Page 29 of 36
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 11 Dec 2012, 18:11
by Sten
Bullen! wrote:Flera överladdade standard m50 verkar kröka ventiler. Två vänner har gjort det efter de dragit ut bilen och sen bara släppt gasen och motorbromsat. Sen när de ska möta upp med gas så har maskin bara gått på 5 burkar eller mindre.
Men varför? Så lär ju folk göra på autobahn alla dagar i veckan. Motorbromsa från 200+ till 100km/h.
Är det gamla hydrauliska tryckare som spökar?
Vanos eller icke vanos,eller båda?
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 18 Dec 2012, 13:15
by Bolero
615rshp har du att slå innan motorn lämnar in.

annars är jag fortfarande överst med en original bottendel arp och coopering

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 18 Dec 2012, 13:49
by Bullen!
Sten wrote:Bullen! wrote:Flera överladdade standard m50 verkar kröka ventiler. Två vänner har gjort det efter de dragit ut bilen och sen bara släppt gasen och motorbromsat. Sen när de ska möta upp med gas så har maskin bara gått på 5 burkar eller mindre.
Men varför? Så lär ju folk göra på autobahn alla dagar i veckan. Motorbromsa från 200+ till 100km/h.
Är det gamla hydrauliska tryckare som spökar?
Vanos eller icke vanos,eller båda?
Vanos
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 19 Dec 2012, 07:20
by Bmwandreas
Ventilfjädrar..
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Dec 2012, 15:15
by cerveza
Titta gärna in på vår nya sida som vi släppte idag
http://Www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kommer uppdateras flitigt den närmsta tiden, både sidan och forumet
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Dec 2012, 16:52
by Barry
härlig sida
får man joina fastän man inte är bäst i välden på att skruva?

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Dec 2012, 23:41
by cerveza
Barry wrote:härlig sida
får man joina fastän man inte är bäst i välden på att skruva?

Självklart =D
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Dec 2012, 23:49
by Magnaten
Jag ska regga mej när jag blitt ordentligt skev
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 13 Jan 2013, 21:30
by Pimplaren
Vad händer?? blev de nå runkish i börmingham?
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 13 Jan 2013, 21:37
by Ronnie AVR
Och nu lär då 20 papp budgeten vara sprängd!!

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 15 Jan 2013, 22:37
by dre racing@
vad för fjädrar och retainers är budget til en m50 vanos då?
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 16 Jan 2013, 02:18
by VanDamage
nice som fan!
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 14 Feb 2013, 22:55
by Fillppa
Vilken tråd !! de är som uppgjort för succe !

börjar genast på sida 1 igen så man får garva fillingarna fulla igen

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 29 Mar 2013, 23:00
by cerveza
Skiten ihop igen.
Beter hon sig som folk nu så ska jag ge henne lite pulverlack på tryckrören.

Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 29 Mar 2013, 23:31
by silverryggen
dre racing@ wrote:vad för fjädrar och retainers är budget til en m50 vanos då?
Ickevanos inner o ytterfjädrar med specialretainers som ppf säljer.
525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Mar 2013, 09:04
by Ronnie AVR
Vad hade hänt så du fick riva och smeka dit ny cooper?
Re: 525 M50 Turbo 20papp = 504hk 671nm
Posted: 30 Mar 2013, 12:16
by cerveza
Ronnie AVR wrote:Vad hade hänt så du fick riva och smeka dit ny cooper?
Ringarna som inte passade i packningen som dom skulle = paj
