Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bilen ville inte starta som jag tidigare har nämnt. Vi kikade på bilen under dagen och kom fram till att ett tändsteg inte ville bara med i leken längre, så vi bytte lite utgångar samt rengjorde stiften efter en stor dusch soppa. Sedan hoppade den igång.
Vi började även mappa den på gatan utanför garaget. Mörkt, regnigt (inga torkare) och allmänt vått då bilen läcker som ett såll. Efter 15 min knappande fick vi den att gå hyffsat, dock kör vi med moppetändning (läs ej manlig tändning) så frågan är om maskin ens lämnar så mycket som den gör med org sprut. Men jag ska först se till så att allt lirar och funkar till 100% innan vi skottar motorn.
Jag ska fixa lite småskit under dagen och om allt vill lira och funkar på kvällen så ska jag köra 201m på Bananpiren i Göteborg, vill väldigt gärna köra.
Ikväll skjöt vi en kylarslang också, måste lufta lite mer
En kass mobilfilm kommer senare inatt.
Bilder:
Hejdå kylarslang.
Mvh Mathias
Vi började även mappa den på gatan utanför garaget. Mörkt, regnigt (inga torkare) och allmänt vått då bilen läcker som ett såll. Efter 15 min knappande fick vi den att gå hyffsat, dock kör vi med moppetändning (läs ej manlig tändning) så frågan är om maskin ens lämnar så mycket som den gör med org sprut. Men jag ska först se till så att allt lirar och funkar till 100% innan vi skottar motorn.
Jag ska fixa lite småskit under dagen och om allt vill lira och funkar på kvällen så ska jag köra 201m på Bananpiren i Göteborg, vill väldigt gärna köra.
Ikväll skjöt vi en kylarslang också, måste lufta lite mer
En kass mobilfilm kommer senare inatt.
Bilder:
Hejdå kylarslang.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Här kommer lite film. Mobilkamera och mörkt = mindre bra.
Men man hör lite från motorn iallafall, "börnisen" är på tvåan
Kommer mer film om den håller till imorgon.
http://www.youtube.com/watch?v=uwgBWGKWmMQ
Mvh Mathias
Men man hör lite från motorn iallafall, "börnisen" är på tvåan
Kommer mer film om den håller till imorgon.
http://www.youtube.com/watch?v=uwgBWGKWmMQ
Mvh Mathias
Sådär ja.. nu hittade han rätt pedal
Låter ju riktigt fint. Verkar gå bra.. Tändingen låter ju rätt vass ändå?
Låter ju riktigt fint. Verkar gå bra.. Tändingen låter ju rätt vass ändå?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Hehe japp
Den rör på sig men jag såg fan inget igår då det var så mörkt + inga torkare.
Nu är den skattad och försäkrad, ska åka och göra det sista nu sedan tanka och elda gummi.
Mvh Mathias
Den rör på sig men jag såg fan inget igår då det var så mörkt + inga torkare.
Nu är den skattad och försäkrad, ska åka och göra det sista nu sedan tanka och elda gummi.
Mvh Mathias
Tack!
Har aldrig snackat med dom så jag kan inte påstå att jag händer med dom
Kommer en uppdatering senare.
Mvh Mathias
Har aldrig snackat med dom så jag kan inte påstå att jag händer med dom
Kommer en uppdatering senare.
Mvh Mathias
Sådär.
Steg upp tidigt i morse och började skruva klart det som återstod. Efter att ha löst massa tråkiga problem som tex för hög värme så var allt klart för att åka till Bananpiren för att köra årets första Blackrace i Göteborg. Det var premiär för både mig och bilen
Vi mappade "klart" den ca 1h innan racet började, så jag hade inte testat och köra bilen något nämnvärt innan vi drog ut till Bananpiren.
Väl på plats så kändes det bra, sålänge bilen höll ihop skulle jag vara nöjd. Efter ca 5 repor uppstod lite missljud och skit i bakvagnen så vi började leta vad det kunde vara, men efter att kollat det viktiga så fortsatte jag att köra. Ska kolla imorgon vad det kan vara.
Men allt gick bra och det var verkligen skitkul! Bilen går helt okej men som det heter, mycket vill ha mer. Den rör på sig och är rolig som fan att köra, idag testades rakt-fram egenskaperna, imorgon ska det sladdas.
Jag hade ingen varvräknare inkopplad så det var bara att växla när varvstoppet smattrade, det återstår lite eljobb så blinkers fungerar korrekt och så innan man kan köra helt "lagligt".
Jag körde 9.489 som snabbaste tid med en 60-fot på 2.259 och slutfart på 121 km/h. Detta ska det filas på!
Stort tack till Jonsson som bjöd på soppa så jag kunde köra, skitschysst!
Tack till Emma som har fotat alla underbara bilder.
Tack till AndreasT som mappade bilen, blev kalas bra.
Tack alla, amen
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=2hcdOs29n2Q
Bilder:
Mvh Mathias
Steg upp tidigt i morse och började skruva klart det som återstod. Efter att ha löst massa tråkiga problem som tex för hög värme så var allt klart för att åka till Bananpiren för att köra årets första Blackrace i Göteborg. Det var premiär för både mig och bilen
Vi mappade "klart" den ca 1h innan racet började, så jag hade inte testat och köra bilen något nämnvärt innan vi drog ut till Bananpiren.
Väl på plats så kändes det bra, sålänge bilen höll ihop skulle jag vara nöjd. Efter ca 5 repor uppstod lite missljud och skit i bakvagnen så vi började leta vad det kunde vara, men efter att kollat det viktiga så fortsatte jag att köra. Ska kolla imorgon vad det kan vara.
Men allt gick bra och det var verkligen skitkul! Bilen går helt okej men som det heter, mycket vill ha mer. Den rör på sig och är rolig som fan att köra, idag testades rakt-fram egenskaperna, imorgon ska det sladdas.
Jag hade ingen varvräknare inkopplad så det var bara att växla när varvstoppet smattrade, det återstår lite eljobb så blinkers fungerar korrekt och så innan man kan köra helt "lagligt".
Jag körde 9.489 som snabbaste tid med en 60-fot på 2.259 och slutfart på 121 km/h. Detta ska det filas på!
Stort tack till Jonsson som bjöd på soppa så jag kunde köra, skitschysst!
Tack till Emma som har fotat alla underbara bilder.
Tack till AndreasT som mappade bilen, blev kalas bra.
Tack alla, amen
Film:
http://www.youtube.com/watch?v=2hcdOs29n2Q
Bilder:
Mvh Mathias
Körde 10 repor totalt. Dock syns 11 lappar, en är inte min. Alla tider var mellan 9.4 - 9.8.
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Här kommer lite mer bilder från Blackracet, tagna av "Stonkan".
Spinner på vänster?
Mvh Mathias
Spinner på vänster?
Mvh Mathias
Vilket jävla fint garage!
Nu fattas det bara överladdning så har du ju en bil att sladda med
Nu fattas det bara överladdning så har du ju en bil att sladda med
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
Bäckis: Tack! Det duger Det blir övertryck så fort pengarna tillåter.
rotrex-vr6: Jasså det var din bil, den skjöt ju på bra hörde jag från annat folk, såg ingen repa själv.
Micko: Ja har ingen aning vem det är, tog bilderna från Zatzy bara
Krille: Det kommer jag inte göra. Den rör på sig men mycket vill ha mer.
Mvh Mathias
rotrex-vr6: Jasså det var din bil, den skjöt ju på bra hörde jag från annat folk, såg ingen repa själv.
Micko: Ja har ingen aning vem det är, tog bilderna från Zatzy bara
Krille: Det kommer jag inte göra. Den rör på sig men mycket vill ha mer.
Mvh Mathias