Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Resgard

Post by Resgard »

Storås: Haha det är nog bilden som ljuger :P

Turboa: It was just a purpose from another member, I'm not planing to weld in the M Power on my valvelock.
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Här har ja bytt plåtar på bägge sidorna, var lite mossig så lika bra att byta ut å styva upp lite.
Image

Fan så de ser ut just nu!
Image

Spacklat
Image

Efter ja bytt balkarna fram blir det att få ner bilen på hjul så fort som möjligt, så kan man vara ute å slipa å fara!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Fyfan va förbannad man blir :twisted: Va och pressade i hjullager å naven till fram å bakvagn nyss! Men sen när det var färdig pressat så hade ja skiftat bromssköldarna fel på bärarmarna. :twisted:
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
P3kka

Post by P3kka »

Resgard wrote:Fyfan va förbannad man blir :twisted: Va och pressade i hjullager å naven till fram å bakvagn nyss! Men sen när det var färdig pressat så hade ja skiftat bromssköldarna fel på bärarmarna. :twisted:

Haha jobbigt läge!
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
Cruelty

Post by Cruelty »

nu ska du inte vara så kaxig p3kka :wink: lider med dig rerre;) fast jag har en god nyhet åt dig nu iallfall! har svarvat klart växellådskuddarna nu åt dig motorkuddarna blir klar på lunchrasten :D blev sent igår i garaget, och plus att jag fan i mig glömde och lämna gasen åt dig! :( men jag kommer idag med den eller så kan du väl titta förbi en sväng och snacka lite skit :D
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
P3kka

Post by P3kka »

haha inte e jag kaxig inte, fick lov ett litet skratt för de är verkligen nåt man inte vill råka ut för. Hur löser du problemet med sköldarna då?
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
Resgard

Post by Resgard »

Cruelty wrote:nu ska du inte vara så kaxig p3kka :wink: lider med dig rerre;) fast jag har en god nyhet åt dig nu iallfall! har svarvat klart växellådskuddarna nu åt dig motorkuddarna blir klar på lunchrasten :D blev sent igår i garaget, och plus att jag fan i mig glömde och lämna gasen åt dig! :( men jag kommer idag med den eller så kan du väl titta förbi en sväng och snacka lite skit :D

Låter bra de Danne! Kunde väl ge mig fan på att du glömde :P Men de gör inget, låg i sängen å käkade massa snask å glodde på TV'n igår!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Cruelty

Post by Cruelty »

Resgard wrote:
Cruelty wrote:nu ska du inte vara så kaxig p3kka :wink: lider med dig rerre;) fast jag har en god nyhet åt dig nu iallfall! har svarvat klart växellådskuddarna nu åt dig motorkuddarna blir klar på lunchrasten :D blev sent igår i garaget, och plus att jag fan i mig glömde och lämna gasen åt dig! :( men jag kommer idag med den eller så kan du väl titta förbi en sväng och snacka lite skit :D

Låter bra de Danne! Kunde väl ge mig fan på att du glömde :P Men de gör inget, låg i sängen å käkade massa snask å glodde på TV'n igår!

ahahhaha det gjorde du rätt i mcdonaldsmannen :lol: känns som jag har sjukt många saker i huvudet nu! samt att jag försöker och sluta snusa samtidigt! :? men nu är motorkuddarna klara oxå iallfall!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Resgard

Post by Resgard »

Fint, haha Mcdonaldsmannen :P De blir att beställa hem nya lager från eBay idag/imorn.
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Va ute en stund nu ikväll och kapade av dom krockskadade balkarna, skruvade isär spjällen så ja kan göra rent dem ordentligt, tog bort pinnbultarna på insugssidan av toppen. Hängde även upp bakvagnsbalken, tänkte kolla om man får upp tanken när den sitter där?

Image

Får tacka så mycket Cruelty!
Image

Här sitter sköldarna som dom ska iaf
:P
Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
P3kka

Post by P3kka »

nize benen blev! blir de för supenstration då? :)
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
Resgard

Post by Resgard »

P3kka wrote:nize benen blev! blir de för supenstration då? :)

60/40 väghållningskit.
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
flexbert

Post by flexbert »

Resgard wrote:Hängde även upp bakvagnsbalken, tänkte kolla om man får upp tanken när den sitter där?

Jag bytte tank på min e30 -85a med bakvagn på plats :D
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

flexbert wrote:
Resgard wrote:Hängde även upp bakvagnsbalken, tänkte kolla om man får upp tanken när den sitter där?

Jag bytte tank på min e30 -85a med bakvagn på plats :D

gick bra för mig med :)
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Resgard

Post by Resgard »

Jamen så bra då, då ska det gå iaf :lol:
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Var lite seg i starten när ja kom ut i garaget ikväll, men har iaf fått till ena balken som ska punktas fast imorn.

Image

Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Nu är dom nya balkarna fastpunktade och det såg bra ut när jag händge på allt. Men den vänstra skärmen var krokig, kanten som går mot huven i fram ändan. Tur man har en skrotbil på gården som man kunde ta skärmen från å kolla.

Image

Image

Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Post Reply