Page 27 of 202
Posted: 05 Jun 2008, 11:47
by Bmwandreas
Svea brukar ta 6-7000kr för att fixa en kardan som passar.
Posted: 05 Jun 2008, 14:21
by JimmyA
ska kolla i garaget om jag har ett m50 hjul, men har för mig att jag sålde iväg det ihop med motorn tyvärr. men det finns möjlighet att det ligger kvar i nåt skåp ska kolla...
Posted: 06 Jun 2008, 01:03
by JimmyA
var tyvärr ett m20 hjul jag hade kvar liggandes
Posted: 06 Jun 2008, 09:01
by r.ivars
drar en liten update efter gårdagen i trådfan också =)
blev nyss väckt på ett oväntat sätt =) Telefonen ringer: Yrvaken som jag är så förstår jag inte vem eller vad som vills. Men sen frågar personen i luren om jag behöver en trigger =) Svarar att jo det gör jag =) har fått låna ett nu av grabbarana i e-tuna, (tack axel för snuskigt snabb leverans) =) Men sen slutar det med att han håller på att röjer hemma i garaget och ville ge mig ett komplett motorblock och lite annat som överlevt hans förra turbo motor =) HAHA, överdrivet schysst och bra =)
Nu kan jag spränga ett block åt helvete i sommar utan att behöva jaga nytt sån ti högsäsong, kanske blir pyramidringning då också?! Om det händer nåt dvs =)
Med en till trigger kanske jag kan lösa gårdagens problem också..
Såhär ligger det till med uppstarten
film:
http://ivars.whost.se/E30/VA6-KPL/MVI_4665.AVI
högerklicka och spara som
Nyss bytt trigger till en orginal som jag lånat av axel e-town. 60-2 hjul altså, 2 kuggar veck där VR givaren (orginal) räknar tänder ifrån och tänder på en m20 på kugg 5-25-45 men det verkar fan inte va lika på m50 så mappen ifrån karel fungerade ju åt helvete,
Grillade väl upp jockes pjuck med avgasknall, pizzas och bayrich's öron och bilens gamla rostskyddsmassa som hittils envisats med att vara kvar... Med blå blist rakt ner ifrån DP
Haha skpaliga tryckvågor!!
Iallafall, jocke höll på med massa fräna mattematiska uträkningar och fick fram 14-34-54 och triggerangel på 79+22 eller nåt sånt =)
Då eldar aset igång utan att skjuta allt för mycket, men den är fortfarande retarded.. Så nu när man får 2 lösa hjul kan man jämföra när mitt 3 piggars autronoic hjul...
Där tänder det på varje pigg jävel (3 piggars hjule), men på en 4a har man inte dom med lika dant avstånd imellan vilket man har på en 6a.. Dvs megasquirt kan inte fatta vart den har ettan utan en till 1 signal ifrån typ kamgivaren.. Men det går itne att kopppla på...
Där har vi problem
resten verkar lira fint inför prvokörning... Blir väl mer mos i garageti
synd på det fina vädret bara, blir så jävla lökigt!
en till teststart
http://ivars.whost.se/E30/VA6-KPL/MVI_4667.AVI
högerklicka och spara som
laddning och resten av elen verkar jag otroligt nog fått rätt, och det är helt jävla galet konstigt
eftersom jag inte har något körkort och haft flytet med mig så jag har 3 PUNKTERADE JÄVLA HOJJAR I FÖRRÅDET HÄR så nu väntar jag på hur jag ska ta mig till garaget och sen möta upp kungen som ger mig lite bra att ha grejer
Posted: 06 Jun 2008, 10:09
by r.ivars
YES =)
tack till johankihl som fixade den här länken
http://www.blowneuroz.com/forum/showthread.php?t=14
Posted: 07 Jun 2008, 10:11
by r.ivars
började med att fixa till gårdagens långinlägg, man fattade ju itne ett jota.. hade glömt några "keywords" =)
dagens update: (gårdagens)
gått lite framåt..
Efter lite gnistkoll, vilka som skjuter samtidigt och vilka som skjuter först osv... Vi hittade att 24 sköt före 36 och 15... När 15 ska skjuta först och sen 36, 24... Så vi bytte plats men ingen success direkt, lite bättre vart det.. Men triggierangeln går inte att justera alls, så nåt knas måste det vara med kuggarna den räknar på så det inte går att justera..
Dagen fortsatte i felsökning och testning.. fick hjälp av youask också efter cupen, vi fick väl lite det så den levde en stund men sen dog, och där tar vi vid... Största slutsatsen är att nåt stått fel med kuggarna iallafall... Så man kanske ska ändra tillbaks så den skjuter som 24, 36, 15 och sen blippa in OT då istället, för jag tror inte att jag suttit IGN 1 på IGN 3...
Nu är det lite invecklat igen..
Enklare grejer att förstå är att jag tog en paus i uppstarten och luftade bromsarna.. och mitt pedalställ SUGER.. Får se om det blir nån ordning på det när man hookar på bakbromsarna också, kanske får svarva nån till upphängning.. men nu känns det bara RAPPLIGT...
Får se om man får någ nya fräna idéer idag då..
Posted: 07 Jun 2008, 18:59
by r.ivars
white trash is alive
http://www.youtube.com/watch?v=oUUcXu6EV-M
nu triggar den väl hyfsat rätt iallafall.. Svinlåg tändning och för mycket soppa gör ju itne att gassvaret blir det bästa =)
Bara fortsätta ställa in allt imorn och sen byta olja och testa lite gata =)
Är iofs lite fixa med bromsar och chassie innan man kan dra en testrepa.. men jag har ju hela helgen på mig...
Posted: 07 Jun 2008, 20:07
by johankihl
Vad var det största problemet?
Posted: 08 Jun 2008, 09:56
by Chrille
Gött att den går nu ialla fall... Grym gasrespons
Posted: 08 Jun 2008, 11:07
by r.ivars
ändrade triggerangle till 60
Cranking time menyn till time based <------------- hade triggerreturn
cranking advance: 10
hold ignition: 1
Posted: 09 Jun 2008, 23:49
by r.ivars
ikväll började jag direkt efter jobbet vid 6, emme kikade förbi och hjälpte till med sin brakade rygg =)
jag började med 3 saker samtidigt (stiss): Styrstag, Växellådsoljebyte, Difffäste bak.
Nytt styrstag då det gamla var lite risigt (allt annat är ju nytt och fräsht). . . Diffästet blir stumt, då resten av bakvagnen är stum typ... FÖrutom sviktaxlarna =)
Sen vart det ifyllning av en svetsmiss i buren, det SÖG, turligt nog kom larsson och hjälpte till lite med svetsen när jag lackade ur och svor på finska.
klart ikväll
DIFFÄSTE
EXPANSIONSKÄRLSFÄSTE
VÄXELLÅDSOLJA
BURFIX
BREDBANDSLAMBDA IKOPPLAD
KYLSLANGAR PÅ IGEN
STYRSTAG BYTT + ögonjusterade
OLJELÄCK TÄTATDE (förhoppnigsvis)
BAKBROMSAR LUFTADE (inte helt på ena sidan, av nippel)
BROMSKONTAKTS STAG JUSTERAT
more to come, men det ser tajt ut...
Posted: 11 Jun 2008, 00:11
by r.ivars
diffäste helt klart
kylarläckage fixat (blindhål i blocket)
hjulvinklar någorlunda jsuterade
koppling injusterad
emme fixade launchknapp + hookade upp bb lambdan med 12v
provkörning klar (koppling och bromsar fungerar)..
Problemet som kvarstår är att den håller på att skjuta och småbluddra lite, men mapen suger ju hästarsle så det kanske får till det en del när man får ordning på det.. Men den känns lite väl orolig...
Tändstift byttes också.. BCPR7ES med 0.5 gnistgap.
Posted: 11 Jun 2008, 14:58
by Bäckström
Hoppas du får en tid hos VM snart nu då.. så vi får se vart de slutar =)
Lycka till i alla fall..
mvh erik
Posted: 12 Jun 2008, 00:27
by Karel021
provstart med nya maskin..
måste dock ändra mer i sprutet.
spara som :
http://karel.whost.se/blandat/bmwturbo/film/provstart.AVI
Posted: 12 Jun 2008, 08:16
by Chrille
Va fan då.. jag som satt och höll andan för ingenting...
Men riktigt nära var det...
Ska bli kul o få se den stånka igång ordentligt.
Jobba på!
Imponerande bygge det här..
Posted: 12 Jun 2008, 17:47
by shomakie
Jäklar vad snygg den har blivit me dem nya fälgarna =)
Posted: 12 Jun 2008, 19:49
by r.ivars
sådär, drar gårdagens update först:
tätar om oljeslangen och oljereturen..
svart silicon mellan skarverna.. GUCKA!!
the team , the friends, my kings.
jacke var duktig på att köra skrothögen när den misstände och håll på..
fick soppatorsk mitt i en korsning på väg till verkstan..
fordonsspecialisten VÄSTERÅS
kong jacke
stekar robban
jag körde 2 meter upp mek... nolla kammar och täta om ventilkåpa, och efterdra toppen
this is how we do it
10.5" mackorna börnade upp på liften
silicona lite grejer med spjället
ur med uppstartsoljan
i med ny som skulle vara i i ca 15 minuters körning...
raka rör, finns en risk att det tillkommer en grov dämpare
är det fräshaste verkstan i stan så är det
DAG VM PERFORMANCE
07:30
inga hjul? NEJ thomson rackarna behöver mindre et på fälgar för att inte stå på skärmarna när den är nersänkt...
i me givare
2056015 får duga sålänge
väl när vi började köra så tog några bultar till drivknutarna i fjädern.. KUL... Ner och vända, tack och lov räckte det.. .Men sen tog nåt mer i lät som FAN, så ner med skiva och så vidare på höger sida, fann att bromsskölden låg och nötte mot skivan.. enkelt fel.. nice.. ihop igen..
sen visade inte oljetrycket något vidare..
jocke tyckte vi skulle testa en 20/50 och inte oljan jag tänkt ha under mappningen att sprita ner... köra i 10/60 efter var tanken... men så vart det och oljetryck fanns!!! YES..
Men lyckan än en gång var kortvarig... Aset spängde en kylslang där det var som väst att komma åt, bakom mot torpeden..
sen rullade det på lagom...
de här sifforna är på 1.1 i ladd...
hjulhästar...
ser rätt trivsamt ut..
min nya sponsor.. SÅ NICE
hjulhästar..
fylle rpå med lite filmer efter maten som min kvinna lagat att fira med
happpy tiiiiiiiiiiiiiiiimes
MVH 750 HK BMW TURBO