BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Härliga pics.


btw, va tror du att du har i hästväg med det nuvarande laddet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

gjorde bara en snabb kalkyl som inte är så exakt. tror den uppgav strax över 400på hjulen. men är ju inte riktigt 100
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Resan gick bra hem Worre. Var dock sjukt trött.

Som Worre säger strax över 400hk på hjulen trodde den där kalkylatorn, men jag vet inte hur bra den stämmer. Skjuter på på riktigt fint.

Ang. grepp i starten så var det ju faktiskt det som jag saknade. Hade jag fått ned min 60-fot lite mera hade jag fan kört den där 10:an, speciellt då vi tunade och hittade mer pulver natten mot Söndagen.

Slutfarterna ökade dock inte på Söndag eftersom att värmen var total.

Image

Tidkort från 11 sec repan.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Grattis till låga 11:an och personbästa!
Snart sitter tian där också , bara du får ner 60foten! :D
Kul att det betalar sig tillbaks i bra tider efter sommarens insats (tok meckande).
BTW: Skit fina bilder. Så ska ett par bakdäck behandlas :D
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Tack Mirre!

Det var lite overkligt då 2:a repan ut blev en blank 11:a , nästan så jag ville rycka slangen på WG'n och snyta en 10:a.

Blir en liten update på bilen i vinter så jag får på några vettiga däck, sedan lite mods för att kunna åka HotStreet eller någon annan frän klass.

Blir ett till event det är BlackRace Åmsele, tror det blir slirigt men brukar vara kul det med :)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Fan vad skönt det måste kännas efter allt strul! Närmre en 10a går väl knappast att komma :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jag kommer nog aldrig så nära en 10:a igen.

Hoppas på pricka 10.an nästa gång :D
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Hallå!

Jag tror att det blir nog inget Åmsele!

Sista reporna i Piteå måste ha tagit emot, hon trycker olja från röret som går mellan topp och block, samt puffar ur vevhusventen samt då man lyfter på oljestickan.

Micke syndrom även kallat. En chansning är ju att någon kolv kastat in handuken.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

det låter jävligt tråkit :roll:
fyfan vad tråkit å lägga ner så mkt tid på en motor å sen funkar det ändå inte....
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Den har ju funkat, har ju misshandlat skit mycket i sommar om man gämför.

Jag vet inte vad som är fel, men något gav upp i Piteå. Snöt några vändor på gatan idag dock med några polare. Fan så hårt den går, man har tid att tänka på sådant då man är ute och blåser på highwayen.

Man kan inte begära så mycket av orginal kolvar och stakar, så lite får man räkna med. Dock beror detta felet på något annat. Mina kolvar kan ju ha varit sämst, för mycket ring gap, illa mappad ( vet att den inte är det ) eller så är jag sämst.

Nu får jag då en tidig start med ombyggnationerna av bilen.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

joo de är iof sant att orig. kolvar m.m. är inte att lita på men jag tänker på ditt problem med övertryck osv...

men de e ju gött att du fått snötit några vändor iaf :P

annars hade de ju vart katastrof :wink:

vad händer med bygget nu då?

byta motor?
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Gammle M20in ska få slita ett bra tag till innan jag blir less.


Problemet med övertrycker är riktigt skumt och drygt. Men det funkar fint att bara skita i det och snyta. Man får öppna locket och pysa lite tryck då och då.

Det som händer med bilen vet jag inte riktigt ännu.

Det som jag vet är:

Rostlagning ( igen, där jag gav upp sist ungefär )
Bågen ska in
Bredda röven på na
Ny lack
10.5" M/T däck

Bakvagn, det är här det är osäkert ännu finns ett alternativ kanske två om jag har tur.

535 diff med PPF axlar är alternativ, har jag tur blir det M5 diff på spec. bakvagns brygga, M5 bärarmar fullt justerbara, sviktsåls axlar.

Men allt är bara i teorin ännu. Ska väll kasta ur motorn imrogon kanske. Börja lite smått. Orkar dock inte riva skiten.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

finns det inte kylarlock som har ventil som öppnar vid rätt tryck?
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jorå, min öppnar vid rätt tryck. Iofs lite högt kanske. Men det är inte så fränt att snyta omrking med ett lock som låter lika ofta som dumpen :)
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

det kanske blir den nya trenden :wink:
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

sugit med micke syndrom, sånt suger :S har iaf fått igång bumsan me besiktningsmotor nu, rymde inte avgassystemet i bilen, så det ska på idag. blev typ döv då jag körde från hemmings. har inte hunnit riva min motor och inspektera än, kanske blir i helgen om man får nå ryck.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Säg inte att du ska bygga om med m5 bakvagnsbrygga?
Gissa vad jag slängde igår då, en komplett m5 bakvagnsbrygga som jag tagit nav och klump ifrån.
/Per
a.k.a. Jevlar
Post Reply