Page 4 of 4
Posted: 28 Apr 2010, 20:51
by Christian.N
Jag säger kört hårt!!
För säger jag lyck# ti#¤ till någon så brukar det skita sig för dom
Posted: 28 Apr 2010, 21:02
by Jag Heter Jimmy
Good luck and have fun
Posted: 28 Apr 2010, 21:29
by shomakie
Lycka till!!! Glömmer aldrig natten innan ja skulle upp dit..kläckte nog en 7 bärs...har aldrig varit så nervös men ändå förhoppningsfull =)
Posted: 29 Apr 2010, 14:40
by kallevedlund
Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Posted: 29 Apr 2010, 14:49
by kallevedlund
Dagen kan väll sammanfattas som lärorik.
Lite småstrul med sprutet som inte visat sig förut, löstes dock på plats. Förmodligen är det spricka i grenröret då den skjuter eld på hög belastning..
Det riktigt tråkiga var att turbon, TB 60 från Turbobanditen inte riktigt höll måttet.. 1,8 bar mottryck vid 1,5 bar ladd... 20 hk ökning med 0,3 bar höjning av laddtrycket.. Mycket synd eftersom den ändå kostade sina slantar..
Kom i alla fall upp i 386 hk på hjulen vid 1,6 bar... mycket lite effekt för laddtrycket...
Ägaren får se över grenröret och titta efter en annan turbo, tills vidare kommer den rulla med TB60n..
Posted: 29 Apr 2010, 15:01
by Pimplaren
Jävla kines turbo, då åker jag hellre en gammal sunkig lastbils turbo..
Hoppas det löser sig med det andra
Posted: 29 Apr 2010, 22:12
by peppe
Vad mer kan man förvänta sig av den turbon? Spec. på en sådan stor och "stark" grund maskin?
Ni har valt helt galet helt enkelt
Mvh
Posted: 30 Apr 2010, 07:34
by kallevedlund
Inte min maskin....
Specen är helt original, men ska leverera bra mycket mer. Ärtan hade bromsat nån med 500 whp vid 1,8 ladd.
Hade jag bestämt hade det suttit ett holset typ HX40, men nu valde ägaren annorlunda...
Får undersöka saken lite mer, den ska tydligen inte lämna såå lite mos som den gjorde. Men men..
Posted: 03 May 2010, 20:30
by rocket
Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Posted: 04 May 2010, 08:24
by kallevedlund
rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Jo det är dyra delar, framför allt blir man nästan tvungen att beställa från usa för att få hyffsade priser..
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
Posted: 04 May 2010, 10:41
by uranium
skurt wrote:rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.
http://www.garaget.org/?car=26844
Posted: 04 May 2010, 12:00
by kallevedlund
uranium wrote:skurt wrote:rocket wrote:Er det vanskelig og dyrt å få tak i deler til 1JZ og 2JZ?
Har inntrykk av at det er ganske ukurante motorer og drive med....
Detta är första i sverige som monterats i S13 om vi inte missad någon.. Dock en mycket vanlig operation i japan och usa, där det finns många 1jz-motorer.
Jag har en kompis som hållt på ett tag med att stoppa ner 1JZ i en S13 kaross. Bilen vart körklar för nån vecka sen.
http://www.garaget.org/?car=26844
Sett den, tror han har pratat med fredde några gånger..