Page 4 of 26
Posted: 15 Jul 2007, 10:03
by shomakie
Jonas_Linder wrote:Ska du verkligen ha lmm:en så där? Du kommer förmodlingen att behöva spänna den ganska ordentligt och testa dig fram och om du ska få den att lira ordentligt, och det ser inte så lätt ut att spänna kuggen när den sitter vriden så där...
har tänkt på det med...men det blev snyggast att ha den så plus att det är bara 2 slangklammor du behöver lossa och dem 2 skruvarna som håller i den sen så plockar man ur och spänner...
Posted: 15 Jul 2007, 10:04
by shomakie
Jonas_Linder wrote:Ska du verkligen ha lmm:en så där? Du kommer förmodlingen att behöva spänna den ganska ordentligt och testa dig fram och om du ska få den att lira ordentligt, och det ser inte så lätt ut att spänna kuggen när den sitter vriden så där...
har tänkt på det med...men det blev snyggast att ha den så plus att det är bara 2 slangklammor du behöver lossa och dem 2 skruvarna som håller i den sen så plockar man ur och spänner...
Posted: 15 Jul 2007, 10:11
by shomakie
Jonas_Linder wrote:Ska du verkligen ha lmm:en så där? Du kommer förmodlingen att behöva spänna den ganska ordentligt och testa dig fram och om du ska få den att lira ordentligt, och det ser inte så lätt ut att spänna kuggen när den sitter vriden så där...
har tänkt på det med...men det blev snyggast att ha den så plus att det är bara 2 slangklammor du behöver lossa och dem 2 skruvarna som håller i den sen så plockar man ur och spänner...
Posted: 15 Jul 2007, 15:10
by Jonas_Linder
Men oftast spänner man kuggen när lmm:en är inkopplad, svårt att veta om det blir bättre/sämre om motorn inte är igång när du justerar. Du kan inte vinkla upp den så man kommer åt under locket då?
Posted: 15 Jul 2007, 15:27
by bmwsak
shomakie wrote:aja...kör me bälgen nu till att börja med...går den sönder sen så får ja svetsa en...
Bilde av min prototype "stålbelg" med 2 stk spridare på undersiden.
Har ikke testet denne enda så det blir spennende å se hvordan den fungerer. Vet om noen som kjører med orginal belg på 1bar uten problem, men blir fort litt trasig om man er på langtur når den sprekker.
Posted: 15 Jul 2007, 19:35
by shomakie
bmwsak wrote:shomakie wrote:aja...kör me bälgen nu till att börja med...går den sönder sen så får ja svetsa en...
Bilde av min prototype "stålbelg" med 2 stk spridare på undersiden.
Har ikke testet denne enda så det blir spennende å se hvordan den fungerer. Vet om noen som kjører med orginal belg på 1bar uten problem, men blir fort litt trasig om man er på langtur når den sprekker.
Ser bra...ska nog försöka mig på att bygga en med...det jobbiga e anslutningarna som finns på den
Posted: 15 Jul 2007, 19:36
by shomakie
bmwsak wrote:shomakie wrote:aja...kör me bälgen nu till att börja med...går den sönder sen så får ja svetsa en...
Bilde av min prototype "stålbelg" med 2 stk spridare på undersiden.
Har ikke testet denne enda så det blir spennende å se hvordan den fungerer. Vet om noen som kjører med orginal belg på 1bar uten problem, men blir fort litt trasig om man er på langtur når den sprekker.
Ser bra...ska nog försöka mig på att bygga en med...det jobbiga e anslutningarna som finns på den
Posted: 15 Jul 2007, 19:39
by shomakie
Posted: 15 Jul 2007, 21:03
by Svesse
det blir fint...
du ligger inte på latsidan
Posted: 16 Jul 2007, 10:48
by Chrille
Van va fint.. det närmar sig...
Grymt bra projektråd, mycket updates och bra bilder...
Posted: 16 Jul 2007, 14:35
by shomakie
Chrille wrote:Van va fint.. det närmar sig...
Grymt bra projektråd, mycket updates och bra bilder...
tackar! tycker att projekttrådar ska ha mycket bilder på typ allt man gör..så det blir så komplett som möjligt..för då kan ju andra sen gå in o se hur man kan göra osv...
Posted: 16 Jul 2007, 14:39
by shomakie
Posted: 17 Jul 2007, 19:02
by shomakie
Monterat laddtrycksstyrningen...
Lackat om fälgarna, mattsvart blev det...tycks?
Posted: 18 Jul 2007, 20:17
by shomakie
fick alla grejerna idag så nu står den ihopmonterad men ryker och trycker ur sig olja...körde 3 ggr jättekort me originalvevhusventslangen innan chrille sa att man skulle plugga osv men drar lite olja fortfarande från avgassidan...hoppas den inte tryckt sönder packningarna för då åker den ut till avställningsgaraget igen och då hämtar ja hem min s40 igen så man får åka lite överladdat me pulver!
bilder från ida:
Posted: 19 Jul 2007, 20:01
by shomakie
testade om oljeläckage kom från ventilkåpan så ja gjorde rent och siliconade på båda sidorna men det verkade inte komma därifrån ändå :s svettas precis över stiften då det är där det ryker...
Posted: 07 Aug 2007, 16:51
by shomakie
Har precis kommit hem från semestern och pallat upp henne igen nu på pallbockar för ombyggnation av avgas då flexdelen var alldeles för nära backen...sen ska farsan och ja lyfta och kolla vad som tickar vid lite gaspådrag..kammen är typ ny och allt annat...ventilerna kollade ja förut och inga fel på måtten....nån som vet va det då kan vara...
spikningar hörs väl inte så mycket va??
Posted: 07 Aug 2007, 16:54
by CorsaManiac
shomakie wrote:Har precis kommit hem från semestern och pallat upp henne igen nu på pallbockar för ombyggnation av avgas då flexdelen var alldeles för nära backen...sen ska farsan och ja lyfta och kolla vad som tickar vid lite gaspådrag..kammen är typ ny och allt annat...ventilerna kollade ja förut och inga fel på måtten....nån som vet va det då kan vara...
spikningar hörs väl inte så mycket va??
om det bara "tickar" vid gaspådrag skulle jag tippa på lite grenrörsläckage på en cylinder, det brukar kunna låta som "tickningar" om det bara är på en cyl och hörs mest/bara under gaspådrag.