Peter´s SFRO E36 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Orre
Posts: 193
Joined: 22 Mar 2010, 14:37
Location: Stockholm

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by Orre »

Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha :roll:
To much is never enough !

http://www.garaget.org/Orre-Eriksson
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Sv: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

CarpeDiem wrote:Grymt jobbat, Peter :)
Tack :)
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha :roll:
Haha !

Btw vill du ha mitt gamla avgassystem kan du få det billigt ,och så är det ju bolt on :wink:
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by jackdaniels »

Fan va fint allt blir :D Mattorna du gjort vart ju grymt fina.

Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor :D Men de kanske du visste redan 8)
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

jackdaniels wrote:Fan va fint allt blir :D Mattorna du gjort vart ju grymt fina.

Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor :D Men de kanske du visste redan 8)
Ja inget är väl bolt on..

Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.

Tack för förvarningen !
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by jackdaniels »

TreLingon wrote:
jackdaniels wrote:Fan va fint allt blir :D Mattorna du gjort vart ju grymt fina.

Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor :D Men de kanske du visste redan 8)
Ja inget är väl bolt on..

Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.

Tack för förvarningen !
Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man ju :D Tänkte mer på passformen runt handtagshålen osv, dom är upptagna förstora på mina dörrsidor. Några mm till nästan en cm glapp runt handtagen på båda dörrsidorna, som exempel.. Sen var det en del filande på andra ställen också såklart, för att få dit dom :mrgreen:
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

jackdaniels wrote:
TreLingon wrote:
jackdaniels wrote:Fan va fint allt blir :D Mattorna du gjort vart ju grymt fina.

Ang. dörrsidorna: Ser exakt ut som dom jag har, ifrån ACM, fast mina är i glasfiber. Ville bara förvarna att det är verkligen "racefit" på dessa, som dom skriver på sin hemsida. Gör inte mig något alls, dom fyller sin funktion bra och materialet är schysst kvalite, och går ju inte att ha "orginalmodell" om man har bur. Men just passformen är ganska långt ifrån orginaldörrsidor :D Men de kanske du visste redan 8)
Ja inget är väl bolt on..

Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.

Tack för förvarningen !
Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man ju :D Tänkte mer på passformen runt handtagshålen osv, dom är upptagna förstora på mina dörrsidor. Några mm till nästan en cm glapp runt handtagen på båda dörrsidorna, som exempel.. Sen var det en del filande på andra ställen också såklart, för att få dit dom :mrgreen:
Finns det bra fästpunkter på dom att sätta fast dom med i dörren ?
Eller är det borra för att få fast dom ?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by Nisse Järnet »

Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det? :)
Skulle behöva en liknande operation.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
jackdaniels
Posts: 284
Joined: 09 Nov 2011, 22:53
Location: västerås

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by jackdaniels »

TreLingon wrote:
jackdaniels wrote:
TreLingon wrote:
Ja inget är väl bolt on..

Sen vet jag att det är skillnad på glasfiber och kolfiber men gjuts väl säkert i samma form..
Återstår att se.

Tack för förvarningen !
Nej naturligtvis inte bolt on, det fattar man ju :D Tänkte mer på passformen runt handtagshålen osv, dom är upptagna förstora på mina dörrsidor. Några mm till nästan en cm glapp runt handtagen på båda dörrsidorna, som exempel.. Sen var det en del filande på andra ställen också såklart, för att få dit dom :mrgreen:
Finns det bra fästpunkter på dom att sätta fast dom med i dörren ?
Eller är det borra för att få fast dom ?

Nej finns inget direkt förberett för infästning. Jag borrade rakt genom dörrsida och dörr och skruvade fast dom.
Team ARG

"Ingen rök utan däck"..

Nuvarande bil:
E36 Turbo trackday 470 whp@1,2 bar. Helsmidd 3-liters motor under uppbyggnad.

Projekttråden!

Image
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det? :)
Skulle behöva en liknande operation.
Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.

Sedan skulle han förklara resten när jag kom upp.
Säkert gett mera kärlek och bytt det som varit dåligt ;)

Återstår att se och priset ingen aning... Säkert gratis :roll:
Kan återkomma med pris !
Last edited by TreLingon on 19 Jan 2014, 05:09, edited 1 time in total.
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

Nej finns inget direkt förberett för infästning. Jag borrade rakt genom dörrsida och dörr och skruvade fast dom.[/quote]

Tack för det !
User avatar
Orre
Posts: 193
Joined: 22 Mar 2010, 14:37
Location: Stockholm

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by Orre »

TreLingon wrote:
Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha :roll:
Haha !

Btw vill du ha mitt gamla avgassystem kan du få det billigt ,och så är det ju bolt on :wink:
Jag hör av mig när jag är hemma från paradiset! Hade helst velat haft rf men du bromsade endå 600whp med ditt så det lär ju iof duga :roll:

Keep up the great work som man säger :D
To much is never enough !

http://www.garaget.org/Orre-Eriksson
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by Nisse Järnet »

TreLingon wrote:
Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det? :)
Skulle behöva en liknande operation.
Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.

Sedan skulle han förklara resten när jag kom upp.
Säkert gett mera kärlek och bytt det som varit dåligt ;)

Återstår att se och priset ingen aning... Säkert gratis :roll:
Kan återkomma med pris !
Ja det brukar ju vara gratis sånt här :D Haha nej men gör gärna det, tack :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

Orre wrote:
TreLingon wrote:
Orre wrote:Grymt! Nu blir man sugen på att skynda hem och skruva.. fast tror jag sitter kvar i min solstol ett tag till haha :roll:
Haha !

Btw vill du ha mitt gamla avgassystem kan du få det billigt ,och så är det ju bolt on :wink:
Jag hör av mig när jag är hemma från paradiset! Hade helst velat haft rf men du bromsade endå 600whp med ditt så det lär ju iof duga :roll:

Keep up the great work som man säger :D
Ja på min tog det stopp för turbon vid 600whp.. Kan ger mera på din... !
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo 600whp 824nm

Post by TreLingon »

Nisse Järnet wrote:
TreLingon wrote:
Nisse Järnet wrote:Cool, vad gjordes med diffen och vad kostade det? :)
Skulle behöva en liknande operation.
Jarmo byte utv från 3.15 till 2.93.

Sedan skulle han förklara resten när jag kom upp.
Säkert gett mera kärlek och bytt det som varit dåligt ;)

Återstår att se och priset ingen aning... Säkert gratis :roll:
Kan återkomma med pris !
Ja det brukar ju vara gratis sånt här :D Haha nej men gör gärna det, tack :)
Fixar det !
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Re: Peter´s E36 Turbo

Post by TreLingon »

Mera inredningsjobb...

Hatthyllan var sliten och dålig..
Högtalarhålen övertäckt och blev nytt tyg över i samma färg som resten..

Image

Så nu är allt klart...

Image

Det som ser ut att vara knöligt är kablar. + matningen från batteriet. Kablar till soppa pumpar osv.
Ser väl bättre ut i verkligheten. Var tvungen att använda blixt för att det var så mörkt.
Skruvarna till brandväggen ser ut att vara silver men är svarta som materialet igentligen !
Allt ligger verkligen slimmat mot karossen 8) !!

Så är äntligen klar nu ! Vill bara ha tillbaka buren som blir lackerad i vit för att ser hur bra det blev !

Hej då !
CarpeDiem
Posts: 214
Joined: 14 Aug 2012, 21:32

Re: Sv: Peter´s E36 Turbo

Post by CarpeDiem »

Nice work, Peter :)
I live my life a quarter mile at a time
Post Reply