Ja det er bilen min og nesten i orden igjen. For og gjøre en laaang historie kort så har jeg nå skiftet blokk i m3n.Etter siste bremsing har jeg hatt problemer med lekasje på toppakning. Fikk lekasje på 802whp da det oppsto litt tennigsbank.
Så jeg pyramidringa blokka for det har jeg hørt mye positivt om. Så kjørte jeg med bilen på våler, og det jekk bra helt til jeg sprengte tremec kassa.
Jaja tengte jeg. Det er kansje litt mye og kjøre på bane med 750whp da ingen ting av driverk holder. Av økonomiske grunner ble det handla en zf som jeg sveisa om. Laget og ny mellomaksel av en 750il kardang. Prøvetur ble det sent en natt og det alt var bare bra helt til det oppsto masse hvit røyk ut av eksosen..
Jeg trudde da att toppen hadde revna. Men etter demontering viste det seg att blpkka var sprukket på cyll nr 6. Fra sporet til pyramidringen og ned og ut i vannkanelen. Han som makinerte blokka til med på cylmo i trondheim mener att dette skjedde på grunn av trykket pyramidringen setter direkte på cylinder.
Han har sett dette på 2 s38 blokker tidligere. Så jeg mista troen på pyramidringer når man har stor borring og meget lite gods mellom cyllindrene, Mulig det funker bra med mindre borr. + att jeg måtte plane toppen hele 0.27mm for og få vekk spora som ringene hadde laget. Synd og ødelegge en fin s38 topp med dette. Så jeg jekk litt i tankebokse og bestemte meg for og statse på det eneste som har holdt for meg tidligere, nemelig cometic mls pakning.
Så etter en helg med MYE mekking er motoren i bilen igjen og går som bare det. Med zf girkasse er det stilt og fredelig i bilen og jeg kan endelig karategire igjen! Den er som en drøm og kjøre med i forhold til når jeg hadde tremec tracktor lådan. Nå lager den så lange svarte spor jeg bare vil igjen
Men det blir desverre ikke rudsjogen tur på bilen da det viste seg att en støtdemper på høyre side fram var gått til helvete....!! Det er jo en smal sak men økonomien sier stopp for tilfelle. Så jeg kjøper meg en kasse øl og tar med meg til rudskogen i stedet

Anders ta med seg sin e30 så vi skal vel få til litt røyk med den tenker jeg.
Her kommer noen bilder av kjærra ihvertfall,nyvasket og fin.