Page 24 of 59
Posted: 22 Nov 2007, 10:58
by Zwofurti
Hahaha
Posted: 22 Nov 2007, 13:31
by Ximon
Ronnie: Du ska ha ett stort tack för all hjälp med lådorna! Jag kommer ner på fredag, så vi får lösa det då.
mvh
Posted: 22 Nov 2007, 13:33
by Ximon
Bäckis är vaken. Klart det är en turbin
Posted: 22 Nov 2007, 19:03
by Ronnie AVR
Ximon wrote:Ronnie: Du ska ha ett stort tack för all hjälp med lådorna! Jag kommer ner på fredag, så vi får lösa det då.
mvh
Vassegod
jag har ju 6 135 stakar o det räcker ju hur bra som helst..
säg till om du eller erik vill ha hjälp o plocka hem mer grejor så löser vi till de..
synd att dom är såååååå sega på andra sidan pölen bara annars hade det blivit bra mycke billigare o skicka båda samtidigt
Posted: 22 Nov 2007, 19:55
by Ximon
Det låter kanon!
Posted: 26 Nov 2007, 22:44
by Ximon
Vi gjorde en road-trip under helgen som var.
Hittade en fin låda i TTR-garaget som vi inspekterade lite nu ikväll, och det verkar vara rätt fina bitar där
Fick med mig lite go-bitar från PPF. Bland annat större ventiler, så om det finns någon som behöver orginalventiler har jag ett gäng till salu.
Bara jag får kammarna så kan man ju kanske smälla ihop maskin igen..
Så en bild på den nya lilla turbon:
Schwitser s4 81 mm inducer.
Posted: 27 Nov 2007, 17:11
by peppe
Är det den jag skulle åkt på Mussen, från Jens? haha.
Posted: 27 Nov 2007, 17:23
by Ximon
peppe wrote:Är det den jag skulle åkt på Mussen, från Jens? haha.
Jepp jepp, det stämmer bra. Lagom va?
Posted: 27 Nov 2007, 17:24
by Ronnie AVR
Ximon wrote:peppe wrote:Är det den jag skulle åkt på Mussen, från Jens? haha.
Jepp jepp, det stämmer bra. Lagom va?
ser han inte lite tam ut killar
Posted: 27 Nov 2007, 19:09
by peppe
Kung!
Kul att den bara byter S38:a
Posted: 27 Nov 2007, 22:24
by Maverick
Har du sålt Mussen än Peppe?
Posted: 27 Nov 2007, 23:31
by peppe
Nej än är det inte för sent!
Posted: 28 Nov 2007, 07:37
by Fido85
Bäckis wrote:Fido85 wrote:Ximon wrote:Fido85 wrote:garanterat pg...finns ju många olika pg men den jag tänker på så är endast för stripp och bara smacka i växlar utan koppling och fullgas...men vet inte beteckning på dom..di som kör pro mod och har lenco t.ex. så har sama funktion..
Tack för lektionen i växellådsteknik. Jag kommer inte köra Pro Mod, då dom får köra med trimmade motorer.
Jag har en typ av automatisk koppling, som dock är fylld med olja under drift. Denna tillverkad av Marty Chance. Den trycker helt enkelt in sig automatiskt när den tycker att det är dags.
låter otroligt najs...har inte hört om såntdär förrut
behöver du inte koppla alls överhuvudtaget? så det sköts helt automatiskt...sounds sweet :=
Men vakna nu.
Du kör ju automat själv så det borde inte vara så svårt att greppa?
Kopplingen låter skrämmande lik en turbin.....
jag uppfattade hela saken fel! då det förklarades konstigt tycker jag så därför
Posted: 28 Nov 2007, 11:09
by Ximon
Maverick wrote:Har du sålt Mussen än Peppe?
Sluta vela nu och köp dig en muskelbil
Posted: 28 Nov 2007, 11:29
by Bmwandreas
Du skulle behöva en V8 i din bil Simon, det vet du
Posted: 28 Nov 2007, 11:50
by johankihl
Bmwandreas wrote:Du skulle behöva en V8 i din bil Simon, det vet du
Allvarligt, det där slutar du med... Annars bannar jag dig från forumet...