Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
per haglund
Posts: 105 Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors
Post
by per haglund » 25 Jan 2010, 20:32
kom hem ett gulligt oljefilter till turbon med an 4 koplingar
downpipe också färdig bara coating o bandage som saknas på alla delar!
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Jan 2010, 20:46
riktigt häftigt bygge!
har bara en fundering, blir inte insuget väldigt varmt när det ligger så tätt inpå avgashuset på turbon? eller det går att skärma av det bra med någon turbo mössa etc etc?
ursäkta en kanske dum fråga
men det var det första jag tänkte på när jag såg bilden
lycka till! kommer garanterat blir strålande
mvh
per haglund
Posts: 105 Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors
Post
by per haglund » 25 Jan 2010, 21:10
Dajb wrote: riktigt häftigt bygge!
har bara en fundering, blir inte insuget väldigt varmt när det ligger så tätt inpå avgashuset på turbon? eller det går att skärma av det bra med någon turbo mössa etc etc?
ursäkta en kanske dum fråga
men det var det första jag tänkte på när jag såg bilden
lycka till! kommer garanterat blir strålande
mvh
en turbo mössa från ppf löser problemet!
Dajb
Posts: 2670 Joined: 19 Nov 2009, 00:28
Location: Helsingborg
Post
by Dajb » 25 Jan 2010, 21:36
okej, det funkar bra med en sådan
kanon, då vet jag det hehe
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 25 Jan 2010, 21:38
Raggen går, sjung hopp fadderallan lej!
Det blir gött Per, ska bli kul att få åka med i den.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
HotRodHeaven
Posts: 11 Joined: 09 Jan 2010, 22:11
Location: Örebro
Contact:
Post
by HotRodHeaven » 25 Jan 2010, 23:26
roligt med nya bilder. ser kanon ut, ungefär som ett per jobb
HotRodHeaven
Posts: 11 Joined: 09 Jan 2010, 22:11
Location: Örebro
Contact:
Post
by HotRodHeaven » 25 Jan 2010, 23:26
roligt med nya bilder. ser kanon ut, ungefär som ett per jobb
HotRodHeaven
Posts: 11 Joined: 09 Jan 2010, 22:11
Location: Örebro
Contact:
Post
by HotRodHeaven » 25 Jan 2010, 23:27
roligt med nya bilder. ser kanon ut, ungefär som ett per jobb
HotRodHeaven
Posts: 11 Joined: 09 Jan 2010, 22:11
Location: Örebro
Contact:
Post
by HotRodHeaven » 26 Jan 2010, 20:49
HotRodHeaven wrote: roligt med nya bilder. ser kanon ut, ungefär som ett per jobb
hmm blev något fel här
Vesa
Posts: 24 Joined: 19 Mar 2006, 22:05
Location: Skepplanda
Contact:
Post
by Vesa » 15 Feb 2010, 19:58
Hur går det? Mer bilder? Startat?
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 15 Feb 2010, 20:12
Vesa wrote: Hur går det? Mer bilder? Startat?
Den grisen är i Thailand sedan två och en halv vecka sedan. Kommer hem i veckan med nyinförskaffad meklust
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
Vesa
Posts: 24 Joined: 19 Mar 2006, 22:05
Location: Skepplanda
Contact:
Post
by Vesa » 15 Feb 2010, 20:17
Göttegris
per haglund
Posts: 105 Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors
Post
by per haglund » 04 Mar 2010, 12:15
En liten uppdatering, block o toppar har inte kommit från maskinbearbetning än tack vare att jag inte beställde deckning av block o toppar på en gång så då var det bara att skicka iväg det igen
kom ett litet packet med olje filter till turbon härom veckan så att den kanske klarar sig om nåt lager skulle ge sig
per haglund
Posts: 105 Joined: 09 Mar 2008, 20:05
Location: Degerfors
Post
by per haglund » 18 Mar 2010, 21:58
Nu har blocket kommit tillbaka från maskin bearbetning. skaffade en gummi matta att ha under motorn vid montering, bra att ha när man tappar alla dyra tunning parts.
Kollade ring gapen o justerade dem i ca 2 tim
Bastrd
Posts: 6 Joined: 25 Jan 2010, 15:15
Post
by Bastrd » 18 Mar 2010, 23:17
Fy tusan va tjusigt! Glöm inte ett lätt krökt chromat rör imellan rambenen fram bara så är det pricken över i... monstret!
Bonneville lowrider!
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 19 Mar 2010, 08:51
Bastrd wrote: Fy tusan va tjusigt! Glöm inte ett lätt krökt chromat rör imellan rambenen fram bara så är det pricken över i... monstret!
Det är bara chrome i huvudet på dig nu för tiden
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar