BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Härliga pics.
btw, va tror du att du har i hästväg med det nuvarande laddet?
btw, va tror du att du har i hästväg med det nuvarande laddet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Resan gick bra hem Worre. Var dock sjukt trött.
Som Worre säger strax över 400hk på hjulen trodde den där kalkylatorn, men jag vet inte hur bra den stämmer. Skjuter på på riktigt fint.
Ang. grepp i starten så var det ju faktiskt det som jag saknade. Hade jag fått ned min 60-fot lite mera hade jag fan kört den där 10:an, speciellt då vi tunade och hittade mer pulver natten mot Söndagen.
Slutfarterna ökade dock inte på Söndag eftersom att värmen var total.
Tidkort från 11 sec repan.
Som Worre säger strax över 400hk på hjulen trodde den där kalkylatorn, men jag vet inte hur bra den stämmer. Skjuter på på riktigt fint.
Ang. grepp i starten så var det ju faktiskt det som jag saknade. Hade jag fått ned min 60-fot lite mera hade jag fan kört den där 10:an, speciellt då vi tunade och hittade mer pulver natten mot Söndagen.
Slutfarterna ökade dock inte på Söndag eftersom att värmen var total.
Tidkort från 11 sec repan.
Grattis till låga 11:an och personbästa!
Snart sitter tian där också , bara du får ner 60foten!
Kul att det betalar sig tillbaks i bra tider efter sommarens insats (tok meckande).
BTW: Skit fina bilder. Så ska ett par bakdäck behandlas
Snart sitter tian där också , bara du får ner 60foten!
Kul att det betalar sig tillbaks i bra tider efter sommarens insats (tok meckande).
BTW: Skit fina bilder. Så ska ett par bakdäck behandlas
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Tack Mirre!
Det var lite overkligt då 2:a repan ut blev en blank 11:a , nästan så jag ville rycka slangen på WG'n och snyta en 10:a.
Blir en liten update på bilen i vinter så jag får på några vettiga däck, sedan lite mods för att kunna åka HotStreet eller någon annan frän klass.
Blir ett till event det är BlackRace Åmsele, tror det blir slirigt men brukar vara kul det med
Det var lite overkligt då 2:a repan ut blev en blank 11:a , nästan så jag ville rycka slangen på WG'n och snyta en 10:a.
Blir en liten update på bilen i vinter så jag får på några vettiga däck, sedan lite mods för att kunna åka HotStreet eller någon annan frän klass.
Blir ett till event det är BlackRace Åmsele, tror det blir slirigt men brukar vara kul det med
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Den har ju funkat, har ju misshandlat skit mycket i sommar om man gämför.
Jag vet inte vad som är fel, men något gav upp i Piteå. Snöt några vändor på gatan idag dock med några polare. Fan så hårt den går, man har tid att tänka på sådant då man är ute och blåser på highwayen.
Man kan inte begära så mycket av orginal kolvar och stakar, så lite får man räkna med. Dock beror detta felet på något annat. Mina kolvar kan ju ha varit sämst, för mycket ring gap, illa mappad ( vet att den inte är det ) eller så är jag sämst.
Nu får jag då en tidig start med ombyggnationerna av bilen.
Jag vet inte vad som är fel, men något gav upp i Piteå. Snöt några vändor på gatan idag dock med några polare. Fan så hårt den går, man har tid att tänka på sådant då man är ute och blåser på highwayen.
Man kan inte begära så mycket av orginal kolvar och stakar, så lite får man räkna med. Dock beror detta felet på något annat. Mina kolvar kan ju ha varit sämst, för mycket ring gap, illa mappad ( vet att den inte är det ) eller så är jag sämst.
Nu får jag då en tidig start med ombyggnationerna av bilen.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Gammle M20in ska få slita ett bra tag till innan jag blir less.
Problemet med övertrycker är riktigt skumt och drygt. Men det funkar fint att bara skita i det och snyta. Man får öppna locket och pysa lite tryck då och då.
Det som händer med bilen vet jag inte riktigt ännu.
Det som jag vet är:
Rostlagning ( igen, där jag gav upp sist ungefär )
Bågen ska in
Bredda röven på na
Ny lack
10.5" M/T däck
Bakvagn, det är här det är osäkert ännu finns ett alternativ kanske två om jag har tur.
535 diff med PPF axlar är alternativ, har jag tur blir det M5 diff på spec. bakvagns brygga, M5 bärarmar fullt justerbara, sviktsåls axlar.
Men allt är bara i teorin ännu. Ska väll kasta ur motorn imrogon kanske. Börja lite smått. Orkar dock inte riva skiten.
Problemet med övertrycker är riktigt skumt och drygt. Men det funkar fint att bara skita i det och snyta. Man får öppna locket och pysa lite tryck då och då.
Det som händer med bilen vet jag inte riktigt ännu.
Det som jag vet är:
Rostlagning ( igen, där jag gav upp sist ungefär )
Bågen ska in
Bredda röven på na
Ny lack
10.5" M/T däck
Bakvagn, det är här det är osäkert ännu finns ett alternativ kanske två om jag har tur.
535 diff med PPF axlar är alternativ, har jag tur blir det M5 diff på spec. bakvagns brygga, M5 bärarmar fullt justerbara, sviktsåls axlar.
Men allt är bara i teorin ännu. Ska väll kasta ur motorn imrogon kanske. Börja lite smått. Orkar dock inte riva skiten.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
sugit med micke syndrom, sånt suger :S har iaf fått igång bumsan me besiktningsmotor nu, rymde inte avgassystemet i bilen, så det ska på idag. blev typ döv då jag körde från hemmings. har inte hunnit riva min motor och inspektera än, kanske blir i helgen om man får nå ryck.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping