Page 23 of 77
Posted: 10 Dec 2010, 16:45
by TreLingon
Dawe_A wrote:TreLingon wrote:Lägger en beställning nu innan helgen hos ppf med m3 3.2 kedjesträckare och massvis av soppa artiklar´
Du vet att en 3.2 kedjesträckare kostar 504 kr på bmw ?
helt hundra? På realOEM kostar en nämligen $153.27
Men om det är så så handlar jag ju den där istället..
tack för tipset
Posted: 10 Dec 2010, 22:13
by Sjöstrand
jag betala lite över 1000kr för min spännare-..
Posted: 11 Dec 2010, 00:12
by bmw_fredde
Fjäskar du lite för figge kan du säkert få köpa hans special motorfäste som passar klockrent ihop med grenröret
Posted: 11 Dec 2010, 00:28
by Dawe_A
bmw_fredde wrote:Fjäskar du lite för figge kan du säkert få köpa hans special motorfäste som passar klockrent ihop med grenröret
fan vad fint !
Fjäskning: On...
Men om han vill behålla det, undra om ett "vanligt" motorfäste till underliggande turbo passar då, likt sådant te.x streetpower säljer.
mvh
Posted: 11 Dec 2010, 04:27
by TreLingon
Blev du klokare av kvittot...?
Det är på riktigt
Posted: 11 Dec 2010, 12:42
by Dawe_A
TreLingon wrote:Blev du klokare av kvittot...?
Det är på riktigt
jo, han bakom kassan måste varit full/beng?? vart jag än kollar så kostar dom 1000 +.
Måste åka ner till bmw och kolla detta, tack:)
Posted: 13 Dec 2010, 14:02
by Dawe_A
Nu är den andra turbobanditen 044an påväg hem också.. Ska muttra ihop lite soppasystem i helgen =)
Posted: 13 Dec 2010, 17:49
by e30 344i
har du köpt någon bil o stoppa den i än? eller blir de gokart!!
Posted: 13 Dec 2010, 18:14
by Dawe_A
e30 344i wrote:har du köpt någon bil o stoppa den i än? eller blir de gokart!!
Nix det blir pallbocksräser.
Jag letar varje dag , de flesta 328or för max 25 är rostiga. Vill helst ha en 328 för enkelhetens skull med låda och kardan + att det är rätt fina bromsar orginal.
har egentligen inte bestämt mig vad jag skall stoppa den i ännu, ibland är jag sugen på e30, ibland e34 och ibland e36...
Posted: 13 Dec 2010, 18:22
by Dawe_A
Grenrör köpt.. Blev kärringmonterad turbo trots allt, fanns inte så mycket att göra (förutom ett eget då) men det hade slutat i katastrof.
Kan åka orginal m50 lut med detta rör och tillhörande motorfäste några inlägg upp i tråden.. Då slipper jag trixa med länkage och fästen till lådan
.
Skall bara svetsa på en fläns som passar till PPF WGn..
Posted: 13 Dec 2010, 18:54
by CrazyVikingsRacing
Dawe_A wrote:
Skall bara svetsa på en fläns som passar till PPF dumpen..
Wastegate menar du väll
. Men visst dump kan man väll med kalla det.
Posted: 13 Dec 2010, 19:01
by Dawe_A
CrazyVikingsRacing wrote:Dawe_A wrote:
Skall bara svetsa på en fläns som passar till PPF dumpen..
Wastegate menar du väll
. Men visst dump kan man väll med kalla det.
vafan.. säger alltid dump till både dump och wastegate av någon anledning .. detta har varit uppe tidigare i tråden
Posted: 13 Dec 2010, 21:01
by CrazyVikingsRacing
Yes I know, Därför jag påpekar det så att du kanske lär dig någon gång
.
Posted: 16 Dec 2010, 22:21
by m3gtfigge
Motorfästet är skickat till dig nu Hoppas du blir nöjd.
Mvh Figge
Posted: 16 Dec 2010, 22:59
by Dawe_A
m3gtfigge wrote:Motorfästet är skickat till dig nu Hoppas du blir nöjd.
Mvh Figge
Alla tiders!
Nu skall man bara få hem grenröret med, han hade lite att göra så det gick iväg den 27e.
men bättre sent än aldrig, detta blir nog kanon!
vad vare för pump du använde till oljereturen? Skall ju gärna vara någon driftsäker historia
Mvh
Posted: 17 Dec 2010, 12:02
by korre
Ser bra ut detta! Måste bara fråga av ren nyfikenhet. Vad ska du göra i japan?
Posted: 22 Dec 2010, 19:51
by Dawe_A
korre wrote:Ser bra ut detta! Måste bara fråga av ren nyfikenhet. Vad ska du göra i japan?
PM