Page 29 of 59
Posted: 15 Jan 2008, 16:11
by Bmwandreas
Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset
Posted: 15 Jan 2008, 17:47
by Ximon
Bmwandreas wrote:Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset
Jo, det är ju egentligen inte så mkt att fundera på.
Hur drar man rören då, och vart placerar man termostaten?
Posted: 15 Jan 2008, 17:53
by plato
Ximon wrote:Bmwandreas wrote:Nu skulle du bara haft en elektrisk vattenpump så du får bort det fula termostathuset
Jo, det är ju egentligen inte så mkt att fundera på.
Hur drar man rören då, och vart placerar man termostaten?
de brukar vara inbyggd termostat på de pumparna
Posted: 15 Jan 2008, 20:07
by Ximon
Alla har inte det, så frågan återstår..
Skulle man inte kunna köra men den mekniska pumpen och en slang-monterad termostat? (För att hålla nere strömförbrukningen)
Posted: 15 Jan 2008, 20:09
by Bmwandreas
Elvattenpumparna anpassar flödet så att temperaturen håller sig konstant.
Dvs så slipper man termostat och luftfickor problem..
Posted: 16 Jan 2008, 00:15
by Ximon
Nu är min 60mm PPF wg på plats.
En ren dröm att jobba med kvalitetsgrejer. Man ser hur genomtänkt denna wg är. Kan helt klart rekomenderas!
Posted: 16 Jan 2008, 00:22
by Bmwandreas
Inte så många onödiga böjar där inte, ser bra ut!!
Du får skicka ner grenrör och turbinhus på coatning sen.
Vad blir det för utväxling i axeln?
Posted: 16 Jan 2008, 00:25
by Ximon
Bmwandreas wrote:Inte så många onödiga böjar där inte, ser bra ut!!
Du får skicka ner grenrör och turbinhus på coatning sen.
Vad blir det för utväxling i axeln?
Tackar! Det blir nog bra det här. Turbon sitter mellan cyl 3 och 4 så alla rör fick en smidig lösning, samt att det är lätt att montera.
Jo, jag får väl ta och göra det
Det sitter 4,29 nu så den ska väl gå upp emot 290 km/h iaf
Posted: 17 Jan 2008, 23:46
by emil
vi hade lite diskussioner i garaget ikväll
någon som vet hur tjocka cylinderväggarna är på dessa motorer, eller skall vi låna mätare och kontrollera?
Posted: 18 Jan 2008, 09:41
by Bmwandreas
Du lär nog mäta upp..
Posted: 19 Jan 2008, 11:02
by Ximon
Nu har det hänt lite grejer igen
Wheelie bars på plats
Det blåa är bara en skyddstejp, och under den är det polerad finish.
Jag har även gjort fästen i fronten så man bara kan skjuta på den in i ramrören. Kommer låsa fast den med ett gänd dzus-fästen.
Posted: 19 Jan 2008, 17:18
by Vision79
Coolt bygge
Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?
Posted: 19 Jan 2008, 17:52
by Ximon
Vision79 wrote:Coolt bygge
Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?
Tack!
Jag brukar inte uttala mig angående framtida effektsiffror eller tider. Det får kommande sommar utvisa
Jag hoppas kunna köra flertalet tävlingar i TSDS i antingen SSB eller Pro Street beroende på deltagarantalet.
Posted: 19 Jan 2008, 19:01
by Vision79
Ximon wrote:Vision79 wrote:Coolt bygge
Vad är målet tidsmässigt för 2008 ?...ska ni köra TOYO serien ?
Tack!
Jag brukar inte uttala mig angående framtida effektsiffror eller tider. Det får kommande sommar utvisa
Jag hoppas kunna köra flertalet tävlingar i TSDS i antingen SSB eller Pro Street beroende på deltagarantalet.
Ok...jag kan väll få räkna sj då
....har du ngn aning om ca vikt efter mållinjen? hur mkt e turbon god för?
Posted: 19 Jan 2008, 21:08
by Bmwandreas
Borde väl bli 1000kg och 1400-1500hk
Posted: 19 Jan 2008, 21:28
by Vision79
Bmwandreas wrote:Borde väl bli 1000kg och 1400-1500hk
hehe fiffan...så skönt med så elak bums
, men då ere en mitten 7 sek bil..?
Posted: 19 Jan 2008, 21:30
by Bmwandreas
Bara det blir sveriges snabbaste BMW så blir jag nöjd. Annars försvinner sponsringen:)