Page 4 of 4
Posted: 10 Oct 2007, 21:09
by Karel021
moonzhine wrote:okej...
men vad menas egentligen med pulssplit?
är det när dem följer tändföljden?
Tja.. när man säger pulsplit så menar man att kanalerna är uppdelade i grenröret exempel vis.. brukar oftast vara 1-3cylinder går till en kanal och 4-6 går till den andra.. och sen är de självklart bra att ha en turbo med plussplit oxå.. Detta brukar generera tidigare ladd.
Sen hur mycket hmm de vet ja fan inte
korre wrote:Helt underbar bil. Helt i min smak, den är så attans tuff!
Riktigt kul att följa detta projektet då du har så mycket bilder.
Riktigt najs bygge helt enkelt
tack riktigt kul o höra !! de är sånt som får en att bygga vidare o bygga värre
.
Jag har delat upp de i 2 steg.. först ska ja få motorn att gå bra.. sen så kommer karossen. och de är inom planeringen.. e30 kaross som ska snyggas till som faeen.. m3 breddning och allt ska de vara puts på men de blir inte förens 2009..
Posted: 11 Oct 2007, 19:11
by Lager_BMW
jaa du riktigt gött bygge =) ska riva isär mitt å göra om i vintern nu =P
Posted: 12 Oct 2007, 13:01
by Karel021
Lager_BMW wrote:jaa du riktigt gött bygge =) ska riva isär mitt å göra om i vintern nu =P
hehe tack
.
vad är de du ska göra om ?
Posted: 13 Oct 2007, 18:03
by Karel021
så där då.. Och så va min bil i farten oxå !!
Rev toppen idag och de visade sig att ja hade brännt packningen rätt fint.
Så efter att skjutit en vatten slang och kört torrt så hade resluterat i detta. Toppen verkar dock ha klarat sig helt o hållet så de är riktigt bra !!
Här kommer de lite bilder.
Rickard Gillar stora rör.. Och pizza gillar att få stora rör
Allt på plats fortfarande.
Rickard O pizza i full fart
.. Bra kväll
Alla dessa jävla slangar
Pizza förvirrad som vanligt
Här såg de fräscht ut.. Inga spikningar.. ALL is good
Och ingen synlig spricka i toppen
Insuget satt som fan själv.
Här ser ni den dåliga packningen.
To be continued
Posted: 13 Oct 2007, 20:00
by wuffee
jag sköt också min vattenslang.. å de gick åt helvete.. inga synliga sprickor tills jag tog bort kammen.. 3 av "kamhålen" hade sprickor.. riktigt ofina sprickor!
Hoppas du har klarat dig dock
Mvh
UFfe
Posted: 14 Oct 2007, 01:21
by Karel021
wuffee wrote:jag sköt också min vattenslang.. å de gick åt helvete.. inga synliga sprickor tills jag tog bort kammen.. 3 av "kamhålen" hade sprickor.. riktigt ofina sprickor!
Hoppas du har klarat dig dock
Mvh
UFfe
ofan.. ah ja befarar att ja kommer nog åka på samma problem. tänkte plocka isär toppen im.. bara o hålla tummarna
annars blire ny topp
Posted: 18 Oct 2007, 21:46
by Karel021
Så där då.. har rivit toppen och de verkar inte vara nå "interna" sprickor iaf va ja kan se.
ska lämna den till engson så får han kika..
Rensat insug
En uppsättning orginal ventiler
Vädrar och retainers
Och en väldigt dålig retainer.. finns nog fler sånna här :/
Posted: 19 Oct 2007, 08:20
by Bmwandreas
Den var ju inte svetsad, då förstår jag att packningen gått.
Posted: 19 Oct 2007, 12:30
by Karel021
Bmwandreas wrote:Den var ju inte svetsad, då förstår jag att packningen gått.
ah ne precis.. me tanke på hur lite gods de är i toppen så blir de inge direkt stadga i packningen. men toppen ska svetsas nu och preppas lite..
Posted: 19 Oct 2007, 18:04
by Karel021
Så där ja.. Tog toppen och åkte förbi adde....
Men lite av hans magiska touch så vart de rätt bra.. hmm eller jävligt bra
you be the judge...
Före:
Efter: