Page 29 of 48
Re: Sv: Peter´s E36 Turbo
Posted: 23 Jan 2014, 22:23
by TreLingon
CarpeDiem wrote:Nice work, Peter

Tack !
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 15:57
by TreLingon
Fick samtal om att det blir lite knas med diffen...
Tydligen var det problem med att byta utv i slutändan ändå
BALLE !!! Så blir att åka samma utv som förut men att den numera är fräsch med nya packboxar osv osv.
Och allmänt nypajjsad. Känns ju bra iofs men Arne jag ville ju åka fortare
Aja skitsamma blir nog bra ändå !
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 16:39
by Casy
Nyfiken.. Vad för knas mer exakt?
Re: Sv: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 19:27
by CarpeDiem
Trist att det blev knas med diffen.
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 20:01
by TreLingon
Casy wrote:Nyfiken.. Vad för knas mer exakt?
Ska fråga mera specifikt imorgon då jag hämtar den !
Tydligen olika 188 hus invändigt mellan 328 och m3...
Får höra mera spec imorgon
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 20:16
by Casy
Okej. Låter mysko. Inväntar svaret med spänning

trist dock!!
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 20:50
by Nisse Järnet
Åfan, drygt

Har hört att det kan bli knas om man byter från tex 3.73 till 2.93? Alltså 3.25-4.27 är utbytbara med varandra och 2.65-3.23 är utbytbara eller nåt sånt.
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 21:30
by Casy
Jag bytte från 3,64 till 3,15 på e30n. Men då vare iofs inte någe m3-hus som ja höll på med..
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 27 Jan 2014, 23:02
by Nisse Järnet
Casy wrote:Jag bytte från 3,64 till 3,15 på e30n. Men då vare iofs inte någe m3-hus som ja höll på med..
Aha, då stämmer inte det ryktet då

Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 28 Jan 2014, 23:13
by TreLingon
Var upp till mys verkstaden idag !
Jo det som skiljer mellan 328 och m3 är dels det att bredden på dom olika paketen skiljer sig !
Dvs plockar man ut hela innehållet och mäter bredden så skiljer det några 100 delar eller vad han sa och det blir inge bra. Inget som går att göra åt med schimms osv..
Han vill inte lämna nå garanti på det. Vi trodde om vi tar lagerkopparna som sitter på 328 diffen som håller i innehållet till m3 huset så blir det kanske bra men då glappade det tydligen.
Så aja skitsamma operationen går inte att utföra av ett proffs då har jag inte mera att säga !
Men blir att montera upp allt igen i helgen och fylla på olja och se nöjd ut !
Allt är ju igenom gått och svin fräscht. Så blev bra endå !

Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 29 Jan 2014, 11:20
by Casy
Hmm okej.. låter konstigt ändå tycker jag. För mig är det givet att det skiljer några hundringar mellan lagerkopparna, eftersom husen säkert tillverkas med några hundradelars toleranser

Behöver man inte schimsa när man byter utväxling så har man TUR. Om det glappar så tar man givetvis smalare schims, vilket han kanske inte hade tillgång till? Sånt går däremot att beställa..
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 29 Jan 2014, 12:01
by TreLingon
Casy wrote:Hmm okej.. låter konstigt ändå tycker jag. För mig är det givet att det skiljer några hundringar mellan lagerkopparna, eftersom husen säkert tillverkas med några hundradelars toleranser

Behöver man inte schimsa när man byter utväxling så har man TUR. Om det glappar så tar man givetvis smalare schims, vilket han kanske inte hade tillgång till? Sånt går däremot att beställa..
Han hade allt han behövde med schims och grejjer så hade det gått att fixa hade han gjort det känns det som !
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 29 Jan 2014, 21:39
by Nisse Järnet
Drygt

Men skönt att veta skicket på grejerna ändå

Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 30 Jan 2014, 18:01
by TreLingon
Nisse Järnet wrote:Drygt

Men skönt att veta skicket på grejerna ändå

Ja nu är ju allt top notch

Men lite sur över utv men vad gör man...

Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 31 Jan 2014, 11:46
by Orre
TreLingon wrote:Nisse Järnet wrote:Drygt

Men skönt att veta skicket på grejerna ändå

Ja nu är ju allt top notch

Men lite sur över utv men vad gör man...

Trimmar mer

Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 31 Jan 2014, 13:28
by TreLingon
Orre wrote:TreLingon wrote:Nisse Järnet wrote:Drygt

Men skönt att veta skicket på grejerna ändå

Ja nu är ju allt top notch

Men lite sur över utv men vad gör man...

Trimmar mer

Det kommer ju hända så !
Re: Peter´s E36 Turbo
Posted: 31 Jan 2014, 22:01
by bmw_fredde
Det är väl lika bra du fixar en 210 diff med en gång? 540 har ju 2,93!
Dom där 188 diffarna pajar ju bara man tittar lite snett på dom å säger att dom ska få smaka på lite effekt!