Page 29 of 59

Posted: 15 Jan 2008, 16:11
by Bmwandreas
Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset :lol:

Posted: 15 Jan 2008, 17:47
by Ximon
Bmwandreas wrote:Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset :lol:


Jo, det är ju egentligen inte så mkt att fundera på.
Hur drar man rören då, och vart placerar man termostaten?

Posted: 15 Jan 2008, 17:53
by plato
Ximon wrote:
Bmwandreas wrote:Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset :lol:


Jo, det är ju egentligen inte så mkt att fundera på.
Hur drar man rören då, och vart placerar man termostaten?


de brukar vara inbyggd termostat på de pumparna :)

Posted: 15 Jan 2008, 20:07
by Ximon
Alla har inte det, så frågan återstår..

Skulle man inte kunna köra men den mekniska pumpen och en slang-monterad termostat? (För att hålla nere strömförbrukningen)

Posted: 15 Jan 2008, 20:09
by Bmwandreas
Elvattenpumparna anpassar flödet så att temperaturen håller sig konstant.
Dvs så slipper man termostat och luftfickor problem..

Posted: 16 Jan 2008, 00:15
by Ximon
Nu är min 60mm PPF wg på plats.
En ren dröm att jobba med kvalitetsgrejer. Man ser hur genomtänkt denna wg är. Kan helt klart rekomenderas!

Image

Posted: 16 Jan 2008, 00:22
by Bmwandreas
Inte så många onödiga böjar där inte, ser bra ut!!
Du får skicka ner grenrör och turbinhus på coatning sen.

Vad blir det för utväxling i axeln?

Posted: 16 Jan 2008, 00:25
by Ximon
Bmwandreas wrote:Inte så många onödiga böjar där inte, ser bra ut!!
Du får skicka ner grenrör och turbinhus på coatning sen.

Vad blir det för utväxling i axeln?


Tackar! Det blir nog bra det här. Turbon sitter mellan cyl 3 och 4 så alla rör fick en smidig lösning, samt att det är lätt att montera.
Jo, jag får väl ta och göra det :)

Det sitter 4,29 nu så den ska väl gå upp emot 290 km/h iaf :twisted:

Posted: 17 Jan 2008, 23:46
by emil
vi hade lite diskussioner i garaget ikväll
någon som vet hur tjocka cylinderväggarna är på dessa motorer, eller skall vi låna mätare och kontrollera?

Posted: 18 Jan 2008, 09:41
by Bmwandreas
Du lär nog mäta upp..

Posted: 19 Jan 2008, 11:02
by Ximon
Nu har det hänt lite grejer igen :)

Image
Wheelie bars på plats

Image
Det blåa är bara en skyddstejp, och under den är det polerad finish.

Jag har även gjort fästen i fronten så man bara kan skjuta på den in i ramrören. Kommer låsa fast den med ett gänd dzus-fästen.

Posted: 19 Jan 2008, 17:18
by Vision79
Coolt bygge :)

Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?

Posted: 19 Jan 2008, 17:52
by Ximon
Vision79 wrote:Coolt bygge :)

Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?


Tack!

Jag brukar inte uttala mig angående framtida effektsiffror eller tider. Det får kommande sommar utvisa :)

Jag hoppas kunna köra flertalet tävlingar i TSDS i antingen SSB eller Pro Street beroende på deltagarantalet.

Posted: 19 Jan 2008, 19:01
by Vision79
Ximon wrote:
Vision79 wrote:Coolt bygge :)

Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?


Tack!

Jag brukar inte uttala mig angående framtida effektsiffror eller tider. Det får kommande sommar utvisa :)

Jag hoppas kunna köra flertalet tävlingar i TSDS i antingen SSB eller Pro Street beroende på deltagarantalet.


Ok...jag kan väll få räkna sj då :)....har du ngn aning om ca vikt efter mållinjen? hur mkt e turbon god för? :)

Posted: 19 Jan 2008, 21:08
by Bmwandreas
Borde väl bli 1000kg och 1400-1500hk :twisted:

Posted: 19 Jan 2008, 21:28
by Vision79
Bmwandreas wrote:Borde väl bli 1000kg och 1400-1500hk :twisted:


hehe fiffan...så skönt med så elak bums :), men då ere en mitten 7 sek bil..?

Posted: 19 Jan 2008, 21:30
by Bmwandreas
Bara det blir sveriges snabbaste BMW så blir jag nöjd. Annars försvinner sponsringen:)