Page 4 of 5
Posted: 27 Jan 2008, 09:46
by Tingsdalsracer
Ser ju grymt bra ut, buren blev ju kanon. Det ser lite uppkäftigt ut med skinnklädsel och bur
Posted: 27 Jan 2008, 11:00
by björn
tackar, skinninredningen får duga tills nästa år iaf. har inte bestämt mig för om jag ska byta till en komplett m3e36 inredning eller bara ha 2 racestolar. lutar åt en m3 inredning i samma färg som nu.
Posted: 17 May 2008, 22:38
by björn
nu har vi börjat fundera på att bygga nytt hus så om den här bilen ska bli klar nån gång så måste jag sätta lite fart! kommer nog inte bli nå tid alls över om vi ska bygga nytt
idag vart bakvagnen klar för montering men jag kom på att jag läst nåt om förstärkningsplattor från 3,2 så det blir att beställa sådana på måndag. Sen är den bara att slänga upp!
sen har jag äntligen fått köpa bäckis f.d. topp som han skulle ha till metanol m50:in. Fint portad och med större ventiler, hårdare fjädrar, cr. mo retainers å 280/280/10,5 kammar så blir det nog jävligt bra!
köpte mig en biltema-fjäderspännare som jag gjorde om lite
men kom på att jag inte hade några nya ventiltätningar så det blev inget mera gjort idag
Posted: 19 May 2008, 08:14
by berraz328
ser riktigt bra ut detta, en liten fråga ang buren vad blev priset på en sådan? riktigt sugen =)
Posted: 19 May 2008, 21:57
by björn
Tackar!
Kommer inte riktigt ihåg vad buren kostade, runt 8-9000 tror jag det var. Helt klart värd pengarna iaf. Fråga ärtan elller Bäckis så får du rätt pris!
Posted: 03 Jun 2008, 00:48
by T39m
Hej Björn!
Jag måste bara fråga hur du löst problemet med bältestaget ifram?
Jag tycker nämligen att det blir rätt tight minst sagt och skulle gärna veta hur du löst det.
/ Mvh Jimmy
Posted: 03 Jun 2008, 10:05
by björn
jag kommer inte ihåg riktigt men jag vet att det var trångt. banka å slå brukar ju alltid funka! har för mig att jag fick dra ihop huvudbågen lite försiktigt med ett spännband för att få i den, sen när den var på plats så fick jag ta portopovern å trycka isär den lite.
Posted: 11 Jun 2008, 23:07
by björn
till salu
finns annons i säljes tråden...
Posted: 24 Jun 2008, 18:22
by 325Pojken
Nice projje!:)
Posted: 19 Aug 2008, 21:30
by björn
325Pojken wrote:Nice projje!:)
tackar!!
Posted: 19 Aug 2008, 21:34
by björn
eftersom ingen vill köpa skiten så har jag bestämt mig för att bygga klart den. men har inga pengar över till den nu så jag för skruva med det som finns ett tag framöver. börjar med att sätta dit m3 3,2 förstärkningsplattorna och nya bakvagnen nästa vecka.
Posted: 19 Aug 2008, 21:50
by silverryggen
björn wrote:eftersom ingen vill köpa skiten så har jag bestämt mig för att bygga klart den. men har inga pengar över till den nu så jag för skruva med det som finns ett tag framöver. börjar med att sätta dit m3 3,2 förstärkningsplattorna och nya bakvagnen nästa vecka.
Bra bra, gör det så hämtar jag den nästa vecka
Skoja lite bara,men skulle vart fränt att befria dig från den här karossen.
Den där ska nog kunna ge Hammarström en match när den e klar.
mvh
Posted: 19 Aug 2008, 22:01
by björn
he he hammarström har ju "lite" mer erfarenhet å ligger nog tyvärr ett par steg före men helt trött borde den väl inte bli
Posted: 19 Aug 2008, 22:08
by volvo16vturbo
rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??
Posted: 19 Aug 2008, 22:38
by björn
volvo16vturbo wrote:rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??
jo, därför blev det inte ett sketet korvöre över till den här
Posted: 19 Aug 2008, 22:46
by volvo16vturbo
björn wrote:volvo16vturbo wrote:rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??
jo, därför blev det inte ett sketet korvöre över till den här
okok. hehe kan säga att 740n går prima med svetsdiff;) lite jobbigt när man ej har tankmätare bara:P
Posted: 19 Aug 2008, 22:51
by björn
volvo16vturbo wrote:björn wrote:volvo16vturbo wrote:rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??
jo, därför blev det inte ett sketet korvöre över till den här
okok. hehe kan säga att 740n går prima med svetsdiff;) lite jobbigt när man ej har tankmätare bara:P
he he svetsdiff är ju ett måste när vintern kommer
jo lite drygt var det ju utan tankmätare men en bruksbil skruvar man ju inte mer än nödvändigt på.