hur d kommer se ut på ett ungefär...
Skärmkanterna ska dock upp drygt 10cm, som d e nu så ser den ju utt att vara en deltagare i dakarrallyt
Har egentligen inte hänt så mycket, men lite bilder kan ja bjuda på...
Axeln är klar för kortning
Tyvär blev buren inte helt bra, får se hur jag löser det... Bocken vid taket är för svag och sen behöver sista biten mot golvet vridas ut mot karossen lite. (jag vet, buren ska vara i bilen)
johankihl wrote:Fet motor till den feta raggarbilen Ser ut att bli bra, hoppas att rörgubben från gustavsberg kan fixa till dina burproblem bara...
Bara att handla grenrör mm till motorn nu då?
Ja precis, du förstår va alla raggare kommer va sura
Får se lite hur jag gör med buren... Antingen så skiter jag i att vinkeln vid taket är fel och kapar röret vid instrumentpanelen, vrider det och skarvar med rörbit innuti... Eller så får jag fixa iordning dessa rör så dom passar som jag vill ha dom o åka till den lokala rörknäckaren o fixa nya...
Annar kanske man kan dra fixa takböjen med en så maskin som ni hade till toyotan? e ju inte så mycke som ska knäckas så d lär ju inte synas....