JAAS E21 s54 och E34 M5 S38
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
JAAS E21 s54 och E34 M5 S38
Tenkte vi skulle lage en tråd om hva som skjer hos oss i JAAS performance. Her kommer info og hva vi gjør med bilene vi har nå, kommende prosjekter og biler som vi bygger for andre folk
Min bil:
'90 E30 325i M-tech II
Original m-tech bil faktisk.
Motor: M30B30 blokk, o-ringat og innsatt underspylingsdyser fra 745i
b35 veiv, h-profil råder og M102 stempler. m102 topp som er "raceportet", omslipt z55 kam, HD-vipper, gt42 turbo, electromotive tech II, 990cc dyser, 2stk Bosch 044 pumper, plast fuel cell, 50mm kopi wastegate. lagd grenrør og innsug o.l selv. 636hk/723Nm på hjula ved 1,5bar
Quartermaster optimum v 3-plata clutch, getrag 262 kasse og original bakstilling.
K-sport justerbart understell og 330mm bremser fram.
BBS LeMans 8,5 og 9,5x18.
Slik var den da jeg kjøpte den:
hvite blinkers og litt lavere:
Slik er den nå:
Våler i år:
Hadde delfin-grå e30 som bruksbil en stund:
felgene:
Cab-forsterkninger:
Omgjorte e36-nav. BBS felgene har 5x112 boltsirkel:
Planer for vinteren:
BW 372 turbo. Ny benking og mere effekt
Getrag S420g 6-trinns kasse
Diff fra e34 540 (2.91utv) sviktstålsakslinger og store knuter
Andre små forbedringer.
Jørgen får legge ut bilder og info om bilen sin selv
Min bil:
'90 E30 325i M-tech II
Original m-tech bil faktisk.
Motor: M30B30 blokk, o-ringat og innsatt underspylingsdyser fra 745i
b35 veiv, h-profil råder og M102 stempler. m102 topp som er "raceportet", omslipt z55 kam, HD-vipper, gt42 turbo, electromotive tech II, 990cc dyser, 2stk Bosch 044 pumper, plast fuel cell, 50mm kopi wastegate. lagd grenrør og innsug o.l selv. 636hk/723Nm på hjula ved 1,5bar
Quartermaster optimum v 3-plata clutch, getrag 262 kasse og original bakstilling.
K-sport justerbart understell og 330mm bremser fram.
BBS LeMans 8,5 og 9,5x18.
Slik var den da jeg kjøpte den:
hvite blinkers og litt lavere:
Slik er den nå:
Våler i år:
Hadde delfin-grå e30 som bruksbil en stund:
felgene:
Cab-forsterkninger:
Omgjorte e36-nav. BBS felgene har 5x112 boltsirkel:
Planer for vinteren:
BW 372 turbo. Ny benking og mere effekt
Getrag S420g 6-trinns kasse
Diff fra e34 540 (2.91utv) sviktstålsakslinger og store knuter
Andre små forbedringer.
Jørgen får legge ut bilder og info om bilen sin selv
Last edited by _anders on 13 Jul 2013, 16:18, edited 13 times in total.
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
Hei sveis. Jeg er da Jørgen, den andre delen av jaas. Jeg har da en 86 325 med div mods.Bygd om til m3 til denne sesong med bare bmw orginal deler, lakert i daytona violet. e30m3 understell med k-sport coilovers og k-sport 330mm bremser.Kjørte i 08 med gt45 lastebilsnurre og 533whp@0,9bar. Etter ombygingen i vinter med ny turbo mm ble den bremsa til 742hk og 944nm @ 1,45bar på hjulene i en dynapac benk på bjørnstad bil med bensin i tanken.
Motor:Totalt overhalt s38b36 med 94mm borr, wiseco stempler, h-profil råder. Mls pakning og arp. Overhalt orginal topp. Bw 475 turbo på selvlagt grenrør, 50mm wg. 3,5` avgas. electromotive tec2 sprut.990cc dyser på ppf fuel rail. Selvlagd innsug ppf 75mm dump++
Drivlinje:Til og begynne med getrag 260, så getrag 265, så ommsveiset getrag s420. Ble mye ras Nå tremek tko600 med selvlagd 3` kardang med 90mm kryss.Tilton 3 plata kopling. M5e28 diff, e28 indre og ytre medbringere og sviktaklser fra ppf. forsterket gulv bak for oppheng av diff.
Kommer med mere info ettehvert.
Slik så den ut i 2008 med 533whp.:
Så ble den slik:
Kommer flere bilder ettehvert når jeg får lagt ut alle på photobucket.
Motor:Totalt overhalt s38b36 med 94mm borr, wiseco stempler, h-profil råder. Mls pakning og arp. Overhalt orginal topp. Bw 475 turbo på selvlagt grenrør, 50mm wg. 3,5` avgas. electromotive tec2 sprut.990cc dyser på ppf fuel rail. Selvlagd innsug ppf 75mm dump++
Drivlinje:Til og begynne med getrag 260, så getrag 265, så ommsveiset getrag s420. Ble mye ras Nå tremek tko600 med selvlagd 3` kardang med 90mm kryss.Tilton 3 plata kopling. M5e28 diff, e28 indre og ytre medbringere og sviktaklser fra ppf. forsterket gulv bak for oppheng av diff.
Kommer med mere info ettehvert.
Slik så den ut i 2008 med 533whp.:
Så ble den slik:
Kommer flere bilder ettehvert når jeg får lagt ut alle på photobucket.
JAAS-performance
Bilarna ser riktigt bra ut! Men håller verkligen den där bakaxelinfästningen? Har sett några här på ppf som kört sönder orginalkåpan vid lite effekt redan.
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Du måste göra en bättre infästning. Jag har kört sönder två kåpor när jag hade lika som du har nu, så jag VET
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Du måste göra en bättre infästning. Jag har kört sönder två kåpor när jag hade lika som du har nu, så jag VET
Jeg vet. Den er bare en midlertidig løsning. Skal lage ett helt nytt lokk til diffen med fester på begge sider mm
Ang diffen så trodde jeg det var en m535 med 3,07 utv. Men når jeg var og bremsa bilen fant vi ut att den var 3,15. Noen som vet hvilken bil den kommer fra?
Fremover nå skal bakstillinga ned og lakkes+att det nye lokket skal på.
Så skal buret inn og nye stoler skal kjøpes.
JAAS-performance
Nye deler kom fra PPF idag
BW372 (gamla snickar-bil turboen)
Termostat
Sviktsålsaksler
Tilton clutch
Topp service fra PPF som alltid, men p.g.a noe rot med betaling tok det litt tid.
Monterte termostaten med en gang. Skal skifte turbo ganske snart, men driver å bygger om verksted og, så det er mye på en gang akkurat nå.
BW372 (gamla snickar-bil turboen)
Termostat
Sviktsålsaksler
Tilton clutch
Topp service fra PPF som alltid, men p.g.a noe rot med betaling tok det litt tid.
Monterte termostaten med en gang. Skal skifte turbo ganske snart, men driver å bygger om verksted og, så det er mye på en gang akkurat nå.
<JAAS Performance>
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
E34 M5 2jz-gte 894whp/846wNm @1,8bar
Litt stille her nå, men ting er på gang. Jeg holder på og bygger nytt innsug om dagen. Mitt gammle ble solg til en kamerat av meg som bygger e30m3 med m5 turbo. Jeg legger ut bilder ettehvert. Men jeg legger ut ett par bilder av bilen fra i sommer i mellomtiden.
Og slik går det med org kardang når man har 944wnm:
Kjørte av inngående akselen på en getrag s420 i sommer og:
Da ble det montert en slik enn.:
Og slik går det med org kardang når man har 944wnm:
Kjørte av inngående akselen på en getrag s420 i sommer og:
Da ble det montert en slik enn.:
JAAS-performance