E30 330TIC 957wnm/923whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
coolt! ser du bruker CAN kabelen siden dta støtter dette, men hvilke sensorer bruker du fra sprutet? vanntemp, luft temp og rpm signal?
har gått i innkjøp av dash2 og tenkte å bruke den opp imot vipecen, men jeg trenger både interface serial kabel og 6pin til 9pin adapter for at den ska passe ingangen på vipecen. er det ikke like greit å la dash2 en bli stand alone da for min del?
har gått i innkjøp av dash2 og tenkte å bruke den opp imot vipecen, men jeg trenger både interface serial kabel og 6pin til 9pin adapter for at den ska passe ingangen på vipecen. er det ikke like greit å la dash2 en bli stand alone da for min del?
E30 327 Turbo
S4 2.2TQ
No real POWER, Just TURBO shit
S4 2.2TQ
No real POWER, Just TURBO shit
stemmer det ja, bruker canbus adapter, tar signal fra oljetrykk,oljetemp,vanntemp,bensintrykk,tps,map,økometer,turteller,bblambda,tenning,prosent åpning på dyser, mangler speedometeret enda, tar alle signal fra sprutet til dash2.
enkleste er vel og koble externe senorer direkte til dash2 hvist du ikke har info om canbus/seriell vil jeg tro.
enkleste er vel og koble externe senorer direkte til dash2 hvist du ikke har info om canbus/seriell vil jeg tro.
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
har endelig fått sveiset sammen et plenum, det første kastet jeg da jeg ikke har sveiset alu før.
trykktestet opp til 4kg og det ser ut til og holde.(er plastikk og papp i mellom topp og innsug)
kjøpte også forsterkede motoroppheng, disse er 2cm høyere så måtte lage nye motorfester
trykktestet opp til 4kg og det ser ut til og holde.(er plastikk og papp i mellom topp og innsug)
kjøpte også forsterkede motoroppheng, disse er 2cm høyere så måtte lage nye motorfester
Last edited by stensheim on 08 May 2011, 09:06, edited 1 time in total.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
kan vel oppdatere tråden fordi om ingen er interessert i mitt prosjekt.
må reklamere for PPF for produkter og god service!
fikk mange klistremerker fra dem.
har fått ombygd en mellomaksling fra E38 750
må reklamere for PPF for produkter og god service!
fikk mange klistremerker fra dem.
har fått ombygd en mellomaksling fra E38 750
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
kjør oppdateringer Generelt lite skriveri i norske prosjekttråder, men de følges nok like fullt... om ikke annet: Oppdater meg
Er så mye bedre å følge prosjektet her enn på Bimmers, for der kommer det jo 2 sider med nye tråder mellom hver gang man rekker å trykke "vis nye innlegg"
Er så mye bedre å følge prosjektet her enn på Bimmers, for der kommer det jo 2 sider med nye tråder mellom hver gang man rekker å trykke "vis nye innlegg"
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
takk! hehe ja det er sant, er nok bedre og følge med her ja.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
har kjøpt meg banke sensor så kan ta sjansen på og justere opp tenningen nå.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
vad kostar knacksensorn/vart är den köpt ?
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
jeg kjøpte den hos importtech.no, koster 3600,- norske kroner. bare søk på phormula på nett det
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
da min ombygde fuelrail lekker atter en gang så har jeg bestemt meg for og oppgradere bensin systemet, får ikke nok bensin heller så nå skal den få nok!
blå holley lavtrykks pumpe skal forsyne catch og 2 stk 044 pumper. måtte legge catch tanken da den blir for høy, kassen skal skrues fast der hvor reservehjuls brønnen var.
har begynt og legge opp 12mm alurør
nuke fuelrail
blå holley lavtrykks pumpe skal forsyne catch og 2 stk 044 pumper. måtte legge catch tanken da den blir for høy, kassen skal skrues fast der hvor reservehjuls brønnen var.
har begynt og legge opp 12mm alurør
nuke fuelrail
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
Har du forska noe på den Phormula'n-s virkemåte, altså hvilke parametre du setter som bankegrense? Og tør jeg spørre hvor du har montert sensoren?
__________
\oo=00=oo/
\oo=00=oo/
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
har forsket litt men ikke mye, satte grensa på 50, 6,5 khz og justerte ned gainen litt, monterte sensoren på bolten til lokket som holder oljedrevet.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
OK. Lurer litt på å investere i en slik sjøl, og kanskje med øreklokker også. Kunne vært moro å "lært" seg å høre hva som skjer, og når det skjer.
__________
\oo=00=oo/
\oo=00=oo/
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
ja det er greit og ha en sånn syns jeg, hvist en skal ha øreklokker så må en få i en boks til blir litt dyrere da men... søk på youtube så finner du noen klipp på konfigurasjon.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt
har vært på street legal i helga(201m) ble kjørt kun 2 ganger på lørdag pga regn, beste tid:8.36sek og 166km/t 60 fot:2,52. funket greit nok, på lørdagen så laddet den 1,8bar og søndagen 1,6bar pga temperaturen i lufta, hadde ikke tid til og justere opp trykket så ble kjørt slik.
beste tid på søndagen ble7.82sek og 153.85km/t 60 fot: 1.959
beste tid på søndagen ble7.82sek og 153.85km/t 60 fot: 1.959
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Re: e30 327t har vært på street legal
tja, kan vel oppdatere tråden på ppf også, ble stoppet av politiet i fjor høst og måtte levere inn skiltene
så da ble bilen stående ute i halve vinter, har fått satt opp en bra garasje nå så er bedre og holde på!!
en gammel lakkboks må en jo bare ha!
kontor og wc
skal prøve og godkjenne bilen med turbo så har begynt og oppgradere bremsene
så da ble bilen stående ute i halve vinter, har fått satt opp en bra garasje nå så er bedre og holde på!!
en gammel lakkboks må en jo bare ha!
kontor og wc
skal prøve og godkjenne bilen med turbo så har begynt og oppgradere bremsene
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg