Page 23 of 27
Posted: 27 May 2010, 23:32
by P3kka
Börjar bli något stressad, får ingen gnista med MS1 v.3 och ppfs MSD spole :S Såg något om att de ska sitta ett motstånd på 1kohm mellan signalen och plus så fixade de ikväll men fortfarande ingen gnista så vet inte hur jag ska bära mig åt. ska mapp på måndag så brinner i knutarna.
Tacksam för idéeer!
/mvh
Posted: 28 May 2010, 16:36
by P3kka
Den starta!:D
Posted: 28 May 2010, 18:28
by mbma
P3kka wrote:Den starta!:D
fina fisken fan=) grattis hoppas den blir fin i motorn sen:) hur går den da eller enbart uppstarad inget pillat alls ännu?
edit: läste nu att den skulle mappas på måndag hehe lycka till !:)
Posted: 29 May 2010, 11:30
by P3kka
Sprutet måste ställas in mer, går inte ens på tomgång som de är nu.
Mappningen är avbokad.
Posted: 29 May 2010, 15:31
by P3kka
Så blev de med expantionskärlet.
Posted: 31 May 2010, 00:00
by P3kka
Princip de enda som fattas nu är en slangbit på 5cm sen blire mappning på gatan till att börja med =)
Filmklipp:
View My Video
Inte riktigt klart än
Posted: 31 May 2010, 20:37
by Resgard
GLHF
Posted: 10 Jun 2010, 00:52
by P3kka
Monterat fördelare på blocket ist för på toppen som tidigare, luftat kylsystemet och tempen ligger stadigt på 70grader. vart ute och åkt lite i natt å den pyser jävligt gött med ppf dumpen redan vid 0.5
vill inte gasa mer innan lambdan är inkopplad men kul så långt iaf
Posted: 20 Jun 2010, 22:16
by P3kka
Va ute och mappa lite ikväll
4500rpm@0.7Bar 160km/h så långt gånget iaf. Upp tidigt i morgon och lacka delar till karossen, polisen gillar nog inte synen när den är skärm, huv och frontlös
sedan fortsätta mappa senare i veckan.
Posted: 21 Jun 2010, 00:07
by flexbert
Härligt!
Hur mycket bar ska det bli?
Posted: 21 Jun 2010, 08:34
by P3kka
flexbert wrote:Härligt!
Hur mycket bar ska det bli?
vet inte va de kan sluta på, 1.5 kanske beror på när pumpen sätter stopp.
Posted: 21 Jun 2010, 09:40
by Mattias Sandgren
Orkar du titta förbi med bilen hit upp så ska vi titta på mappningen som sagt, det är ju tur att du har släkt här så det finns ursäkter att åka upp.
Funkade mitt tips om styrningen av tändspolen?
Posted: 21 Jun 2010, 14:48
by Silander
Har sträckläst hela tråden nu på jobbet! Skit skoj bygge!
Kanon finnish på allt!
/ Silander
Posted: 21 Jun 2010, 19:30
by P3kka
Mattias Sandgren wrote:Orkar du titta förbi med bilen hit upp så ska vi titta på mappningen som sagt, det är ju tur att du har släkt här så det finns ursäkter att åka upp.
Funkade mitt tips om styrningen av tändspolen?
Kopplade in spolen precis som förr och nu funkade den helt apropå. Den var redan inverterad. Men som jag fatta de så ger originalspolen gnista vid brytning av minus och msd vid kontakt med minus? gnistan kommer iaf i fel tidpunkt och vela inte starta nå vidare, kommit princip så långt orginalspolen räcker nu så måste få ordning på andra spolen
Ja de är mkt möjligt att bilen följer med upp till sävar vecka 27 (:
Silandern wrote:Har sträckläst hela tråden nu på jobbet! Skit skoj bygge!
Kanon finnish på allt!
/ Silander
Trevligt, kul med lite cred för arbetet
Posted: 22 Jun 2010, 18:25
by Resgard
Haru vart och grottat i garaget nå idag?
Posted: 22 Jun 2010, 20:28
by peppe
Jag börjar min semester v.27 så ta med den upp. Jag tar bara Siberskyn av bror då han inte märker det (han jobbar ju) sedan far vi och snyter
Posted: 22 Jun 2010, 21:18
by Micke johansson
Din plan hade ju gått i lås om du inte skrivit ut det på internet
ja vakar över dig . kommer göra det från jobbet också.
Har du sätt en sån har någon gång