Page 4 of 10

Posted: 11 Sep 2006, 09:47
by IQ-tuning
Bmwandreas wrote:Jag tippar på 450hk, det är ju bara 0.8 bars ladd.
Nästa år blir det väl 1.5 bar?:)
Vet inte är grymt mkt jobb plus att då måste väl typ lådan och bakaxeln bytas också, kanske soppa rör pump rail mm

Vad tror du det skulle ge att öka från 0.8 -> 1.0/1.1 bar?
Kolvras kanske?? :lol:

När vi kört på strippen har vi kört på V-power, fan det blir grym skillnad!

Posted: 11 Sep 2006, 09:53
by Bmwandreas
Ja dumt att riskera

Posted: 12 Sep 2006, 17:57
by IQ-tuning
Hur tjockt är kolvtaket på 745 kolvarna?

Våra kolvar är helt plana, 5,5mm tjocka....

Eller är det typ längst ut runt kanten det är viktigt att det är tjockt?

Posted: 13 Sep 2006, 17:03
by IQ-tuning
Någon som har erfarenhter av svarvade kolvar?

Skulle va skönt att slippa riva ur motorn, men som sagt det finns en stor risk...

Film

Posted: 23 Sep 2006, 22:15
by IQ-tuning
Ny film med våran och bäckis gamla touring numera i regi av TRY ME....

http://video.google.com/videoplay?docid ... 8831570794

Posted: 23 Sep 2006, 22:48
by _Kalle_
alltid trevligt med film! ser ut att gå bra, kul att se touringen också =)

Posted: 26 Sep 2006, 11:39
by TRY ME
Tack till IQ-tuning för diverse arbete i helgen...

Hoppas ni ska med på lördag?

Film

Posted: 03 Oct 2006, 23:47
by IQ-tuning

Posted: 03 Oct 2006, 23:50
by IQ-tuning
Har inhandlat 2st ATE fram skivor och nya skivor bak samt Carbotech race belägg runt om.
Får se om det går att klara sig med orginal bromsarna....

Allt detta jobb för årets sista bankörning..... :)

Posted: 04 Oct 2006, 11:18
by Jimmy Larsson
IQ-tuning wrote:Allt detta jobb för årets sista bankörning..... :)
Vart körs det?

Posted: 04 Oct 2006, 11:57
by IQ-tuning
Elajl wrote:
IQ-tuning wrote:Allt detta jobb för årets sista bankörning..... :)
Vart körs det?
Linköping Sviestad Sön 15okt

Posted: 04 Oct 2006, 16:16
by gustaf_h
IQ-tuning wrote:Någon som har erfarenhter av svarvade kolvar?

Skulle va skönt att slippa riva ur motorn, men som sagt det finns en stor risk...
Kör själv m30b35 turbo med helt planade orginal kolvar.
Laddade på 1,2bar sen sa de pang. Kan vara en misständning? Men topp packningen gick och 5 kolvar sprack under översta kolvringen.

Posted: 04 Oct 2006, 16:35
by TurboFall
gustaf_h wrote:
IQ-tuning wrote:Någon som har erfarenhter av svarvade kolvar?

Skulle va skönt att slippa riva ur motorn, men som sagt det finns en stor risk...
Kör själv m30b35 turbo med helt planade orginal kolvar.
Laddade på 1,2bar sen sa de pang. Kan vara en misständning? Men topp packningen gick och 5 kolvar sprack under översta kolvringen.
Välkommen till kolvrasklubben ;) 8)

Posted: 04 Oct 2006, 16:43
by IQ-tuning
gustaf_h wrote:
IQ-tuning wrote:Någon som har erfarenhter av svarvade kolvar?

Skulle va skönt att slippa riva ur motorn, men som sagt det finns en stor risk...
Kör själv m30b35 turbo med helt planade orginal kolvar.
Laddade på 1,2bar sen sa de pang. Kan vara en misständning? Men topp packningen gick och 5 kolvar sprack under översta kolvringen.
Ok, det var tråkigt att höra....
Våran förblir nog med detta tryck (0.8bar) till nästa år med....
Ska nog fixa till lite små fix på bilen istället, den går ju trots allt jävligt fint

Så blir det smitt för din del nu då?

Posted: 05 Oct 2006, 12:12
by IQ-tuning
Här är filmen Toffe (TRY ME)....

Race med touringen i helgen.....


http://video.google.com/videoplay?docid ... 6985073219

Posted: 05 Oct 2006, 13:38
by Bäckis
En förarutbildning skulle vara på sin plats tror jag :) Tappar ju trycket mellan växlarna...

Posted: 05 Oct 2006, 13:43
by M3JONAS
Bäckis wrote:En förarutbildning skulle vara på sin plats tror jag :) Tappar ju trycket mellan växlarna...
Men kardanen höll ;)