Page 4 of 5
Posted: 16 Feb 2008, 20:49
by RoDe
KDR RACING wrote:sååå nu har jag fått nått ryck igen,moroten åkte ur i morse så blir de till att pula lite,
jag tror att vi e snabbast med m20 b25 men man måste ju bli lite snabbare faktiskt, siktet e högt på effekten men vi får väl se om mina tankar om hur jag ska bygga e rätt .
har köpt en turbo som e lite värre en den jag har, så får vi se vad för andra moddar det blir,
men spridare och koppling, grenrör och lite skit ska säljas hojta om ni e sugna
jag e ju så fruktansvärt dålig på dehär med data men de kommer väl lite bilder kanske
du har pm. ang. spridare
Posted: 16 Feb 2008, 23:25
by peppe
10.34 är väll inte snabbaste M20B25 ? Eller hur menade du, tänkte på något av dina inlägg ovan här.
Ser f.ö. bra ur, lär bli stöddigt med effekt i denna. Kul att det finns fler som fortfarande pysslar med M20 maskiner med tanke på "hur dåliga dom är"
Mvh
Posted: 16 Feb 2008, 23:30
by Aleex
peppe wrote:10.34 är väll inte snabbaste M20B25 ? Eller hur menade du, tänkte på något av dina inlägg ovan här.
Ser f.ö. bra ur, lär bli stöddigt med effekt i denna. Kul att det finns fler som fortfarande pysslar med M20 maskiner med tanke på "hur dåliga dom är"
Mvh
Jag tror att han menar M20 B25 motor. Men med 2.5 liter.. Alla andra kör ju 2.7..
Men de kanske va de du mena.
Posted: 16 Feb 2008, 23:31
by KDR RACING
peppe wrote:10.34 är väll inte snabbaste M20B25 ? Eller hur menade du, tänkte på något av dina inlägg ovan här.
Ser f.ö. bra ur, lär bli stöddigt med effekt i denna. Kul att det finns fler som fortfarande pysslar med M20 maskiner med tanke på "hur dåliga dom är"
Mvh
har frågat massor med folk som bäckis och andra ifall de e nån med 2,5 liter som åkt bättre tid, men de verkar bara vara 2,7 men jag kanske har fel,,
mitt mål e att vara snabbast med 2,5 iallafall alltså inte stroke
Posted: 16 Feb 2008, 23:35
by peppe
Precis då stämmer det nog som du säger, Spjuvern åkte väll stroke då han åkte höga nian vill jag minnas?
Bara ladda på, lär ju gå undan som jag sa tidigare
Posted: 16 Feb 2008, 23:44
by KDR RACING
peppe wrote:Precis då stämmer det nog som du säger, Spjuvern åkte väll stroke då han åkte höga nian vill jag minnas?
Bara ladda på, lär ju gå undan som jag sa tidigare
japp
hade sånt oflyt förra året körde en repa på mantorp de va de enda jag hann med på klistrat, så man blev ju lite besviken.. men du får komma fram och kika på grejerna i sommar ska nog bli mustigt har en riktig rökarsetup på gång
Posted: 16 Feb 2008, 23:50
by peppe
Jag kommer ju att hålla mig till dom våta banorna i sommar (Klass k , 2lit innombordare).
Men jag lär nog dyka upp på någon raktfram tävling med våran fula isbil garanterat
Posted: 15 Sep 2008, 13:43
by KDR RACING
en lite nyare bild på bilen
setupen har ändrats lite, fina grejer i toppen från ppf z 58 fjädar crmo ret, och lite putsning ..
samt hempulat grenrör och lite större turbo holset hx 60.
och nu går den på etanol med 1600cc spridare och dubbla 044 pumpar..
och nu har jag funderingar på att sälja
Posted: 15 Sep 2008, 14:00
by Micke johansson
"Lillen" min hx50 ligger lite i LÄ.
Posted: 15 Sep 2008, 14:15
by KDR RACING
Micke johansson wrote:"Lillen" min hx50 ligger lite i LÄ.
ja de ser ju fan groteskt ut i verkligheten, de kommer in mycket luft med den också faktiskt haha
Posted: 15 Sep 2008, 16:29
by peppe
Nu börjar det ju likna ett vettigt projekt. Inte ska du sälja nu?
Det är ju nu det börjar bli roligt
Posted: 15 Sep 2008, 17:19
by KDR RACING
peppe wrote:Nu börjar det ju likna ett vettigt projekt. Inte ska du sälja nu?
Det är ju nu det börjar bli roligt
ja jag vet inte,, ,den e ju asball nu med alla nya grejer men vet inte om jag orkar ha kvar den, har inget garage och massa sånt som e jobbigt
Posted: 15 Sep 2008, 18:16
by Konny
KDR RACING wrote: en lite nyare bild på bilen
setupen har ändrats lite, fina grejer i toppen från ppf z 58 fjädar crmo ret, och lite putsning ..
samt hempulat grenrör och lite större turbo holset hx 60.
och nu går den på etanol med 1600cc spridare och dubbla 044 pumpar..
och nu har jag funderingar på att sälja
När får du ladd med den där "lilla" turbon?
Posted: 15 Sep 2008, 18:35
by KDR RACING
Konny wrote:KDR RACING wrote: en lite nyare bild på bilen
setupen har ändrats lite, fina grejer i toppen från ppf z 58 fjädar crmo ret, och lite putsning ..
samt hempulat grenrör och lite större turbo holset hx 60.
och nu går den på etanol med 1600cc spridare och dubbla 044 pumpar..
och nu har jag funderingar på att sälja
När får du ladd med den där "lilla" turbon?
haha när man har använt pangaputki "launch" tillräkligt länge
Posted: 15 Sep 2008, 19:25
by Konny
KDR RACING wrote:Konny wrote:KDR RACING wrote: en lite nyare bild på bilen
setupen har ändrats lite, fina grejer i toppen från ppf z 58 fjädar crmo ret, och lite putsning ..
samt hempulat grenrör och lite större turbo holset hx 60.
och nu går den på etanol med 1600cc spridare och dubbla 044 pumpar..
och nu har jag funderingar på att sälja
När får du ladd med den där "lilla" turbon?
haha när man har använt pangaputki "launch" tillräkligt länge
Hehe, tror jag de.
Backa tänningen 50grader oxå så kanske den börjar snurra några varv
Posted: 15 Sep 2008, 20:05
by KDR RACING
Konny wrote:KDR RACING wrote:Konny wrote:KDR RACING wrote: en lite nyare bild på bilen
setupen har ändrats lite, fina grejer i toppen från ppf z 58 fjädar crmo ret, och lite putsning ..
samt hempulat grenrör och lite större turbo holset hx 60.
och nu går den på etanol med 1600cc spridare och dubbla 044 pumpar..
och nu har jag funderingar på att sälja
När får du ladd med den där "lilla" turbon?
haha när man har använt pangaputki "launch" tillräkligt länge
Hehe, tror jag de.
Backa tänningen 50grader oxå så kanske den börjar snurra några varv
skämt osido bänken strulade lite och nån komponent i datorn brann, så man ser bara kurvan till 6000 varv jag hade 1.5 bar vid 6000 varv och 500 hästar.. då hade jag 3000 varv kvar att dra och 0,5 bar kvar att ladda, och jävlar i gatan va den skrek vid 2 bar och mer varv
Posted: 16 Sep 2008, 22:13
by peppe
Jag förstår att det är drygt utan garage, då är det inte så mycket att göra. Men är det omöjligt att hitta en lämplig lokal eller?
När blir nästa bromsning då?
Mvh