Page 4 of 5
Posted: 23 Dec 2010, 11:36
by RWHP
Fränt
Snyggt jobb!
Posted: 23 Dec 2010, 11:37
by nicke.t
ingen helhetsbild på kärran?
Posted: 23 Dec 2010, 12:07
by JohanH
För en som inte är så smart
kanske en liten förklaring kan ges på hur det hela ska lira ihop?
Spontant känns det som att lilla turbon kommer "sätta i halsen" när den stora sätter fart
såsom tryckröret var draget nu...
mvh Herr Nyfiken
Posted: 23 Dec 2010, 12:49
by Bmwandreas
Flödar lilla turbon 600hk sen trycksätter du inloppet i den med 1 bar så tror den fortfarande att den bara pumpar 600hk. Lilla turbos tryck multipliceras med den stora turbons.
Posted: 23 Dec 2010, 13:01
by jorgen
Zetterströms i molkom fixar med sådant. De har även en avdelning som bara polerar rostfritt:-)
Posted: 23 Dec 2010, 13:36
by Bonje
Hur hårt kommer det laddas tro?
Tänkte på att ni inte kör med LLK mellan stor och lillturbon.
Laddar man hårt kan det bli lite väl tuff temperatur för materialet i lillturbon..
Men allt beror ju på hur mycket man behöver ladda för att få den önskade effekten.
Posted: 23 Dec 2010, 13:55
by Fredriksson84
Har man en turbo som klarar avsedd effekt på lågt ladd klarar man sig utan dom problemen skulle jag tro
Posted: 23 Dec 2010, 13:56
by Bmwandreas
Det tror jag inte blir några problem, borde bli ca 1 bar in i lilla.
den gamle 21 er
Posted: 26 Dec 2010, 13:46
by Dalskov
Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
Re: den gamle 21 er
Posted: 26 Dec 2010, 14:03
by Bmwandreas
Dalskov wrote:Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
Motorbänk.
Vi borde kunna köra minst 2.3 bar med din.
Re: den gamle 21 er
Posted: 26 Dec 2010, 14:10
by Dalskov
Bmwandreas wrote:Dalskov wrote:Skal den på Dynapack eller i motorbænk
i går vel efter 1000 whp
vi ses i det nye år hvad tryk tror du vi max kan køre med på min turbo
Motorbänk.
Vi borde kunna köra minst 2.3 bar med din.
bottom bliver lavet med CP og Eagle også får jeg 2 fuel pumper på...
så burde den også smide nogle hk med 2.3 bar
Posted: 28 Dec 2010, 07:33
by Robert 1
Bäckis wrote:Gustafsson wrote:Fan va fränt,glöm för fasiken inte att filma själva bromsningen sen bara
Jag sneglade lite på grenröret där i bromsrummet,fint svetsat,jag antar att det va Jimmy som har svetsat det?
Stämmer bra. Mitt motto har blivit: gör inget själv som någon VILL göra åt dig
skulle haft röret elpolerat men vet ingen som fixar.
Flintlings ytbehandling Industrigatan Solna har fixat elpolering åt mig i alla år.
Annars kan de flesta Bodycote filialer lösa det.
Robert
Posted: 29 Dec 2010, 20:40
by Big Al
Varför så "högt" ladd på lilla?
Inte bättre att ladda på mer på den stora på slutet?
Posted: 29 Dec 2010, 20:47
by Bmwandreas
Vi ska ha så lite som möjligt på den lilla, bara precis så den orkar stalla turbin till önskat startvarv.
Posted: 29 Dec 2010, 21:10
by Grooverhound
Bmwandreas wrote:Flödar lilla turbon 600hk sen trycksätter du inloppet i den med 1 bar så tror den fortfarande att den bara pumpar 600hk. Lilla turbos tryck multipliceras med den stora turbons.
laddar du 1bar me den stora å matar den lilla med då sen ladda typ 1bar med den lilla blir de 2bar till insuget då lr fattar ja fel?
sen ha laddtrycksmätare på varje kompressorhus då lr för se vilket laddtryck respektive turbo har?
jävligt intressant de här.
Posted: 29 Dec 2010, 21:16
by Bmwandreas
Nej du multiplicerar laddtrycken har jag läst mig till. Men jag ska ha dubbla mapsensorer så jag kan se i praktiken vad som händer.
Posted: 29 Dec 2010, 21:45
by Grooverhound
Bmwandreas wrote:Nej du multiplicerar laddtrycken har jag läst mig till. Men jag ska ha dubbla mapsensorer så jag kan se i praktiken vad som händer.
ja fan nu tänkte ja lustigt 1x1=2.
alltså mata lilla med tex 1.2bar sen ladda på med 2bar från den lilla till insuget så blir de 2.4bar då?
finns de nån begränsning på hur liten den lilla turbon kan vara för kunna skjutsa på den stora?
lr ni vet kanske inte de ännu att detta blir test för er?