Page 4 of 4
Posted: 10 Sep 2007, 10:05
by Pimplaren
Okeyokey, har kina Wg med!
Vart sitter dumpen på 745an? Köpte komplett bil med maskin och allt men hittade ingen dump? kanske missade den. hehe
Posted: 10 Sep 2007, 11:55
by Tjottirotti
Pimplaren wrote:Okeyokey, har kina Wg med!
Vart sitter dumpen på 745an? Köpte komplett bil med maskin och allt men hittade ingen dump? kanske missade den. hehe
Dump satt det bara på 3,2liters motorerna... har jag för mig... och den sitter på röret som går över motorn om jag inte har fel?...
Posted: 10 Sep 2007, 21:40
by Pimplaren
Kan nog va så! har nog en 3.4a som satt i en 85a
Posted: 28 Sep 2007, 05:46
by Polarbear
Vilket härligt projekt!!
Man får lust att springa ner i garaget och skruva!!
Posted: 28 Sep 2007, 07:45
by Fido85
Raceaddic wrote:Nu vart det kört på rullar ikväll vi fick 577hk vid 5615 varv och 740nm vid 5312 varv med 1.4bar på bakhjulen
tyvärr så gick de inte o mäta längre då de bara spann över 5600varv på 255or bak (nån som vet hur MT däck funkar på rullar heheh), hoppas SQR gör inköp av frächa rullar snart då de är totalt blanka
körde med 1.8 på strippen men på rullarna ville den inte över 1.4 tacka vet ja navbromsar istället hade vart kul o testa hos ppf så man får en kurva som inte slutar vid 5600 utan får gå hela vägen till 7200rpm
vad jag förstått då dom bromsar så det värsta man kan ha är låg däckprofil oberoende hur breda däck man har...det ska vara hög profil så tar det upp hela däcksytan på rullarna...med låda profiler så gör det inte det...blev innvecklat men sådär har det förklarats då det bromsats
Posted: 28 Sep 2007, 09:44
by Pimplaren
När kommer 08's projekttråd då?
Behöver mer motivation!
Posted: 28 Sep 2007, 09:51
by Tian
Pimplaren wrote:När kommer 08's projekttråd då?
Behöver mer motivation!
Ja undrar det samma..
Men undrar om det verkligen blir m30b35 då???
Posted: 28 Sep 2007, 10:37
by Fido85
Raceaddic wrote:Okej men de fanns inga däck över då de redan gått åt hehe så vi fick köra med 17" däcken..
haha
däckspons skulle man ha
vore nice
Posted: 02 Oct 2007, 07:27
by Polarbear
M5 Nurburing krängningshämmarna, kan man köpa dom som eftermarknadsprylar eller har ni köpt original från BMW?
Är det tjockleken som skiljer mot de andra?
Har ni bytt bussningar på er kärra? I så fall mot vad?
Tack på förhand
Posted: 02 Oct 2007, 07:28
by Polarbear
M5 Nurburing krängningshämmarna, kan man köpa dom som eftermarknadsprylar eller har ni köpt original från BMW?
Är det tjockleken som skiljer mot de andra?
Har ni bytt bussningar på er kärra? I så fall mot vad?
Tack på förhand
Posted: 02 Oct 2007, 07:37
by Polarbear
Polarbear wrote:M5 Nurburing krängningshämmarna, kan man köpa dom som eftermarknadsprylar eller har ni köpt original från BMW?
Är det tjockleken som skiljer mot de andra?
Har ni bytt bussningar på er kärra? I så fall mot vad?
Tack på förhand
Oopss det vart flera inlägg
Posted: 02 Oct 2007, 10:06
by Polarbear
Raceaddic wrote:jupp finns på bmw tror de kosta runt 3500 fram och bak me nya bussningar vi har kört med polyuretan fylda bussningar i bakvagnen och nya bmw m5 i framvagnen
ja bak skiljer det i diameter fram skiljer det bara i hårdheten på hämmaren
Tackar tackar för det..
Du råkar av en händelse inte ha originalnr på dom?