Bilen fick gå sina första 402m i Orsa med en kass tid å drivaxelras, tråkigt när den gick riktigt på gatan på drygt ett kilo men orent när de väl gällde. MSD 8245 /fördelare /orginalkomp på ca 10-1 / gnistgap 0.35 och på E85 men gnistan verkar inte räcka till?
Håller på att göra bilen mer driftingvänligt, de jag igentligen tänkt pyssla med från första början. Renovera bakvagnen med nya bussningar och lite färg, uppgraderat med bättre stol som får duga i höst, ombyggd orginalhandbroms osv.. Ska nog kunna bjuda på en filmklipp senare men tips med tändningen motages gärna
Bakvagnen lirar mkt finare med nya orginalbussnigar från bmw och silentblocken fylles med rutlim. Men på provturen så rasa växelådan ganska reält, Ras på rätt ställe iaf
Fick upp nya lådan ikväll så de sista man gjorde innan ja blev 20år va att sladda med e28an. Rätt bra avslut faktist
Ställa undan bilen till helgen och smida nya planer och leta garage
Last edited by P3kka on 15 Jan 2011, 01:50, edited 1 time in total.
Nu är skotern såld så bilen ska få nya delar så som riktiga stolar, externa tändspolar och ett bättre sprut men vet inte vilket?
När BMR saaben åker på lack blir de att låna garaget då blire jobba igen.
/Mvh
Köpt tillbaka min mattsvarta E34 525 som nu ska bli motordonator till vithajen.
Planerade setupen:
/m20b25 block
/m21d24 vevaxel ev m51d25
/m20b25 kolvar + nya kolvringar
/m20b20 130mm stakar
/+0.3 packning
/Svetsad och portad topp med (Z45, HD vippor och nuke kamdrev från befint motorn)
/Sen plocka över allt annat från befint motorn
/Vems
/MSD 3st dubbelspolar.
Intresserad av en Dieselvev om någon har? helst m21d24
Även E28 bakvagn med skivbroms och kardan för stora hardyn?
Då var bilbygget igång igen, rivit ur och demolerat motorn från 525an i helgen.
Hämta vithajen ikväll och riva ur motorn nån dag när tid finnes.
Händer väll inte så mkt kul annars, bygga ihop en ny motor av dom två och sedan hinka ner den i hajen igen.
så ser planerna ut dom dom närmsta veckorna sen efter de koppla i nya sprutet som är på väg, blev ett vems
Less på att inte få gamla motorn att gå som den ska och vettifasiken var problemet ligger, antagligen tändningen men sugen på mer volym så rulla in bilen i garaget idag och påbörja motorurtagning
Bort med de gamla och i med de ny
Motorn i delar, stoppa i deiselveven i morgon sen fortsätta till helgen när resterande delar kommer hem
Ja man har inge huvdämpare och sedan knyter upp den med en ljudsladd
Ja nu är ny motorn klar och sitter i bilen efter en helg i garaget. m20b27T med BMR-svarvade kolvar och en del andra fina lösningar
Fick igång den idag med gamla sprutet bara för att se så allt lirade å de gjorde det. Nästa steg blir att koppla in VEMSet och mappa på nytt och se om de går bättre den här gången mot förra säsongen. Bjussar på lite bilder. hare gött så länge!
Filmklipp när allt är provisoriskt för provstart View My Video