Peter´s SFRO E36 Turbo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm
Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha 

Re: Sv: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm
TackCarpeDiem wrote:Grymt jobbat, Peter

Haha !Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha
Btw vill du ha mitt gamla avgassystem kan du få det billigt ,och så är det ju bolt on

- jackdaniels
Fan va fint allt blir
Mattorna du gjort vart ju grymt fina.
Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor
Men de kanske du visste redan 

Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor

Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.
Projekttråden!

"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!

Ja inget är väl bolt on..jackdaniels wrote:Fan va fint allt blirMattorna du gjort vart ju grymt fina.
Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidorMen de kanske du visste redan
Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.
Tack för förvarningen !
- jackdaniels
Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man juTreLingon wrote:Ja inget är väl bolt on..jackdaniels wrote:Fan va fint allt blirMattorna du gjort vart ju grymt fina.
Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidorMen de kanske du visste redan
Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.
Tack för förvarningen !

Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!

"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!

Finns det bra fästpunkter på dom att sätta fast dom med i dörren ?jackdaniels wrote:Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man juTreLingon wrote:Ja inget är väl bolt on..jackdaniels wrote:Fan va fint allt blirMattorna du gjort vart ju grymt fina.
Återstår att se.
Tack för förvarningen !Tänkte mer på passformen runt handtagshålen osv, dom är upptagna förstora på mina dörrsidor. Några mm till nästan en cm glapp runt handtagen på båda dörrsidorna, som exempel.. Sen var det en del filande på andra ställen också såklart, för att få dit dom
Eller är det borra för att få fast dom ?
- Nisse Järnet
Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det? 
Skulle behöva en liknande operation.

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- jackdaniels
TreLingon wrote:Finns det bra fästpunkter på dom att sätta fast dom med i dörren ?jackdaniels wrote:Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man juTreLingon wrote:
Ja inget är väl bolt on..
Återstår att se.
Tack för förvarningen !Tänkte mer på passformen runt handtagshålen osv, dom är upptagna förstora på mina dörrsidor. Några mm till nästan en cm glapp runt handtagen på båda dörrsidorna, som exempel.. Sen var det en del filande på andra ställen också såklart, för att få dit dom
Eller är det borra för att få fast dom ?
Nej finns inget direkt förberett för infästning. Jag borrade rakt genom dörrsida och dörr och skruvade fast dom.
Team ARG
"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!

"Ingen rök utan däck"..
Nuvarande bil:
Projekttråden!

Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det?
Sedan skulle han förklara resten när jag kom upp.
Säkert gett mera kärlek och bytt det som varit dåligt

Återstår att se och priset ingen aning... Säkert gratis

Kan återkomma med pris !
Last edited by TreLingon on 19 Jan 2014, 05:09, edited 1 time in total.
Nej finns inget direkt förberett för infästning. Jag borrade rakt genom dörrsida och dörr och skruvade fast dom.[/quote]
Tack för det !
Tack för det !
Jag hör av mig när jag är hemma från paradiset! Hade helst velat haft rf men du bromsade endå 600whp med ditt så det lär ju iof dugaTreLingon wrote:Haha !Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha
Btw vill du ha mitt gamla avgassystem kan du få det billigt ,och så är det ju bolt on

Keep up the great work som man säger

- Nisse Järnet
Ja det brukar ju vara gratis sånt härTreLingon wrote:Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det?
Kan återkomma med pris !

Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Ja på min tog det stopp för turbon vid 600whp.. Kan ger mera på din... !Orre wrote:Jag hör av mig när jag är hemma från paradiset! Hade helst velat haft rf men du bromsade endå 600whp med ditt så det lär ju iof dugaTreLingon wrote:Haha !Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha
Keep up the great work som man säger
Fixar det !Nisse Järnet wrote:Ja det brukar ju vara gratis sånt härTreLingon wrote:Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det?
Kan återkomma med pris !Haha nej men gör gärna det, tack
Re: Peter´s E36 Turbo
Mera inredningsjobb...
Hatthyllan var sliten och dålig..
Högtalarhålen övertäckt och blev nytt tyg över i samma färg som resten..

Så nu är allt klart...

Det som ser ut att vara knöligt är kablar. + matningen från batteriet. Kablar till soppa pumpar osv.
Ser väl bättre ut i verkligheten. Var tvungen att använda blixt för att det var så mörkt.
Skruvarna till brandväggen ser ut att vara silver men är svarta som materialet igentligen !
Allt ligger verkligen slimmat mot karossen
!!
Så är äntligen klar nu ! Vill bara ha tillbaka buren som blir lackerad i vit för att ser hur bra det blev !
Hej då !
Hatthyllan var sliten och dålig..
Högtalarhålen övertäckt och blev nytt tyg över i samma färg som resten..

Så nu är allt klart...

Det som ser ut att vara knöligt är kablar. + matningen från batteriet. Kablar till soppa pumpar osv.
Ser väl bättre ut i verkligheten. Var tvungen att använda blixt för att det var så mörkt.
Skruvarna till brandväggen ser ut att vara silver men är svarta som materialet igentligen !
Allt ligger verkligen slimmat mot karossen

Så är äntligen klar nu ! Vill bara ha tillbaka buren som blir lackerad i vit för att ser hur bra det blev !
Hej då !