svennebanan! eller låtsaspolis

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Grefven

Post by Grefven »

Till er som skickat pm angående att banna fransen, braxen och henrik så vill jag bara meddela att jag inte är moderator och att ni får kontakta admin om sådana önskemål.
Grefven

Post by Grefven »

HenrikF wrote:Snacka om att ha noll självdistans :lol: :lol: du säger emot dig själv så mkt att det finns inte.

Däremot förstår jag hur du tänker. Allt som sker är en resultatet av våra handlingar. Men du lyckas idiotförklara dig själv genom att först skriva att det inte är rånarens fel att ungen är död, till att skriva att det måste vara skönt att kunna skylla från sina korkade beslut på någon annan.
Rånaren skjöt. Träffade ungen. Ungen dog. Hur korkad man än är kan man inte skylla det på någon annan. Inte ens pappan. Trots det gör du just det bullen :lol:

är det svamparna?
jag har varit så tydlig jag kan i mitt resonemang. att du ska hålla med mig förväntar jag mig inte. varför du vänder på det vet jag redan.

jag äter inte svamp heller. trodde att alla krya människor slutade med det kring 86 om inte förr. utmana mig gärna på kosten :wink: visa gärna upp din fysik som bevis på hur duktig du är på den biten. :lol:
HenrikF

Post by HenrikF »

Men jag har ju "bara" citerat det du skrivit bullen.
Jag kan inte vrida och vända på det du skrivit, eller?

Ang banna mig :) Ja på vilka grunder? citera en annan medlem eller :lol:
/Henrik
Grefven

Post by Grefven »

HenrikF wrote:Ang banna mig :) Ja på vilka grunder? citera en annan medlem eller :lol:
vet ej, jag kan inte svara för andra. och jag kan inte banna och det är inte heller min uppgift.

mina citat har jag inte något att säga om. det var förstås dina kommentarer.

något annat jag tycker är dock att "övrigt" ska bort. det har bevisats många gånger. vi är överens i vårat intresse allihopa men "övrigt" blir kaos.
Thörn

Post by Thörn »

HenrikF wrote:lik förbannat är det pappans fel att ungen är död
Det går att ta ut citat ur sitt sammanhang och då blir det väldigt fel om man inte anstränger sig lite för att förstå vad den andre menar, Grefven menade att allt handlande ger en konsekvens.
Konsekvensen av att han följde efter blev sorglig.

Självklart tar man inte frivilligt sig barn in i en farlig situation. Sedan vems "felet" är är ju eg inte mycket att hänga upp sig på, allt man gör får konsekvenser här i livet.

Tar man med sitt barn över stängslet på Zoo till ett lejon och lejonet då bräcker barnet om livet, är det lejonets fel?
Likadant så gör man rätt i att undvika sjuka kriminella som inte bryr sig om någon/något beväpnade med automatvapen. Det betyder inte att man försvarar vad de gjorde, eller att de handlade i "nödvärn" men man bör tänka på att vad man gör ger konsekvenser.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

Pappan satte medvetet sonen i en situation där oddsen för överlevnad var väldigt dåliga.

Dumt gjort av pappan. Felaktigt gjort t.o.m om jag för säga det. Den enda som står ansvarig för det som hände kan således bara vara pappan. Han tog ett enormt korkat beslut. Han kan bara styra sitt eget beslut och inte rånarens. Han valde helt sitt eget sätt att handla. Han måste visst om konsekvenserna tycker man. Annars gör han det nu iaf.

Och där är jag tillbaka på mitt första inlägg. Att vet man inte vad andra kan ta sig för så bör man sköta sig själv. Inte blanda in varken barn eller rånare.
nicke.t

Post by nicke.t »

så kan de gå om man ska leka hobbysnut, tragiskt med ungen men farsan kanske lär sig att sköt dig själv å skit i andra.finns poliser som jagar bovar de räcker. ja håller inte med bullen att "övrigt" ska tas bort ,de är skit kul när sånna här trådar spårar ur totalt. :lol:
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Grefven

Post by Grefven »

nicke.t wrote:ja håller inte med bullen att "övrigt" ska tas bort ,de är skit kul när sånna här trådar spårar ur totalt. :lol:
De med dåliga nerver blir ju så satans arga i "övrigt". Och så blir stämningen dålig.

Jag kan precis som du tycka det är ganska underhållande annars.
Frostie

Post by Frostie »

efter jobbet nöje :)
Magnaten

Post by Magnaten »

faktiskt ganska kul att läsa hur määktiga snubbar vi har hängandes på forumet.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Grefven

Post by Grefven »

Magnaten wrote:faktiskt ganska kul att läsa hur määktiga snubbar vi har hängandes på forumet.
magnaten är ju mäktigast av alla, immunitet och hår på bröstet. jag vill se att du uppviglar lite mer.
Magnaten

Post by Magnaten »

Jag har riktigt dålig hårväxt på bröstet, desto mer i ärslet
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Grefven

Post by Grefven »

vaxat dig sen du tog avatarbilden då gissar jag =)
pelko

Post by pelko »

Känns som att huvudämnet är slutdiskuterat, finns forum för era fetisher ;)
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Locked