projekt arg e36 långtidsprojektet

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

Ser ju grymt bra ut, buren blev ju kanon. Det ser lite uppkäftigt ut med skinnklädsel och bur :twisted:
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
björn

Post by björn »

tackar, skinninredningen får duga tills nästa år iaf. har inte bestämt mig för om jag ska byta till en komplett m3e36 inredning eller bara ha 2 racestolar. lutar åt en m3 inredning i samma färg som nu.
björn

Post by björn »

nu har vi börjat fundera på att bygga nytt hus så om den här bilen ska bli klar nån gång så måste jag sätta lite fart! kommer nog inte bli nå tid alls över om vi ska bygga nytt :?

idag vart bakvagnen klar för montering men jag kom på att jag läst nåt om förstärkningsplattor från 3,2 så det blir att beställa sådana på måndag. Sen är den bara att slänga upp!

Image

sen har jag äntligen fått köpa bäckis f.d. topp som han skulle ha till metanol m50:in. Fint portad och med större ventiler, hårdare fjädrar, cr. mo retainers å 280/280/10,5 kammar så blir det nog jävligt bra!

Image

köpte mig en biltema-fjäderspännare som jag gjorde om lite

Image

men kom på att jag inte hade några nya ventiltätningar så det blev inget mera gjort idag :(
berraz328

Post by berraz328 »

ser riktigt bra ut detta, en liten fråga ang buren vad blev priset på en sådan? riktigt sugen =)
Inget är dött förrän det är begravet!
bmw 328 e36 kompressor, nu s50b30, 2010---> ?
björn

Post by björn »

Tackar!

Kommer inte riktigt ihåg vad buren kostade, runt 8-9000 tror jag det var. Helt klart värd pengarna iaf. Fråga ärtan elller Bäckis så får du rätt pris!
T39m

Post by T39m »

Hej Björn!
Jag måste bara fråga hur du löst problemet med bältestaget ifram?

Jag tycker nämligen att det blir rätt tight minst sagt och skulle gärna veta hur du löst det.

/ Mvh Jimmy
Jimmy J
Alive.se
Tack till: HULTA, Vänner, Peter
björn

Post by björn »

jag kommer inte ihåg riktigt men jag vet att det var trångt. banka å slå brukar ju alltid funka! har för mig att jag fick dra ihop huvudbågen lite försiktigt med ett spännband för att få i den, sen när den var på plats så fick jag ta portopovern å trycka isär den lite.
björn

Post by björn »

till salu
finns annons i säljes tråden...
325Pojken

Post by 325Pojken »

Nice projje!:)
Bmw 325 Coupe -93 Projekt
björn

Post by björn »

325Pojken wrote:Nice projje!:)

tackar!!
björn

Post by björn »

eftersom ingen vill köpa skiten så har jag bestämt mig för att bygga klart den. men har inga pengar över till den nu så jag för skruva med det som finns ett tag framöver. börjar med att sätta dit m3 3,2 förstärkningsplattorna och nya bakvagnen nästa vecka.
silverryggen

Post by silverryggen »

björn wrote:eftersom ingen vill köpa skiten så har jag bestämt mig för att bygga klart den. men har inga pengar över till den nu så jag för skruva med det som finns ett tag framöver. börjar med att sätta dit m3 3,2 förstärkningsplattorna och nya bakvagnen nästa vecka.

Bra bra, gör det så hämtar jag den nästa vecka :D

Skoja lite bara,men skulle vart fränt att befria dig från den här karossen.
Den där ska nog kunna ge Hammarström en match när den e klar.

mvh
Den e inte lång men den e smal
björn

Post by björn »

he he hammarström har ju "lite" mer erfarenhet å ligger nog tyvärr ett par steg före men helt trött borde den väl inte bli :D
volvo16vturbo

Post by volvo16vturbo »

rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??
björn

Post by björn »

volvo16vturbo wrote:rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??

jo, därför blev det inte ett sketet korvöre över till den här :lol:
volvo16vturbo

Post by volvo16vturbo »

björn wrote:
volvo16vturbo wrote:rätta mej om ja har fel men hade du inte en bmw z3 kompressor också??

okok. hehe kan säga att 740n går prima med svetsdiff;) lite jobbigt när man ej har tankmätare bara:P
björn

Post by björn »

volvo16vturbo wrote:
björn wrote:

okok. hehe kan säga att 740n går prima med svetsdiff;) lite jobbigt när man ej har tankmätare bara:P

he he svetsdiff är ju ett måste när vintern kommer :lol: jo lite drygt var det ju utan tankmätare men en bruksbil skruvar man ju inte mer än nödvändigt på.
Post Reply