Page 25 of 26

Posted: 06 May 2009, 17:42
by shomakie
Bäckis wrote:Det är sjukt hur stor skillnad det gör med en Z45 eller Z58. Du skulle ha säkert 100 till på hjulen med en enda lite modifiering :)

Sorry för det med kläderna idag. Var 100 saker att uträtta :(
hittar ja bara nå nytt jobb som kommer ja och hämtar en z45:a =)

Men ja snackade med ivars idag och han skulle ju upp till er snart så ja langar han pengar så får han ta med en L hoodie till mig...

Posted: 06 May 2009, 19:48
by Allx
Hur mycket till orkar kopplingen då? Inga tendenser på att börja slira? Blev ju riktigt bra resultat ändå fast jag har tjatat lite på att få i en z45-kam :D

Posted: 07 May 2009, 21:13
by Mikael S
Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.



Bmwandreas wrote:Ojjjj ja då skjuter du packningar.
Menar du att man skjuter packningar på så lite tändning som 18 grader vid 1bar?

Posted: 07 May 2009, 21:36
by shomakie
Mikael S wrote:Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.
Nej...men hade man vetat att en turbokam gav runt 100whp till så hade man fan köpt en sån :evil:

Posted: 07 May 2009, 21:38
by Bmwandreas
Mikael S wrote:Grattis till Effekten. Absolut inte illa pinkat på standardkam osv.



Bmwandreas wrote:Ojjjj ja då skjuter du packningar.
Menar du att man skjuter packningar på så lite tändning som 18 grader vid 1bar?
Ja det är bra högt på M20 med bensin. Fick sänka rejält mot vad han hade kört med.

Posted: 07 May 2009, 22:08
by Mikael S
Bmwandreas wrote: Ja det är bra högt på M20 med bensin. Fick sänka rejält mot vad han hade kört med.
Åhå, har kört med runt 20 grader på en m20 nu ett bra tag (1.1bar), har inte hört en spikning (98okt). Men har inte tillgång till utrustning som du har heller. Han har föresten osvetsad topp och gasar ur den varje dag. Får kanske tänka om här då, du har ju erfarheten så att säga

Posted: 07 May 2009, 22:11
by Bmwandreas
Beror på fler saker som mottryck m.m .
Men hör man en spikning så är man 5-10 grader för högt minst.
Jag hör ingen spikning i lurarna innan loggningen registrerar en svag spikning. Detta är skitsvårt och det som oftast förstör motorer. Man lär vara försiktig!

Posted: 08 May 2009, 20:00
by shomakie
3 bilder från mappningen:

Image

Image

Hemma =)
Image

Posted: 11 Jun 2009, 20:36
by shomakie
Fixade på ett par raktfram åka däck idag...men det visade sig att det tog i kanten så nått måste göras åt det!!

Image

Image

Posted: 12 Jun 2009, 05:13
by kettmpa
snygg bil!

Posted: 12 Jun 2009, 15:48
by bubbel
Grattis till effekten!

gör z45 sån skillnad så blir det en sån för mig iaf.

Posted: 12 Jun 2009, 15:54
by Roobin
z45 gör stor skillnad bara o handla bubbel ! ;)

Shomakie: va e de för size på dina hjul?

Posted: 13 Jun 2009, 17:04
by shomakie
Roobin wrote:z45 gör stor skillnad bara o handla bubbel ! ;)

Shomakie: va e de för size på dina hjul?
dem e 240 breda och 590höga...15"

Posted: 16 Jun 2009, 20:58
by shomakie
Då min kylare inte är hundra tät så undrar jag om jag kan ta kylaren som sitter på e34:orna med inbyggt expansionskärl fast typ plugga själva kärlet och bara använda det som en vanlig kylare och behålla mitt expansionskärl som sitter org på e30...?

Posted: 19 Jun 2009, 19:17
by funten
shomakie wrote:Då min kylare inte är hundra tät så undrar jag om jag kan ta kylaren som sitter på e34:orna med inbyggt expansionskärl fast typ plugga själva kärlet och bara använda det som en vanlig kylare och behålla mitt expansionskärl som sitter org på e30...?
e34 går inte, för bred. Men e36 funkar prima... :) varför behålla ditt gamla när du har ett inbyggt isf?

Posted: 12 Jul 2009, 18:28
by Bmw*Alex
hur går det här då ? :)

mvh

Posted: 22 Jul 2009, 22:41
by shomakie
Bmw*Alex wrote:hur går det här då ? :)

mvh
fullt ös =)

Närå...men bilen går och går nu bara...hur skönt som helst!!

Så det blir inge skruvande förns i vinter...då hoppas ja en liten z45 ska hitta ner i toppen :)