AndreasT - 328 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar, men blir ingen uppstart. Kretsen för triggersignalen och reläutgångarna har bränt av okänd anledning.
Typiskt då det fungerade för någon dag sedan.
Blir att försöka få tag på nån som kan fixa detta nu inna jag kan fortsätta.
Fido-> Det var på milimetern jag fick ur motorn.
Det var oljetråget mot styrstaget som i vägen.
När jag lyfte i motorn igen var jag dock tvungen att ta bort en av motorfästena för.
Typiskt då det fungerade för någon dag sedan.
Blir att försöka få tag på nån som kan fixa detta nu inna jag kan fortsätta.
Fido-> Det var på milimetern jag fick ur motorn.
Det var oljetråget mot styrstaget som i vägen.
När jag lyfte i motorn igen var jag dock tvungen att ta bort en av motorfästena för.
Fick boxen fixad i lördags kväll av Jörgen som är en av utvecklarna till VEMS. Det är en krets som bränns med direkten om boxen får dålig jord.
Boxen fick även andra uppgraderingar i samma veva.
Men iallfall så startade jag upp den idag efter mycket trixande med trigger inställningarna. Tyvärr har jag mycket tid nu för att få bilen att gå vettigt, får ta det lite då och då. Just nu lägger den rökridå på några ynka sekunder, Men ett steg framåt är det iallafall
Boxen fick även andra uppgraderingar i samma veva.
Men iallfall så startade jag upp den idag efter mycket trixande med trigger inställningarna. Tyvärr har jag mycket tid nu för att få bilen att gå vettigt, får ta det lite då och då. Just nu lägger den rökridå på några ynka sekunder, Men ett steg framåt är det iallafall
Jajsen -> Tyvärr har inte gjort så mycket på senaste förrutom att få till rätt inställningar, så den går hyffsat och den reagerar bra på förändringar, och kalibrerat sensorena en antal gånger. Skulle ta bra med tid att lista upp alla fel och problem jag haft men det verkar äntligen ha löst sig nu. Dock så verkar spridarkontrollen inte helt bra ännu. Min kyl har även kastat in handduken så är på jakt efter en ny. När snön töat bort och mina tentor är klara skall bilen grundmappas på gatan iallafall.
Skall lägga upp mina inställningar också när jag vet att dom är korrekta.
Egnesund du kan läsa om det på http://www.vems.hu. Det är ganska förvirrande i början att hitta information, då den är utspridd och dåligt dokumenterade.
Skall lägga upp mina inställningar också när jag vet att dom är korrekta.
Egnesund du kan läsa om det på http://www.vems.hu. Det är ganska förvirrande i början att hitta information, då den är utspridd och dåligt dokumenterade.
tjena!
På Vems Sida så får man välja vilka tillbehör man ska ha med "GenBoard v3.3" när man ska beställa..
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... ucts_id=48
Vilka saker behövs med för att det ska funka på m20 motronic.??
På Vems Sida så får man välja vilka tillbehör man ska ha med "GenBoard v3.3" när man ska beställa..
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... ucts_id=48
Vilka saker behövs med för att det ska funka på m20 motronic.??
Salman jag köpte följande:
1 x Assembled v3.3 controller
- secondary_trigger: VR
- primary_trigger: VR
- PowerFlyback: yes
- MAP connection: 400kPa onboard (6x4mm pneumatic)
- ignition driver: 6+2 (KÖP 8 med en gång istället)
- Knock and EGT: yes
- LCD and PS2: yes 5701.7SEK
1 x Econoseal18-Wire 76.1SEK
1 x EconoSeal36-Wire 85.6SEK
3 x Injector connector
- pincount: 2 56.5SEK
3 x Injector connector
- pincount: 3 84.7SEK
1 x LCD4x20
- Color: blue 328.7SEK
3 x VEMS sticker
- Color: red 19.4SEK
1 x EGT sensor (K-type) 567.7SEK
10 x K-compensational cable 35.2SEK
1 x K-thermocouple connector
- Sex: pair 141.2SEK
4 x Temperature sensor 34.2SEK
1 x Wideband O2 sensor 548.7SEK
1 x Wideband connector
- With wire: with crimped wires 138.8SEK
1 x DSUBxx connector 9.5SEK
Tot: 7875 ink frakt.
Då jag hade en gammal kabelhärvan så använde jag mycket från det annars behöver man fler kontakter för spridare, tändspolare etc.
Köpte box med bara 6 drivsteg, men lika bra att köpa 8 med direkten ifall man vill styra andra saker. Det går använda alla org sensorer på bmw.
Jag har inte fått kamsynk att funka ännu så kör wastefire, och har inga planer på att föröska på kamsynken att funka nu i början.
Smaid - Du får läsa till dig info om vad du behöver för grejer allt står där. Men du borde kunna köra på likadan setup som jag.
Körde mina första meter med bilen idag. Backade ut och in i garaget mer blev det inte.
1 x Assembled v3.3 controller
- secondary_trigger: VR
- primary_trigger: VR
- PowerFlyback: yes
- MAP connection: 400kPa onboard (6x4mm pneumatic)
- ignition driver: 6+2 (KÖP 8 med en gång istället)
- Knock and EGT: yes
- LCD and PS2: yes 5701.7SEK
1 x Econoseal18-Wire 76.1SEK
1 x EconoSeal36-Wire 85.6SEK
3 x Injector connector
- pincount: 2 56.5SEK
3 x Injector connector
- pincount: 3 84.7SEK
1 x LCD4x20
- Color: blue 328.7SEK
3 x VEMS sticker
- Color: red 19.4SEK
1 x EGT sensor (K-type) 567.7SEK
10 x K-compensational cable 35.2SEK
1 x K-thermocouple connector
- Sex: pair 141.2SEK
4 x Temperature sensor 34.2SEK
1 x Wideband O2 sensor 548.7SEK
1 x Wideband connector
- With wire: with crimped wires 138.8SEK
1 x DSUBxx connector 9.5SEK
Tot: 7875 ink frakt.
Då jag hade en gammal kabelhärvan så använde jag mycket från det annars behöver man fler kontakter för spridare, tändspolare etc.
Köpte box med bara 6 drivsteg, men lika bra att köpa 8 med direkten ifall man vill styra andra saker. Det går använda alla org sensorer på bmw.
Jag har inte fått kamsynk att funka ännu så kör wastefire, och har inga planer på att föröska på kamsynken att funka nu i början.
Smaid - Du får läsa till dig info om vad du behöver för grejer allt står där. Men du borde kunna köra på likadan setup som jag.
Körde mina första meter med bilen idag. Backade ut och in i garaget mer blev det inte.