E30 KiC - 1072 kg

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

dgyldmark wrote:Vart beställde du hållaren? med fritext

här kan du beställa eget... EDIT : http://www.dekaltrim.nu/index.asp?sida2 ... hirdgroup= direktlänk
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
dgyldmark

Post by dgyldmark »

tackar
FiddeE
Posts: 101
Joined: 10 Nov 2006, 20:48
Location: Ronneby

Post by FiddeE »

Ska du köra på emmaboda?

Isf blir jag impad :)
User avatar
Grooverhound
Posts: 911
Joined: 10 Feb 2009, 21:02
Location: Ryd

Post by Grooverhound »

FiddeE wrote:Ska du köra på emmaboda?

Isf blir jag impad :)

Han e anmäld där iaf såg ja :D
Rasmus Olofsson||
User avatar
Kajan
Posts: 131
Joined: 15 Dec 2005, 11:48
Location: Karlskrona

Post by Kajan »

FiddeE wrote:Ska du köra på emmaboda?

Isf blir jag impad :)



Klart han ska på Dockans jobbar man tills man e färdig.. Dvs. 24/7
E36 Cupé snigel på grenröret edition
E32 Turk edition
FiddeE
Posts: 101
Joined: 10 Nov 2006, 20:48
Location: Ronneby

Post by FiddeE »

Fint d, där ikväll? kanske kommer förbi en sväng isf. :D
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Jo jag är där i kväll, men kommer inte köra på emmaboda som det ser ut nu.
Bilen funkar, men har nått problem med tändningen. Antingen är det fördelaren eller nånting vajsing med triggergivaren då tändningen sviker runt 3500-3800 varv
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Uppdateringen då från 2 dagars hårt arbete.
Har rensat bort en himla massa onödig el i motorrummet då jag bestämde mig för att göra helt eget system till spridarna samt bränslet.
MS'et behöver inte så många kontakter och sladdar.

Att jaga relän och ström hit och dit hade tagit ungefär lika lång tid för mig som att bygga nytt. Så då kan man lika gärna göra nytt.

Här kommer bilder på detta.

BTR:
Började med att bygga om där original BTR sitter.
istället för 8mm blir det 10mm slang så gjorde en passande adapter.

Image

Image

Annan vinkel
Image

Spridare:
Spridarbad i solvynol green för att få bort en massa klägg
Image

Torkning
Image

Blanka och fina blev dom (till salu om du har 6st ca:600cc högohm att byta med^^)
Image

Spridarbrygga
Tog kablage från min originalhärva. Alla plus kontakter är Röd/vit. Sedan är spridarna uppdelade i 2 banker i följande ordning.
SpridarBank 1: 1 3 5 med jordkontakt brun/vit
SpridarBank 2: 2 4 6 med jordkontakt brun/svart
Dom rödvita går sedan till ett eget relä och jordkablarna går till 2 kablar i MS'et som öppnar och stänger spridarna

Spridarkontakter införskaffade
Image

Kablar gjorda
Image

Delar upp kablaget till rätt spridare
Image

Här drar jag sladdarna så dom ligger rätt mot sin spridare
Image

Här är mannen med det spridda skägget. El greeko!
Image

Färdig spridarhärva
Image

På plats
Image

Så här kommer pumparna sitta
Image

Stiften som sitter i är dessa med 1,20 i gap
Image[/img]
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
emil
Posts: 177
Joined: 22 Nov 2005, 08:45
Location: Skellefteå

Post by emil »

knacka stiften till 0.5 så försvinner antagligen misständningsproblemen
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

emil wrote:knacka stiften till 0.5 så försvinner antagligen misständningsproblemen


Med ett MSD 6AL och blaster II spole som skickar ca. 2cm gnistor utan problem när man testkör den? Tror inte felet ligger i gapet.
Körde 0.60 och ökade till dubbla med samma problem
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

skick på tändkablar å lock??

med MSD blir skicket på dessa EXTREMT avgörande,
räcker med minsta lilla glapp i en tändhatt eller avbrott i en kabel så blir det tändmissar på varv/ladd med.

vi har hållt på med polarens volvo nu flera veckor med msd tädning, börja skjuta å missa så fort den kom upp på varv eller fick lite laddtryck,, hade mätt upp alla tändkablar mm å allt såg bra ut,
till slut bytte vi kablar ändå å då vart det bra trots att man inte kunde hitta nått fel på kablarna :roll:

så för säkerhets skull om du inte hittar nått så testa byt kablarna mot nya ändå...

det kan räcka med att man råkar vika en kabel lite grann så blir det ett litet avbrott i den som kan leda till sånna bekymmer, det är kolkärna på många kablar idag å den kan gå av lite å då slutar den leda vid hög belastning på motorn.. :?

kan vara ursvårt å hitta sånna fel för det är det sista man tror....

oftast går motnr bra vid normal körning å lågt laddtryck men såfort som stpår på gasen så slutar den tända på en burk eller skickar gbnistan fel så motorn bluddrar /hackar...

min va likadan i supran, tog flera veckor innan jag hittade små sprckor i epoxyn på undersidan av spolen :oops:
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Hur ser de ut inför morgondagen ??
Blir du klar & står på startplattan vid 8-9 tiden i mån
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Galet! Zaki zaki var ute med bilen uppe i emmaboda!
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Tyvärr vart det inge Emmaboda för mig, men fick ihop bilen iaf och körde upp för att titta.

Nu är den nästan färdig. Bara lite detaljer kvar på in och utsidan.
Här kommer bilder från idag

Image

Image

Image

Image
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Nu ser man verkligen vad bilder kan ljuga en rakt upp i ansiktet :D Lycka te med lacken Mini och hoppas de löser sej framöver
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Grefven

Post by Grefven »

Drullen wrote:Nu ser man verkligen vad bilder kan ljuga en rakt upp i ansiktet :D Lycka te med lacken Mini och hoppas de löser sej framöver


ja. jag reagerade oxå på att lacken var hemsk. något som gått med underarbetet?
Post Reply