Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Här är en liten film när jag buööörnar lite.

http://www.youtube.com/watch?v=GCZK22refa4

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Snap3
Posts: 402
Joined: 03 Sep 2006, 18:39

Post by Snap3 »

kul för dig Pelko! :)
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

när kom du till br? ,rätt sent eller för jag tror aldrig jag såg dig köra

jo det gick väl bra förutom att det va tredje lådraset nu :(
tids mässigt va det rätt kasst men slutfarten e jag nöjd med
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Vi va klara med mappningen ca 18.00 så vi va där någonstans runt 18.30 - 18.45 skulle ja tro.

Jag körde 10 repor, sen såg jag er åka iväg med bilen på kärra.

Vad hade du som högsta slutfart?

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

aha ok, första repan registrerades inte men på andra repan innan vxl raset så hade jag 158km/h med super kass 60fot på 2.2

kom iväg fint på sista repan men tvåans vxl ville inte vara med å leka längre tyvärr :evil:
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Hittade ett par till bilder på lite rök:

Image

Image

Image

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Lite bilder från idag. Kommer en film senare också. Den ritar på båda ;)

Image

Den skadade fronten till vänster i bild samt saknaden av IS-läppen är ett resultat utav driftande i en busshållplats ;)
Image

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Idag tog två bakdäck slut. Kameran och datorn vill fan inte para ihop sig så ska se när jag får in filmen.

Två bilder en polare tog kan jag bjuda på sålänge.

Image

Image[/

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Lite mer gasande:
http://www.youtube.com/watch?v=GNpcCt_hHwg

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Satan va du tuktar den :)

Vad har du lagt varvstoppet på för varv och vad har du för hastighet på mätaren när varvstoppet slår i på femman?

Uväxlingen känns ju riktigt låg, Busigt som fan...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Man måste få valuta för vinterns alla timmar :D

Varvstoppet ligger nu på 6500 rpm, men vi har lekt lite med det mellan 6500-7000rpm.

Jag har ingen hastighetsmätare men jag gled ifrån polaren lite då vi pressade i en lång uppförsbacke. Jag hade nästan varvstopp på femman efter ca 1500m uppför, då hade han 190 på mätaren. Han har en 330 E46.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Idag testade jag att svänga lite med bilen och den ligger rätt gött på vägen men den är nog aningen för lätt för den överstyr bara genom att jag svänger igenom vissa skarpa kurvor, behöver inte ge gas för att baken ska komma.

För övrigt har den fungerat kanon. Den har totalt sett gått många minuter på varvstopp men inget har havrerat än. Jag har svinkört varje gång jag har varit ute med den men den håller, jag klagar inte.

Vi ska justera insugskammen, koppla in spikutrustning och börja gå på tändningen lite mer, samt magra den lite, sedan lär den gå lite finare. Under 9.3 vill jag köra på 201m iallafall.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Snart har du tröttnat på effekten och kommer vilja montera turbo :twisted:
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Snart?

Idag kännde jag att det bara var jobbigt att vänta tills man fick växla ;)

Jag vill ha pulver så den blir okontrollerbar på gata :D

Mohaha...

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Nice :)

Låg utväxling i klumpen eller?
Knega ihop lite flis så vi får se laddtryck också :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

1:1 på femman och 4.10 i klumpen :D

Jo det blir en E30 touring kaross som ska lackas alpinvit, sedan M50 maskinen och turbo. :D

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Bilen håller än.

Igår var vi ute och gasade motorväg och varvstoppet på femman slår in ganska fort, med ett varvstopp på 6500rpm så gjorde den ca 175km/h. Med varvstoppet på 7000rpm var vi uppe i ca 190km/h.

Den går identiskt med min polares 330 E46, vi får se på nästa Blackrace vad han får för tider. Men det är iallafall en referens hur den går.

Vi var även och körde inne i Göteborgs centrum inatt, skrämde slag på folket :D

Jag ska köra lite nattrace och 1-2 Blackrace till, sedan ska jag ta ur motor, låda, kardan och allt annat som jag ska spara. Sedan säljer/skrotar jag karossen inför min nya E30 kaross. Så den rullar kanske en månad till.

Det blir inte så mycket köra iår men nu har jag sett att allt funkar och jag har lärt mig massor. Så nästa bil ska (hoppas jag) stå klar i februari-mars så man kan börja piska så fort tjejerna börjar gå med kjol utomhus.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Post Reply