E30 330TIC 957wnm/923whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Paulus
Posts: 25
Joined: 15 Nov 2007, 00:50
Location: Norge/Trondheim

Post by Paulus »

coolt! ser du bruker CAN kabelen siden dta støtter dette, men hvilke sensorer bruker du fra sprutet? vanntemp, luft temp og rpm signal?
har gått i innkjøp av dash2 og tenkte å bruke den opp imot vipecen, men jeg trenger både interface serial kabel og 6pin til 9pin adapter for at den ska passe ingangen på vipecen. er det ikke like greit å la dash2 en bli stand alone da for min del?
E30 327 Turbo

S4 2.2TQ

No real POWER, Just TURBO shit
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Post by stensheim »

stemmer det ja, bruker canbus adapter, tar signal fra oljetrykk,oljetemp,vanntemp,bensintrykk,tps,map,økometer,turteller,bblambda,tenning,prosent åpning på dyser, mangler speedometeret enda, tar alle signal fra sprutet til dash2.

enkleste er vel og koble externe senorer direkte til dash2 hvist du ikke har info om canbus/seriell vil jeg tro.
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Post by stensheim »

tja, kan vel oppdatere tråden her også, stor pakke fra PPF har kommet
Image
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

har endelig fått sveiset sammen et plenum, det første kastet jeg da jeg ikke har sveiset alu før.

Image

trykktestet opp til 4kg og det ser ut til og holde.(er plastikk og papp i mellom topp og innsug)
Image
Image
Image
Image
kjøpte også forsterkede motoroppheng, disse er 2cm høyere så måtte lage nye motorfester
Image
Last edited by stensheim on 08 May 2011, 09:06, edited 1 time in total.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

kan vel oppdatere tråden fordi om ingen er interessert i mitt prosjekt.
må reklamere for PPF for produkter og god service!
fikk mange klistremerker fra dem.

har fått ombygd en mellomaksling fra E38 750
Image
Image
Image
Image

Image

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by Silverboy »

kjør oppdateringer :) Generelt lite skriveri i norske prosjekttråder, men de følges nok like fullt... om ikke annet: Oppdater meg :mrgreen:
Er så mye bedre å følge prosjektet her enn på Bimmers, for der kommer det jo 2 sider med nye tråder mellom hver gang man rekker å trykke "vis nye innlegg" :?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

takk! hehe ja det er sant, er nok bedre og følge med her ja. :lol:
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

har kjøpt meg banke sensor så kan ta sjansen på og justere opp tenningen nå.

Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by Bmw*Alex »

vad kostar knacksensorn/vart är den köpt ? :)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

jeg kjøpte den hos importtech.no, koster 3600,- norske kroner. bare søk på phormula på nett det :wink:
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

da min ombygde fuelrail lekker atter en gang så har jeg bestemt meg for og oppgradere bensin systemet, får ikke nok bensin heller så nå skal den få nok!

Image
blå holley lavtrykks pumpe skal forsyne catch og 2 stk 044 pumper. måtte legge catch tanken da den blir for høy, kassen skal skrues fast der hvor reservehjuls brønnen var.


Image
har begynt og legge opp 12mm alurør
Image
nuke fuelrail
Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TT E30
Posts: 257
Joined: 27 May 2009, 21:53
Location: Norge

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by TT E30 »

Har du forska noe på den Phormula'n-s virkemåte, altså hvilke parametre du setter som bankegrense? Og tør jeg spørre hvor du har montert sensoren?
__________
\oo=00=oo/
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

har forsket litt men ikke mye, satte grensa på 50, 6,5 khz og justerte ned gainen litt, monterte sensoren på bolten til lokket som holder oljedrevet.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
TT E30
Posts: 257
Joined: 27 May 2009, 21:53
Location: Norge

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by TT E30 »

OK. Lurer litt på å investere i en slik sjøl, og kanskje med øreklokker også. Kunne vært moro å "lært" seg å høre hva som skjer, og når det skjer.
__________
\oo=00=oo/
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

ja det er greit og ha en sånn syns jeg, hvist en skal ha øreklokker så må en få i en boks til :roll: blir litt dyrere da men... søk på youtube så finner du noen klipp på konfigurasjon.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327 t 479hk/611nm WHP på 98okt

Post by stensheim »

har vært på street legal i helga(201m) ble kjørt kun 2 ganger på lørdag pga regn, beste tid:8.36sek og 166km/t 60 fot:2,52. funket greit nok, på lørdagen så laddet den 1,8bar og søndagen 1,6bar pga temperaturen i lufta, hadde ikke tid til og justere opp trykket så ble kjørt slik.
beste tid på søndagen ble7.82sek og 153.85km/t 60 fot: 1.959
Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Re: e30 327t har vært på street legal

Post by stensheim »

tja, kan vel oppdatere tråden på ppf også, ble stoppet av politiet i fjor høst og måtte levere inn skiltene

Image


så da ble bilen stående ute i halve vinter, har fått satt opp en bra garasje nå så er bedre og holde på!!
Image

Image

en gammel lakkboks må en jo bare ha!

Image

kontor og wc

Image


Image

Image

skal prøve og godkjenne bilen med turbo så har begynt og oppgradere bremsene

Image
Image
Image
Image
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
Post Reply