JAAS E21 s54 och E34 M5 S38

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Da er nye Autometer målere bestilt fra Bjørnstad bil. :) SportComp. Skal bytte ut BMW instrumentet. Gleder meg til en ny look foran rattet!
Har også fått montert den catch-tanken jeg lagde og det nye toppdekselet med 2 luftinger på

Image

Montert i bilen:
Image
Image

Litt cleanere det toppdekselet
Image

Planlegging av herverk på det fine panseret:
Image

Nytt oppdrag for JAAS Performance. Mange har vel sett den før. "Tyttebæra" som Hafsengen bygde. Kamerat av oss som eier den nå. Komplett Mitsubishi Evo motor og drivverk. Datasprut osv. Vi skal lage nytt innsug, grenrør og div annen overhaling :) Tøff lita rotte!
Image

Image

Tok et par bilder av min "daily driver". Påbegynt rat-prosjekt, men har ikke hatt tid til å fullføre. Skal bli bredda stålhjul og mere senk.
Image
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

Fint verktyg att ta bort lacken med :) ruggar upp ytan så rosten kommer direkt, Stå på o kör över hela bilen nu..!

Jävligt schyssta Beemer´s ni har o trevilga grabbar för vi pratades vi på Våler banan,,
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Motorsagen? :twisted: Det kanskje fungerer ja, har jeg ikke tenkt på, hehe. Ja, vi gjorde vel det :) Skal du til Rudskogen da?
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Har nå gått lei av BMW instrumentene som ikke ville spille på lag. Har kjørt uten temp måler siden jeg fikk bilen på veien. Takk og lov at en har hatt veldig god å stabil motor :)
Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp :wink: Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.

Image

Image

Har også gått berserk på panseret med vinkelslipern. Skal det først være hull, så må man gjøre det så det virker! :)

Image

Image

Image

Image

For en stund siden kjøpte jeg meg en mellomaksel fra Powertrain. Den var enlengt, 3" rør, og store kryss. Men når jeg monterte den på bilen rista den så inni h..! Kjente en liten slakke i et kryss, og etter rådslaging med Powertrain sendte jeg den til dem på ny balansering, og for at de skulle montere nytt kryss. Imens retta jeg opp vinklene på diff, og girkasse, for de var litt ute av kurs, og det kan medføre risting. Fikk tilbake akselen, monterte opp og ut på prøvetur. Rista fremdeles som bare det. Ulevelig i bilen fra 130km/t og oppover. Rista løs diffen til og med. Jørgen hadde samme problemet med sin enlengte aksel, ikke riktig så voldsomt, men rista den å. Så nå har vi laget oss aksler selv, 2-delte med det største BMW har originalt. (brukte deler fra 750 og 540) Snekra ihop i verksteda uten fancy måleutstyr osv. Og bilene er som en drøm å kjøre uansett hastighet. Iallefall opp til 270 :wink:

Ser virkelig fram til Rudskogen nå! Håper på mye kjøring
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Kommer du till Gatebil på Mantorp?
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

Gjør nok ikke det. Forstår ikke hvorfor de legger to slike treff rett etter hverandre! Man har da hverken tid eller penger till det
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Ja det er bilen min og nesten i orden igjen. For og gjøre en laaang historie kort så har jeg nå skiftet blokk i m3n.Etter siste bremsing har jeg hatt problemer med lekasje på toppakning. Fikk lekasje på 802whp da det oppsto litt tennigsbank.
Så jeg pyramidringa blokka for det har jeg hørt mye positivt om. Så kjørte jeg med bilen på våler, og det jekk bra helt til jeg sprengte tremec kassa.
Jaja tengte jeg. Det er kansje litt mye og kjøre på bane med 750whp da ingen ting av driverk holder. Av økonomiske grunner ble det handla en zf som jeg sveisa om. Laget og ny mellomaksel av en 750il kardang. Prøvetur ble det sent en natt og det alt var bare bra helt til det oppsto masse hvit røyk ut av eksosen..

Jeg trudde da att toppen hadde revna. Men etter demontering viste det seg att blpkka var sprukket på cyll nr 6. Fra sporet til pyramidringen og ned og ut i vannkanelen. Han som makinerte blokka til med på cylmo i trondheim mener att dette skjedde på grunn av trykket pyramidringen setter direkte på cylinder.
Han har sett dette på 2 s38 blokker tidligere. Så jeg mista troen på pyramidringer når man har stor borring og meget lite gods mellom cyllindrene, Mulig det funker bra med mindre borr. + att jeg måtte plane toppen hele 0.27mm for og få vekk spora som ringene hadde laget. Synd og ødelegge en fin s38 topp med dette. Så jeg jekk litt i tankebokse og bestemte meg for og statse på det eneste som har holdt for meg tidligere, nemelig cometic mls pakning.

Så etter en helg med MYE mekking er motoren i bilen igjen og går som bare det. Med zf girkasse er det stilt og fredelig i bilen og jeg kan endelig karategire igjen! Den er som en drøm og kjøre med i forhold til når jeg hadde tremec tracktor lådan. Nå lager den så lange svarte spor jeg bare vil igjen :D
Men det blir desverre ikke rudsjogen tur på bilen da det viste seg att en støtdemper på høyre side fram var gått til helvete....!! Det er jo en smal sak men økonomien sier stopp for tilfelle. Så jeg kjøper meg en kasse øl og tar med meg til rudskogen i stedet :D Anders ta med seg sin e30 så vi skal vel få til litt røyk med den tenker jeg. 8)
Her kommer noen bilder av kjærra ihvertfall,nyvasket og fin.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
JAAS-performance
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Snygg bil ;)


Vart i landet bor du? Ser ut att vara sjukt fint med snöbelagd bergstopp i bakgrunden. Lite som i Lord of the Rings :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Takk for det.! Jeg bor i surnadal i møre og romsdal ca 12 mil sør for trondheim. Her er det fin natur ja :)
JAAS-performance
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Post by dre racing@ »

Fyf*****n fin bilen din er! gleder meg til å bygge m3 selv nå, men den blir blå :)
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Takk for det dre! Har du funnet deg karros? Vist ikke vet jeg fremdeles om ett.
JAAS-performance
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

loaded and ready to go! :D Rudskogen neste
Image

Image
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Post by dre racing@ »

Jørg1e30 wrote:Takk for det dre! Har du funnet deg karros? Vist ikke vet jeg fremdeles om ett.


det blir det du visste om, reiser opp 25.7 :)
så takk for hjelpen med det :)
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

_anders wrote:Har nå gått lei av BMW instrumentene som ikke ville spille på lag. Har kjørt uten temp måler siden jeg fikk bilen på veien. Takk og lov at en har hatt veldig god å stabil motor :)
Bestilte meg Autometer oppsett på Bjørnstad bil, og de har jeg nå montert. Så nå har jeg både vanntemp og oljetemp :wink: Lagde en karbonplate som passa akkurat i originalholderen, ble smooth synes jeg.

Image
...


Vilken färg är bakgrundsbelysningen på dessa?
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tack för senast era dårar :lol:
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
_anders
Posts: 315
Joined: 27 Oct 2008, 21:09

Post by _anders »

1800: belysningen er vanlig blank. Var med hetter for rød og grønn belysning

r.ivars: Takk det samme! :lol:

Bilen fungerte kjempe fint på Rudskogen, Fikk kjørt en god del og eneste som gikk i stykker var girstanga og gasswiren. Fiksa begge på stedet. Har egentlig tenkt å selge motoren, men det er nesten så man begynner å lure på hva man gjør når den fungerer så fint :wink:
<JAAS Performance>

E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Rudskogen var gøy ja! Faan for en fest :D
JAAS-performance
Post Reply