Nu har det mesta praktiska löst sig runt motorhistorien, fått i en MOMO-stol och e39 stol på passagerarsidan.
VEMSet lirar fint och helt klart bästa valet under byggets gång att välja bort MS, det var svårjobbat och inte alls lika trevligt, rekomenderar det inte alls om man inte är intresserad av de sättet att jobba på för det är inte plugg and play precis utan får offtas byggas om och anpassas.
Varit ute och mappat själv senast idag och den går riktigt fint, lagt laddet på 0.6 till att börja med men målet är att köra så långt 044an räcker, kan tänka mig ca1.2bar.
Det va precis det här som var tanken när projektet inleddes vintern -08-09 att få jävlas och lära sig av misstag(dock varit lite väl mkt tråkigt krångel) sen lära sig vad en trimmad motor villa ha, sen framförallt motorstyrningen som jag var helt bakom flötet med innan har gett resultat under tidens gång men fortfarande mkt att lära.
Ska ta hjälp av en vän som kan det där säkrare med mappning när jag ska kliva på mer ladd, förhoppningsvis under kommande vecka.
Det som kvarstår i år är att få till mappningen riktigt, snygga till några enstaka kablar, lacka och skaffa däck till dom fälgarna som ska sitta på bilen och avsluta med en polering.
Under vintern blir det lite roligare förändringar som gör bilen mer användbar, tanken är en till 044 pump så planerade effekten kan uppnås, om ekonomin ser bra ut så plockar jag ner motorn och stoppar i stabilare delar, var mest ett prov nu med 2.7L. sen en balansering på det. Sen få dit en bakvagn från m535 plus hydralisk handbroms för användningsområdet är tänk framförallt att ta sig en bit i drifting men även åka bana.. Hoppas att projektet har varit roligt att följa för någon här på forat iaf, inte hänt så mkt på sista tiden dock. Ska bjuda på lite bilder och film framöver bara jag kirrat de förbinämnda

Tack för mig tills vidare