JAAS E21 s54 och E34 M5 S38
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Da er nye Autometer målere bestilt fra Bjørnstad bil. SportComp. Skal bytte ut BMW instrumentet. Gleder meg til en ny look foran rattet!
Har også fått montert den catch-tanken jeg lagde og det nye toppdekselet med 2 luftinger på
Montert i bilen:
Litt cleanere det toppdekselet
Planlegging av herverk på det fine panseret:
Nytt oppdrag for JAAS Performance. Mange har vel sett den før. "Tyttebæra" som Hafsengen bygde. Kamerat av oss som eier den nå. Komplett Mitsubishi Evo motor og drivverk. Datasprut osv. Vi skal lage nytt innsug, grenrør og div annen overhaling Tøff lita rotte!
Tok et par bilder av min "daily driver". Påbegynt rat-prosjekt, men har ikke hatt tid til å fullføre. Skal bli bredda stålhjul og mere senk.
Har også fått montert den catch-tanken jeg lagde og det nye toppdekselet med 2 luftinger på
Montert i bilen:
Litt cleanere det toppdekselet
Planlegging av herverk på det fine panseret:
Nytt oppdrag for JAAS Performance. Mange har vel sett den før. "Tyttebæra" som Hafsengen bygde. Kamerat av oss som eier den nå. Komplett Mitsubishi Evo motor og drivverk. Datasprut osv. Vi skal lage nytt innsug, grenrør og div annen overhaling Tøff lita rotte!
Tok et par bilder av min "daily driver". Påbegynt rat-prosjekt, men har ikke hatt tid til å fullføre. Skal bli bredda stålhjul og mere senk.
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
- JMK Racing
- Posts: 587
- Joined: 14 Jul 2008, 18:34
- Location: Karlstad///SunCity
Fint verktyg att ta bort lacken med ruggar upp ytan så rosten kommer direkt, Stå på o kör över hela bilen nu..!
Jävligt schyssta Beemer´s ni har o trevilga grabbar för vi pratades vi på Våler banan,,
Jävligt schyssta Beemer´s ni har o trevilga grabbar för vi pratades vi på Våler banan,,
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
Har nå gått lei av BMW instrumentene som ikke ville spille på lag. Har kjørt uten temp måler siden jeg fikk bilen på veien. Takk og lov at en har hatt veldig god å stabil motor
Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.
Har også gått berserk på panseret med vinkelslipern. Skal det først være hull, så må man gjøre det så det virker!
For en stund siden kjøpte jeg meg en mellomaksel fra Powertrain. Den var enlengt, 3" rør, og store kryss. Men når jeg monterte den på bilen rista den så inni h..! Kjente en liten slakke i et kryss, og etter rådslaging med Powertrain sendte jeg den til dem på ny balansering, og for at de skulle montere nytt kryss. Imens retta jeg opp vinklene på diff, og girkasse, for de var litt ute av kurs, og det kan medføre risting. Fikk tilbake akselen, monterte opp og ut på prøvetur. Rista fremdeles som bare det. Ulevelig i bilen fra 130km/t og oppover. Rista løs diffen til og med. Jørgen hadde samme problemet med sin enlengte aksel, ikke riktig så voldsomt, men rista den å. Så nå har vi laget oss aksler selv, 2-delte med det største BMW har originalt. (brukte deler fra 750 og 540) Snekra ihop i verksteda uten fancy måleutstyr osv. Og bilene er som en drøm å kjøre uansett hastighet. Iallefall opp til 270
Ser virkelig fram til Rudskogen nå! Håper på mye kjøring
Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.
Har også gått berserk på panseret med vinkelslipern. Skal det først være hull, så må man gjøre det så det virker!
For en stund siden kjøpte jeg meg en mellomaksel fra Powertrain. Den var enlengt, 3" rør, og store kryss. Men når jeg monterte den på bilen rista den så inni h..! Kjente en liten slakke i et kryss, og etter rådslaging med Powertrain sendte jeg den til dem på ny balansering, og for at de skulle montere nytt kryss. Imens retta jeg opp vinklene på diff, og girkasse, for de var litt ute av kurs, og det kan medføre risting. Fikk tilbake akselen, monterte opp og ut på prøvetur. Rista fremdeles som bare det. Ulevelig i bilen fra 130km/t og oppover. Rista løs diffen til og med. Jørgen hadde samme problemet med sin enlengte aksel, ikke riktig så voldsomt, men rista den å. Så nå har vi laget oss aksler selv, 2-delte med det største BMW har originalt. (brukte deler fra 750 og 540) Snekra ihop i verksteda uten fancy måleutstyr osv. Og bilene er som en drøm å kjøre uansett hastighet. Iallefall opp til 270
Ser virkelig fram til Rudskogen nå! Håper på mye kjøring
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Ja det er bilen min og nesten i orden igjen. For og gjøre en laaang historie kort så har jeg nå skiftet blokk i m3n.Etter siste bremsing har jeg hatt problemer med lekasje på toppakning. Fikk lekasje på 802whp da det oppsto litt tennigsbank.
Så jeg pyramidringa blokka for det har jeg hørt mye positivt om. Så kjørte jeg med bilen på våler, og det jekk bra helt til jeg sprengte tremec kassa.
Jaja tengte jeg. Det er kansje litt mye og kjøre på bane med 750whp da ingen ting av driverk holder. Av økonomiske grunner ble det handla en zf som jeg sveisa om. Laget og ny mellomaksel av en 750il kardang. Prøvetur ble det sent en natt og det alt var bare bra helt til det oppsto masse hvit røyk ut av eksosen..
Jeg trudde da att toppen hadde revna. Men etter demontering viste det seg att blpkka var sprukket på cyll nr 6. Fra sporet til pyramidringen og ned og ut i vannkanelen. Han som makinerte blokka til med på cylmo i trondheim mener att dette skjedde på grunn av trykket pyramidringen setter direkte på cylinder.
Han har sett dette på 2 s38 blokker tidligere. Så jeg mista troen på pyramidringer når man har stor borring og meget lite gods mellom cyllindrene, Mulig det funker bra med mindre borr. + att jeg måtte plane toppen hele 0.27mm for og få vekk spora som ringene hadde laget. Synd og ødelegge en fin s38 topp med dette. Så jeg jekk litt i tankebokse og bestemte meg for og statse på det eneste som har holdt for meg tidligere, nemelig cometic mls pakning.
Så etter en helg med MYE mekking er motoren i bilen igjen og går som bare det. Med zf girkasse er det stilt og fredelig i bilen og jeg kan endelig karategire igjen! Den er som en drøm og kjøre med i forhold til når jeg hadde tremec tracktor lådan. Nå lager den så lange svarte spor jeg bare vil igjen
Men det blir desverre ikke rudsjogen tur på bilen da det viste seg att en støtdemper på høyre side fram var gått til helvete....!! Det er jo en smal sak men økonomien sier stopp for tilfelle. Så jeg kjøper meg en kasse øl og tar med meg til rudskogen i stedet Anders ta med seg sin e30 så vi skal vel få til litt røyk med den tenker jeg.
Her kommer noen bilder av kjærra ihvertfall,nyvasket og fin.
Så jeg pyramidringa blokka for det har jeg hørt mye positivt om. Så kjørte jeg med bilen på våler, og det jekk bra helt til jeg sprengte tremec kassa.
Jaja tengte jeg. Det er kansje litt mye og kjøre på bane med 750whp da ingen ting av driverk holder. Av økonomiske grunner ble det handla en zf som jeg sveisa om. Laget og ny mellomaksel av en 750il kardang. Prøvetur ble det sent en natt og det alt var bare bra helt til det oppsto masse hvit røyk ut av eksosen..
Jeg trudde da att toppen hadde revna. Men etter demontering viste det seg att blpkka var sprukket på cyll nr 6. Fra sporet til pyramidringen og ned og ut i vannkanelen. Han som makinerte blokka til med på cylmo i trondheim mener att dette skjedde på grunn av trykket pyramidringen setter direkte på cylinder.
Han har sett dette på 2 s38 blokker tidligere. Så jeg mista troen på pyramidringer når man har stor borring og meget lite gods mellom cyllindrene, Mulig det funker bra med mindre borr. + att jeg måtte plane toppen hele 0.27mm for og få vekk spora som ringene hadde laget. Synd og ødelegge en fin s38 topp med dette. Så jeg jekk litt i tankebokse og bestemte meg for og statse på det eneste som har holdt for meg tidligere, nemelig cometic mls pakning.
Så etter en helg med MYE mekking er motoren i bilen igjen og går som bare det. Med zf girkasse er det stilt og fredelig i bilen og jeg kan endelig karategire igjen! Den er som en drøm og kjøre med i forhold til når jeg hadde tremec tracktor lådan. Nå lager den så lange svarte spor jeg bare vil igjen
Men det blir desverre ikke rudsjogen tur på bilen da det viste seg att en støtdemper på høyre side fram var gått til helvete....!! Det er jo en smal sak men økonomien sier stopp for tilfelle. Så jeg kjøper meg en kasse øl og tar med meg til rudskogen i stedet Anders ta med seg sin e30 så vi skal vel få til litt røyk med den tenker jeg.
Her kommer noen bilder av kjærra ihvertfall,nyvasket og fin.
JAAS-performance
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Fyf*****n fin bilen din er! gleder meg til å bygge m3 selv nå, men den blir blå
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Jørg1e30 wrote:Takk for det dre! Har du funnet deg karros? Vist ikke vet jeg fremdeles om ett.
det blir det du visste om, reiser opp 25.7
så takk for hjelpen med det
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
_anders wrote:Har nå gått lei av BMW instrumentene som ikke ville spille på lag. Har kjørt uten temp måler siden jeg fikk bilen på veien. Takk og lov at en har hatt veldig god å stabil motor
Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.
...
Vilken färg är bakgrundsbelysningen på dessa?
1800: belysningen er vanlig blank. Var med hetter for rød og grønn belysning
r.ivars: Takk det samme!
Bilen fungerte kjempe fint på Rudskogen, Fikk kjørt en god del og eneste som gikk i stykker var girstanga og gasswiren. Fiksa begge på stedet. Har egentlig tenkt å selge motoren, men det er nesten så man begynner å lure på hva man gjør når den fungerer så fint
r.ivars: Takk det samme!
Bilen fungerte kjempe fint på Rudskogen, Fikk kjørt en god del og eneste som gikk i stykker var girstanga og gasswiren. Fiksa begge på stedet. Har egentlig tenkt å selge motoren, men det er nesten så man begynner å lure på hva man gjør når den fungerer så fint
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar