Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Vi va klara med mappningen ca 18.00 så vi va där någonstans runt 18.30 - 18.45 skulle ja tro.
Jag körde 10 repor, sen såg jag er åka iväg med bilen på kärra.
Vad hade du som högsta slutfart?
Mvh Mathias
Jag körde 10 repor, sen såg jag er åka iväg med bilen på kärra.
Vad hade du som högsta slutfart?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Lite bilder från idag. Kommer en film senare också. Den ritar på båda
Den skadade fronten till vänster i bild samt saknaden av IS-läppen är ett resultat utav driftande i en busshållplats
Mvh Mathias
Den skadade fronten till vänster i bild samt saknaden av IS-läppen är ett resultat utav driftande i en busshållplats
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Idag tog två bakdäck slut. Kameran och datorn vill fan inte para ihop sig så ska se när jag får in filmen.
Två bilder en polare tog kan jag bjuda på sålänge.
[/
Mvh Mathias
Två bilder en polare tog kan jag bjuda på sålänge.
[/
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Satan va du tuktar den
Vad har du lagt varvstoppet på för varv och vad har du för hastighet på mätaren när varvstoppet slår i på femman?
Uväxlingen känns ju riktigt låg, Busigt som fan...
Vad har du lagt varvstoppet på för varv och vad har du för hastighet på mätaren när varvstoppet slår i på femman?
Uväxlingen känns ju riktigt låg, Busigt som fan...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Man måste få valuta för vinterns alla timmar
Varvstoppet ligger nu på 6500 rpm, men vi har lekt lite med det mellan 6500-7000rpm.
Jag har ingen hastighetsmätare men jag gled ifrån polaren lite då vi pressade i en lång uppförsbacke. Jag hade nästan varvstopp på femman efter ca 1500m uppför, då hade han 190 på mätaren. Han har en 330 E46.
Mvh Mathias
Varvstoppet ligger nu på 6500 rpm, men vi har lekt lite med det mellan 6500-7000rpm.
Jag har ingen hastighetsmätare men jag gled ifrån polaren lite då vi pressade i en lång uppförsbacke. Jag hade nästan varvstopp på femman efter ca 1500m uppför, då hade han 190 på mätaren. Han har en 330 E46.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Idag testade jag att svänga lite med bilen och den ligger rätt gött på vägen men den är nog aningen för lätt för den överstyr bara genom att jag svänger igenom vissa skarpa kurvor, behöver inte ge gas för att baken ska komma.
För övrigt har den fungerat kanon. Den har totalt sett gått många minuter på varvstopp men inget har havrerat än. Jag har svinkört varje gång jag har varit ute med den men den håller, jag klagar inte.
Vi ska justera insugskammen, koppla in spikutrustning och börja gå på tändningen lite mer, samt magra den lite, sedan lär den gå lite finare. Under 9.3 vill jag köra på 201m iallafall.
Mvh Mathias
För övrigt har den fungerat kanon. Den har totalt sett gått många minuter på varvstopp men inget har havrerat än. Jag har svinkört varje gång jag har varit ute med den men den håller, jag klagar inte.
Vi ska justera insugskammen, koppla in spikutrustning och börja gå på tändningen lite mer, samt magra den lite, sedan lär den gå lite finare. Under 9.3 vill jag köra på 201m iallafall.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Snart?
Idag kännde jag att det bara var jobbigt att vänta tills man fick växla
Jag vill ha pulver så den blir okontrollerbar på gata
Mohaha...
Mvh Mathias
Idag kännde jag att det bara var jobbigt att vänta tills man fick växla
Jag vill ha pulver så den blir okontrollerbar på gata
Mohaha...
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Nice
Låg utväxling i klumpen eller?
Knega ihop lite flis så vi får se laddtryck också
Låg utväxling i klumpen eller?
Knega ihop lite flis så vi får se laddtryck också
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
1:1 på femman och 4.10 i klumpen
Jo det blir en E30 touring kaross som ska lackas alpinvit, sedan M50 maskinen och turbo.
Mvh Mathias
Jo det blir en E30 touring kaross som ska lackas alpinvit, sedan M50 maskinen och turbo.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bilen håller än.
Igår var vi ute och gasade motorväg och varvstoppet på femman slår in ganska fort, med ett varvstopp på 6500rpm så gjorde den ca 175km/h. Med varvstoppet på 7000rpm var vi uppe i ca 190km/h.
Den går identiskt med min polares 330 E46, vi får se på nästa Blackrace vad han får för tider. Men det är iallafall en referens hur den går.
Vi var även och körde inne i Göteborgs centrum inatt, skrämde slag på folket
Jag ska köra lite nattrace och 1-2 Blackrace till, sedan ska jag ta ur motor, låda, kardan och allt annat som jag ska spara. Sedan säljer/skrotar jag karossen inför min nya E30 kaross. Så den rullar kanske en månad till.
Det blir inte så mycket köra iår men nu har jag sett att allt funkar och jag har lärt mig massor. Så nästa bil ska (hoppas jag) stå klar i februari-mars så man kan börja piska så fort tjejerna börjar gå med kjol utomhus.
Mvh Mathias
Igår var vi ute och gasade motorväg och varvstoppet på femman slår in ganska fort, med ett varvstopp på 6500rpm så gjorde den ca 175km/h. Med varvstoppet på 7000rpm var vi uppe i ca 190km/h.
Den går identiskt med min polares 330 E46, vi får se på nästa Blackrace vad han får för tider. Men det är iallafall en referens hur den går.
Vi var även och körde inne i Göteborgs centrum inatt, skrämde slag på folket
Jag ska köra lite nattrace och 1-2 Blackrace till, sedan ska jag ta ur motor, låda, kardan och allt annat som jag ska spara. Sedan säljer/skrotar jag karossen inför min nya E30 kaross. Så den rullar kanske en månad till.
Det blir inte så mycket köra iår men nu har jag sett att allt funkar och jag har lärt mig massor. Så nästa bil ska (hoppas jag) stå klar i februari-mars så man kan börja piska så fort tjejerna börjar gå med kjol utomhus.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com