Page 24 of 52

Posted: 06 Nov 2010, 12:17
by Pimplaren
Förresten, den måste vara sådär låg! med helt raka hjul i bak.. stenhård! :) biljäveln ska hasa som fan med gatdäck??;)

Posted: 06 Nov 2010, 12:20
by Fernis1
Pimplaren wrote:Förresten, den måste vara sådär låg! med helt raka hjul i bak.. stenhård! :) biljäveln ska hasa som fan med gatdäck??;)

Kommer ju aldrig få in nå slicks om den ska va sådär låg :D

Posted: 06 Nov 2010, 14:47
by peppe
Mörkar du för PPF att M50in rasat? (såg lite bilder på STS) 8)

Tråkigt då det går sönder, oavsett vilken motor det är.


EDIT: Såg nu att bilderna låg tidigare i tråden :twisted:

Posted: 06 Nov 2010, 17:40
by Ronnie AVR
peppe wrote:Mörkar du för PPF att M50in rasat? (såg lite bilder på STS) 8)

Tråkigt då det går sönder, oavsett vilken motor det är.


EDIT: Såg nu att bilderna låg tidigare i tråden :twisted:
Ras??? Var ju bara en liten mellan service :wink:

Posted: 06 Nov 2010, 17:48
by peppe
Just ja, M50 rasar aldrig, behöver bara servas ;)

Posted: 06 Nov 2010, 17:49
by Pimplaren
peppe wrote:Just ja, M50 rasar aldrig, behöver bara servas ;)
Det heter så på Stockholmska =)

Posted: 06 Nov 2010, 18:27
by Fernis1
peppe wrote:Mörkar du för PPF att M50in rasat? (såg lite bilder på STS) 8)

Tråkigt då det går sönder, oavsett vilken motor det är.


EDIT: Såg nu att bilderna låg tidigare i tråden :twisted:

Haha vilket ras? 1bar till så hade stakarna rätat ut sig, inga problem :)

Posted: 06 Nov 2010, 22:16
by M-techer
robert wrote:1bar? du menar tomvarva 10k + så hade dom rätat till sig igen, funkar faktiskt riktigt bra.
Lär jag prova sen.

Posted: 08 Nov 2010, 13:47
by Fernis1
robert wrote:1bar? du menar tomvarva 10k + så hade dom rätat till sig igen, funkar faktiskt riktigt bra.
Haha aa det är nog medicinen mot krokiga stakar :D

Posted: 08 Nov 2010, 18:17
by Falck
Vad är det för bussningar du ska ha i bakvagn ?

Posted: 09 Nov 2010, 14:35
by Fernis1
Falck wrote:Vad är det för bussningar du ska ha i bakvagn ?
'


Blir lite blandat, allt fanns inte i Powerflex så blir lite powerflex/bussningar från Schmiedmann får testa med det allt är bättre dom som satt på plats iaf :D

Posted: 09 Nov 2010, 16:29
by Falck
okej :) håller själv på med en E21a så må ha lite andra bussningar jag också

Posted: 10 Nov 2010, 14:33
by Fernis1
Falck wrote:okej :) håller själv på med en E21a så må ha lite andra bussningar jag också
Okej, jag kör ju dock e28 bakvagn med brygga och allt från e28 535/528 så är väl inte likadana bussningar, men http://waarwest.se/ köpte jag mina powerflex ifrån iaf.

MVH

Posted: 10 Nov 2010, 17:50
by Falck
Fernis1 wrote:
Falck wrote:okej :) håller själv på med en E21a så må ha lite andra bussningar jag också
Okej, jag kör ju dock e28 bakvagn med brygga och allt från e28 535/528 så är väl inte likadana bussningar, men http://waarwest.se/ köpte jag mina powerflex ifrån iaf.

MVH
är den bakvagnen bolt on ?

tack för länken !

Mvh

Posted: 10 Nov 2010, 18:02
by Magnaten
stenhårt, hoppas du behåller den som den är utvändigt

Posted: 10 Nov 2010, 21:01
by Fernis1
Falck wrote:
Fernis1 wrote:
Falck wrote:okej :) håller själv på med en E21a så må ha lite andra bussningar jag också
Okej, jag kör ju dock e28 bakvagn med brygga och allt från e28 535/528 så är väl inte likadana bussningar, men http://waarwest.se/ köpte jag mina powerflex ifrån iaf.

MVH
är den bakvagnen bolt on ?

tack för länken !

Mvh

Nej den är ju inte det, hela bryggan är kapad och kortad för att passa i original silentblock osv. men det är ju inte allt för stort ingrepp, har 2st e28 bryggor liggandes om du vill göra det själv så kan du ju fixa om du vill?

MVH

Posted: 10 Nov 2010, 21:02
by Fernis1
Magnaten wrote:stenhårt, hoppas du behåller den som den är utvändigt

Tror faktiskt inte att Alpina strips:en kommer vara kvar, känns lite som att köra en 518 med m5 emblem, det är ju ingen riktig alpina :/